ارج نهادن به هنر طراحی فرش در استان؛
به گزارش تابناک سمنان: محسن مسعودیان راد مدیرکل کمیته امداد استان سمنان از برگزاری فستیوال طراحی فرش در استان خبر داد و گفت: هدف از اجرای این طرح شناسنامه‌دار کردن فرش این خطه از سرزمین است.
کد خبر: ۸۹۴۹۶۶
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۹ 02 September 2020

۳.۹ میلیارد صدقه در استان سمنان جمع‌آوری شد

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان بعدازظهر چهارشنبه در جلسه توسعه و بازآفرینی فرش دستباف استان در شرکت شهرک‌های صنعتی سمنان بابیان اینکه برگزاری فستیوال طراحی فرش در دستور کار قرار دارد، ابراز داشت: با توجه به اینکه این هنر در استان به شکل زیبایی وجود دارد لذا می‌تواند به شناسنامه‌دار کردن فرش این خطه از سرزمین منتهی شود.

وی بابیان اینکه توسعه بازار فرش دستباف از طریق شرکت‌های وابسته به این نهاد می‌تواند راهی برای جان‌بخشی به صنعت فرش باشد، ابراز داشت: در این راستا آموزش، شناسنامه‌دار کردن، تأمین مواد اولیه، تضمین فروش و پشتیبانی با حمایت شرکت‌های وابسته به کمیته امداد انجام خواهد گرفت.

محسن مسعودیان راد ضمن بیان اینکه تولید فرش دستباف نیازمند احیا است، افزود: فرش‌بافی یکی از مشاغلی که برای توانمند شدن مددجویان پیشنهاد و در ادامه مسیر از آنها حمایت‌های لازم صورت می‌گیرد.

مسعودیان راد بابیان اینکه هم‌اکنون شرایط لازم برای تولید و فروش فرش چندان مناسب نیست، تصریح کرد: حضور خیران، برگزاری رویدادهایی نظیر فستیوال به‌کارگیری شرکت‌های مرتبط و آموزش مددجویان برای منطبق شدن با نیاز روز جامعه می‌تواند به بهبود این شرایط بسیار کمک کند.

وی ضمن بیان اینکه طرح‌های تشویقی برای تولیدکنندگان عرصه فرش می‌بایست منظور شود، افزود: با توجه به اینکه راهبرد اصلی کمیته امداد توانمند کردن مددجویان محسوب می‌شود لذا از کارآفرینان برتر این حوزه که برای اشتغال مددجویان قدمی بردارند حمایت‌های لازم صورت می‌گیرد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار