کد خبر: ۸۹۵۹۶۵
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۳ 06 September 2020

"بسمه تعالى"
جناب آقاى حاجی میرزایی،
وزیر محترم آموزش و پرورش
با سلام واحترام ؛
مصاحبه جنابعالی و بدنبال آن ابلاغ
معاون تربیت بدنی وسلامت شما به مدارس کشور در مورد تاکید بر بازگشایی حضوری مدارس در همه سطوح، برخلاف مطالب و بخشنامه هاى قبلی عنوان شده و در ايامى كه همه ى استان هاى كشور در شرايط قرمز و هشدار قرار دارند و تنها در فاصله ۳روز مانده به شروع سال تحصیلی موجب تعجب و نگرانی شدید خانواده ها وجامعه پزشکی کشور شده است.
علت واقعی این تصمیم غیرمنتظره
برای مردم مکشوف نیست و امیدوارم
علتی خارج از مصالح آموزشى و پرورشی نباشد ولی هر چه هست با شرایط خطیر بیماری کرونا و سلامت
دانش آموزان و خانواده آن ها سازگارى ندارد و یقینا موجب تحمیل بیماران بیشتر برجامعه پزشکی، پرستاری و كادر درمان خواهد شد.
شما بخوبی واقفید که در شرایط حضور دانش آموزان در مدرسه ها بخصوص در پایه دبستان علیرغم ابلاغ بخشنامه ها، امکان عملی
و مطمئن رعایت اصول سه گانه محافظتی وبهداشتی (شفا) میسر نیست.
موارد ذکر شده در بخشنامه ابلاغی معاون جنابعالی هم از جهات متعدد غیر علمی و دارای تناقض است.
اکثر موارد تسری بیماری در دوره بدون علامت (کمون) است و لذا عدم حضور دانش آموزان در ایام علامتدار
حلال مشکل انتقال بیماری نیست.
عدم حضور مراقب بهداشتی در بسیاری از مدارس و نيز عدم آمادگى خانواده ها و مدارس برای تنظیم برنامه های ابلاغی در مورد بازگشایی حضوری ورفت وآمد دانش آموزان و... نیز مزید برعلت است.
لازم بذکر است اکثر کشورهایی که در کنترل این بیماری شرایط بسیار بهتری از ایران دارند و حتى مرگ ومیر ناشی از کرونا در آن کشورها کمتر از یکصدم موارد در کشور ماست هنوز در مورد بازگشایی حضوری مدارس تامل و احتیاط میکنند.
جناب اقای وزیر از نظر علوم اپیدمیولوژی و بهداشت در شرایط همه گیری بیماریهای واگیر اولین محلهایی که بایدتعطیل شوند مدارس و آخرين محلهایی که باز گشایی میشوند مدارس هستند.
اینجانب بعنوان فردی که سالها در مدارس کشور تدریس کرده وافتخار معلمی داشته و با شرایط واقعی مدارس و تجمع دانش آموزان آشنا هستم وامروز به عنوان نماینده جامعه خدوم پزشکی کشور و به منظور حفظ سلامت مردم و عبور از شرایط بحرانی موجود، ضمن اعلام نگرانی و هشدار در مورد عواقب این تصمیم ومسئولیتها وتبعات ناشی از آن، بطور جد درخواست بازنگری در ابلاغیه اخیر و اهتمام بیشتربه استفاده از آموزش درفضای مجازی و از راه دور را دارم.
امید است با در نظر گرفتن راهبرد اولویت سلامت دانش آموزان و مردم بر امور دیگر وشرایط خطیر پیش رو بخصوص در فصل پاییز تصمیم صحیح و مبتنی بر تجربیات علمی مد نظر و عمل قرار گیرد.

دکتر محمدرضا ظفرقندی
رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران


انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار