گروه جهادی اولین ها اینبار با قُلک قلبی به میدان آمد؛
به همت جوانان گروه جهادی اولین ها، قلبی از جنس مهر و محبت برای شهروندان عزیز لنده ای طراحی و نصب شده تا با جمع آوری و اهدای درب های بطری نقش و سهمی در این کار خیر و کمک به تهیه ویلچر برای نیازمندان شهرمان داشته باشیم.
کد خبر: ۸۹۷۷۲۷
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱ 10 September 2020

شهروندان لنده ای درب های پلاستیکی باطری ها را به قلب آهنی اولین ها بریزند+تصاویر

با کمی جستجو در خیابان ها، پارک ها و کوچه های شهرمان متوجه یک ناهنجار رنگارنگ می شویم. آشغال های رنگارنگی که به حال خود رها شده اند؛ رنگی تر و کوچک تر از همه این زباله ها پلاستیک هایی هستند که تا سال های سال مهمان فضای شهر ما هستند و چهره آن را ناخوشایند می کنند.

فارغ از همه زباله های موجود که بعضی از آنان قابل بازیافت و بعضی بدون استفاده اند، درب بطری ها قصه متفاوت تری دارند.

درب بطری ها که امروزه مصرفشان با گسترش انواع نوشابه ها، آب معدنی، دوغ و دلستر و آبمیوه ها و... بیشتر شده، جنس خالص و مرغوبی دارند و ضمن سبکی به راحتی قابل حمل‌اند.

جنس درب بطری ها با بدنه بطری ها کاملا متفاوت است و ارزش بیشتری هم دارند و با بازیافت آن ها می توان در ساخت لوازم اداری و حتی تجاری استفاده کرد.

درهای پلاستیکی و بطری‌های پلاستیکی هر دو قابل بازیافت‌اند، اما به علت دمای ذوب متفاوت، نمي‌توان آن‌ها را با هم و يك‌جا بازيافت كرد.

لذا در اکثر مواقع به دلیل هزینه های زیاد، از بازیافت کردن درها منصرف می‌شوند.
از سوي ديگر، درهای بطری‌ها نقش بسیار زیادی در تخریب محیط‌زیست دارند. به دلیل کوچکیشان در طبیعت رها می‌شوند و چون تجزيه‌پذیر نیستند قرن‌ها در طبیعت می‌مانند.

به گزارش تابناک کهگیلویه بویر احمد؛ اینک به همت جوانان گروه جهادی اولین ها، قلبی از جنس مهر و محبت برای شهروندان عزیز لنده ای طراحی و نصب شده تا با جمع آوری و اهدای درب های بطری نقش و سهمی در این کار خیر و کمک به تهیه ویلچر برای نیازمندان شهرمان داشته باشیم.

شهروندان لنده ای درب های پلاستیکی باطری ها را به قلب آهنی اولین ها بریزند+تصاویر

هزینه فروش درب های بطری جمع آوری شده، جهت خرید ویلچر مورد نیاز بیماران، کهنسالان و مستمندان شهرستان لنده خرج می گردد.

کمک به این پویش زیبا فارغ از تلاش برای کمک به محیط زیست و طبیعت شهرمان، فرهنگ سازی و ایجاد المانی از واداشتن شهروندان به تفکر درباره آسیب زباله های شیمیایی به طبیعت و از طرفی استفاده مناسبی که با بازیافت همین زباله ها می توان انجام داد حرکت جالب و زیبایی است که باید ارج نهاده شود. اینک دست هم یاری و همکاری همه شهروندان عزیزان را می بوسد تا این پویش چند منظوره را حمایت و ترویج نماییم.

گاهی باید شرم و کم رویی را کنار بگذاریم و در هر جا که قرار داریم، به احترام طبیعت و این حرکت خیر، درب بطری ها را دور نندازیم و در گوشه ای از خودرو، منزل یا محل کارمان بگذاریم و در این قلب پر مهر و‌ محبت بندازیم.

گروه جهادی اولین ها شامل عده ای از جوانان دلسوز و پای کار شهرستان لنده از آبان ماه ۹۸ فعالیت های جهادی و خیرخواهانه خود را با محوریت جمع آوری و کسب هزینه های لازم از فروش کاغذ، کتاب، کارتن و زباله های بازیافتی آغاز نموده است، در ادامه سعی در گسترش این حرکت آموزشی و فرهنگی در سایر نقاط شهرمان دارد و همکاری و تعامل ادارات و نهادهای مختلف را میطلبد.

شهروندان لنده ای درب های پلاستیکی باطری ها را به قلب آهنی اولین ها بریزند+تصاویر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار