سیداحسان قاضی زاده هاشمی گفت: نامه تهدید به تعلیق فدراسیون فوتبال از سوی فیفا و AFC بر اساس منابع مطلع و کدهای داخلی صادر شده که باید برای ما شفاف شود اینها چه کسانی هستند و چرا اطلاعات ایران را به خارجی‌ها داده‌‌اند؟
کد خبر: ۸۹۸۲۵۸
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۹ 12 September 2020

سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی رئیس فراکسیون محرومیت‌زدایی و گروه‌های جهادی امروز (شنبه 22 شهریور) در برنامه چاپ اول شبکه خبر اظهار داشت: مجلس یازدهم با تفاوت دیدگاهی خاص و با عنوان مجلس انقلابی شکل گرفته و باعث امید و انتظار مردم بوده و با گفتمان و رویکردی جدید روی کار آمد.

** عبور 12 خط لوله نفتی از روستای غیزانیه با وجود عدم آب شرب بهداشتی

وی افزود: یکی از این تفاوت دیدگاه‌ها تلاش ما برای توسعه متوازن و توجه به نقاط محروم و کم برخوردار است. این در حالی است که ما مشکلات زیادی حتی در حاشیه شهرهای بزرگ داریم. اما با وجود تمام این مشکلات مجلس یازدهم نگاهی برنامه‌ و موضوع محوری دارد.

رئیس فراکسیون محرومیت‌زدایی و گروه‌های جهادی تصریح کرد: به همراه 12 نماینده یک هفته بعد از شکل‌گیری مجلس یازدهم به روستای غیزانیه رفتیم.این در حالی است که این روستا خط آب شرب بهداشتی ندارد. ولی 12 خط نفتی بزرگ از کنار این روستا می‌گذرد. 

** همکاری فراکسیون محرومیت زدایی با 21 دستگاه رسمی و غیررسمی

قاضی‌زاده‌هاشمی گفت: سفر به جنوب استان سیستان و بلوچستان و شهر چابهار و همچنین سفر رئیس مجلس به استان خوزستان بخش دیگری از سفرهای نظارتی برای محرومیت زدایی است. این در حالی است که برخی نمایندگان مجلس حتی درخواست سفر همکارانشان را به استان هرمزگان و جنوب استان کرمان و غرب کشور به منظور حل مشکل کولبران را داشته‌اند.

وی گفت:‌تلاش برای محرومیت زدایی و فعال سازی گروه‌های جهادی با همراه کردن دستگاه‌های متولی بخشی از اقدامات مجلس یازدهم است.

نماینده فریمان در مجلس افزود:‌فراکسیون محرومیت زدایی و گروه‌های جهادی قرار است با 7 دستگاه رسمی و 14 دستگاه غیررسمی و با همراهی مردم و گروه‌های جهادی کار خود را پیش ببرند.

** در سال پایانی دولت نباید مشکلات مردم و پیگیری موضوعات فراموش شود

قاضی‌زاده‌هاشمی گفت:‌ موضوع کارگران هفت تپه و هپکو از موضوعاتی است که نمایندگان مجلس با مجموعه‌ای از همکاران خود تلاش کردند برای حل موضوع ورود کنند.

وی خاطرنشان کرد: در سال پایانی دولت قرار داریم. این در حالی است که معمولا دولت‌ها در سال‌های پایانی فعالیت شان چون  امیدی به تداوم ماموریت‌شان ندارند عملکردشان ضعیف می‌شوند اما حضورهای موردی نمایندگان به منظور پیگیری موضوعات از سوی دستگاه دولتی و عدم فراموشی مردم و راه انداختن بخش‌های مختلف قوه مجریه در سال پایانی فعالیت دولت از اهمیت بالایی برخوردار است.

رئیس فراکسیون محرومیت‌زدایی و گروه‌های جهادی گفت: برای برخی موضوعات حتی تا سه جلسه پیگیری در تهران با حضور برخی دستگاه‌های اجرایی برگزار کردیم.

**متاسفانه درب اتاق خیلی از مسئولان بسته است

قاضی‌زاده‌هاشمی خاطرنشان کرد: قاطبه فکری و عمومی مجلس یازدهم توجه به محرومیت‌زدایی و شنیدن حرف مردم است. این در حالی است که متاسفانه درب اتاق خیلی از مسئولان بسته است ولی نمایندگان راسا بین مردم حضور پیدا می‌کنند. 

وی گفت: ما این قول را می‌دهیم بتوانیم برای مردم و آرمان‌های واقعی انقلاب و منویات مقام معظم رهبری تلاش کرده و مظهر امید، انتظار و خواسته عمومی مردم باشیم و در مسیر نمایندگی مجلس از هیچ چیزی کوتاه نیاییم.

رئیس فراکسیون محرومیت‌زدایی و گروه‌های جهادی درباره آخرین پرونده مارک ویلموتس سرمربی سابق تیم فوتبال گفت:‌من این قول را به مردم می‌دهم تا پایان این پرونده در کنار منافع مردم باشم و مجلس هم این موضوع را تا پایان پیگیری می‌کند.

** نهادهای اطلاعاتی و نظارتی در حال بررسی فساد قرارداد ویلموتس هستند

قاضی‌زاده‌هاشمی گفت: متاسفانه اخیرا نامه‌ای از سوی فیفا و AFC مبنی بر تهدید کتبی به تعلیق به فدراسیون فوتبال ارسال شده این در حالی است که پیش از این، این تهدید به صورت شفاهی بوده است.

وی افزود: در این نامه به صراحت آمده که این تهدید به تعلیق بر اساس منابع مطلع و کدهای داخلی صادر شده است. لذا در اولین مرحله باید برای ما شفاف و روشن شود که کدام منابع مطلع داخلی اطلاعات درون کشورمان را به خارجی‌ها دادند و آنها چه کسانی هستند و به همین دلیل نهادهای اطلاعاتی و نظارتی در حال بررسی موضوع هستند.

رئیس فراکسیون محرومیت‌زدایی و گروه‌های جهادی در پایان گفت: ما درخواست روشن شدن هویت افرادی که داده‌های اطلاعاتی را به دیگران داده‌اند داشته‌ایم که اگر به نتیجه برسیم اطلاعات را به مردم بگوییم حتما این کار را خواهیم کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار