وزیر امور خارجه سوییس گفت: معتقدم روابط عالی دو کشور ایران و سوییس بعد از کرونا در جهت روابط علمی و گردشگری توسعه یابد.
کد خبر: ۸۹۵۸۷۱
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۰ 05 September 2020

ایگنازیو کاسیس در دیدار با استاندار اصفهان با قدردانی از میزبانی خوب و محبت آمیز استاندار و مردم اصفهان افزود: فردا در تهران در دیداری رسمی یاد و خاطره یکصد سال فعالیت دیپلماتیک مشترک بین 2 کشور ایران و سوییس را گرامی و جشن خواهیم گرفت.
وی ادامه داد: روابط بین این ۲ کشور قدمت یکصد ساله دارد و از اواخر قرن ۱۹ با امضای توافقنامه صلح و تجارت بین  ایران و سوییس تاکنون ادامه داشته است.
وزیر امورخارجه سوییس افزود: صلح و تجارت ۲ عامل مهم در توسعه کشورهاست و بیش از یکصد سال از این مساله می‌گذرد و ما امروز در حضور شما هستیم تا بگوییم سوییس همواره به دنبال صلح و آرامش بوده است.
وی با اشاره به نقش میانجیگرانه سوییس بین ایران و آمریکا تصریح کرد: تلاش سوییس آن است که حداقل‌های گفت ‌و گوی بین ۲ کشور برقرار شود.
کاسیس اضافه کرد: قبل از سفر به تهران و دیدار رسمی با رییس جمهور و وزیر امور خارجه مایل بودم از شهر زادگاه آقای ظریف بازدید کنم و امروز گوشه‌ای از زیبایی‌های این شهر را بازدید کردم.
وی با بیان اینکه اصفهان به نصف جهان معروف است، تصریح کرد: اگرچه در بازدید از این شهر یک صدم زیبایی‌های اصفهان را ندیده‌ام ولی تصریح می‌کنم که اصفهان شهری شگفت‌انگیز و استثنایی است‌ که در پشت این عظمت تمدنی عظیم قرار دارد.
وزیر امور خارجه سوییس اضافه کرد: معتقدم روابط عالی 2 کشور ایران و سوییس بعد از کرونا در جهت روابط علمی و گردشگری توسعه یابد.
وی تصریح کرد: امروز بعد از ظهر بازدیدهای خود را از شهر اصفهان دنبال خواهم کرد و به طور قطع نسل و شوق بازگشت مجدد دوباره به این شهر را در من تقویت خواهد کرد.
ایگنازیو کاسیس" وزیر امور خارجه سوییس روز شنبه وارد اصفهان شد و دیدارش را پس از بازدید از آثار تاریخی و میراث فرهنگی شهر با جمعی از مسوولان و استادان دانشگاه این استان آغاز کرد.
وزیر امور خارجه سوییس طبق برنامه‌ریزی قبلی بامداد امروز شنبه وارد ایران شد و در ابتدا سفر یک روزه به اصفهان داشت.
وی صبح امروز از آثار تاریخی اصفهان از جمله میدان امام (ره) (نقش جهان) و جاذبه‌های گردشگری و صنایع دستی این شهر بازدید کرد.
وزیر امور خارجه سوییس و هیات همراه وی سپس دیداری با استادان دانشگاه صنعتی اصفهان در محل هتل عباسی اصفهان داشتند و به گفت و گو و تبادل‌نظر برای گسترش تعاملات علمی، فرهنگی و فناوری پرداختند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار