کد خبر: ۸۹۴۴۸۶
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲ 01 September 2020

سفر به این جزیره زیبا یک خاطره فراموش‌نشدنی برای ایرانیان محسوب می‌شود. قشم جایی است که مطمئن باشید در سفر به آن به شما خوش خواهد گذشت. بعد از اینکه بلیط خود را برای سفر تهیه کردید، موضوع بعدی اقامت است. برخی اقامت در هتل را ترجیح می‌دهند؛ اما خیلی‌ها نیز می‌خواهند جایی اقامت داشته باشند که حس اقامت در خانه خودشان را به آن‌ها بدهد. اقامتگاه‌های بوم‌گردی همان حس خانه خود آدم را می‌دهند و فضاهای سنتی و دنج آن بهترین سفر را برایتان می‌سازد. با تور چارتر قشم به این جزیره سفر کرده و با رزرو اقامتگاه سفر ماندگار خود را تکمیل کنید. درادامه با ما همراه باشید تا با تعدادی از اقامتگاه‌های بوم‌گردی قشم آشنا شوید.

اقامتگاه بوم‌گردی خالو

این اقامتگاه با فضایی سنتی و دوست‌داشتنی قدمتی 80 ساله دارد و نام کامل آن خالو منصور است. فاصله این اقامتگاه تا ساحل 300 متر بوده و در آن تفریحاتی همچون ماهی‌گیری با قایق، گشت مکان‌های گردشگری، تتوی حنا، موسیقی زنده و محلی، ماساژ در آبگرم، تست انواع غذاهای محلی و... برای سرگرمی مسافران و گردشگران درنظر گرفته است. هشت باب اتاق این اقامتگاه مجهز به اینترنت و پارکینگ است؛ اما سرویس‌بهداشتی و حمام بعضی اتاق‌ها به‌صورت مشترک استفاده می‌شود و یک عیب برای این اقامتگاه به‌شمار می‌رود. ظرفیت اقامتگاه 20 گردشگر به‌صورت هم‌زمان است.

آدرس: جزیره قشم، روستای نقاشه

اقامتگاه لرد

این نام در سال 93 بعد از گذراندن مرمت و بازسازی روی این اقامتگاه قرار گرفت و فعالیت خود را آغاز کرد. تخت‌های سنتی داخل حیاط جان می‌دهد برای نوشیدن یک چای زیر سایه درختان و لذت از هوای مطبوع. 10 باب اتاق این اقامتگاه فاقد سرویس‌بهداشتی است و امکانات پخت‌وپز و یخچال در آشپزخانه عمومی قرار دارد. درصورت هوس انواع غذاهای لذیذ محلی، می‌توانید با پرسنل این اقامتگاه هماهنگ کرده و لذت ببرید. سرویس خشکشویی، پارکینگ روباز، اینترنت، سیستم گرمایشی و سرمایشی و تسلط پرسنل به چند زبان از مزیت‎‌های این اقامتگاه به‌شمار می‌رود.

آدرس: جزیره قشم، شهر سوزا، خیابان پیامبر اعظم، جنب ایستگاه تاکسی

اقامتگاه ناخدا امینی

این اقامتگاه از سه حیاط مجزا تشکیل شده که روی هم 20 باب اتاق دارند. اتاق‌ها فاقد حمام یا سرویس‌بهداشتی هستند؛ اما چهار حمام و چهار سرویس‌بهداشتی ایرانی و فرنگی به‌صورت عمومی در محوطه قرار گرفته است. قدمت این اقامتگاه بیش از 20 سال بوده و در فاصله 70 کیلومتری قشم، روستای طبل و همسایگی جنگل حرا قرار دارد.

آدرس: 70 کیلومتری جزیره قشم، روستای طبل، جنب مسجد اصلاح

اقامتگاه بوم‌گردی کلودنگ

سال ساخت این اقامتگاه به 1380 برمی‌گردد؛ اما تعدادی اتاق در سال 1392 به این اقامتگاه اضافه شدند. این اقامتگاه 9 باب اتاق دارد که برای حفظ معماری سنتی فاقد سرویس‌بهداشتی، یخچال، تلویزیون، حمام و تخت هستند؛ اما این خدمات (به جز تلویزیون) به‌صورت عمومی در محوطه اقامتگاه برای رفاه میهمانان وجود دارد. ازجمله تفریحات موجود در این اقامتگاه شترسواری و اجرای موسیقی زنده است که لحظاتی خوش را برای شما می‌سازد. ظرفیت این اقامتگاه حدودا 36 گردشگر و ظرفیت اتاق‌ها از دو نفره تا شش نفره است. فاصله فرودگاه و جنگل حرا تا این اقامتگاه زیاد نیست و یکی از مزیت‌های این اقامتگاه محسوب می‌شود. شما می‌توانید با تور قشم به این جزیره رویایی سفر کنید و از اقامت در این اقامتگاه‌های سنتی لذت ببرید.

آدرس: جزیره قشم، روستای دهخدا، جنب مسجد کوچک

اقامتگاه بوم‌گردی ساحلی فردیس

این اقامتگاه در بهار سال 1396 به بهره‌برداری رسید. 12 اتاق این اقامتگاه به‌صورت دایره‌ای شکل نزدیک ساحل واقع شده و همگی فاقد پنجره هستند. فاصله این اقامتگاه تا اسکله جزیره هنگام هشت کیلومتر و تا جنگل حرا 18 کیلومتر است که هر دو یکی از بهترین دیدنی‌های قشم محسوب می‌شوند. اقامت در این اقامتگاه، برای دورشدن از زندگی شهری و نزدیکی به زندگی محلی یکی از بهترین گزینه‌ها خواهد بود.

آدرس: قشم، 55 کیلومتری مرکز شهر، خیابان ساحلی جنوبی، نرسیده به فرودگاه قشم

اقامتگاه‌ های بوم‌ گردی قشم

اقامتگاه بوم‌گردی خانه دوست

قدمت این اقامتگاه چیزی حدود 80 سال بوده و در سال 1396 موردبازسازی قرار گرفته است. مساحت اقامتگاه 1400 مترمربع محاسبه شده و دسترسی آسانی به ساحل خلیج‌فارس دارد. یک طبقه و 10 اتاق این اقامتگاه تلویزیون، یخچال و اینترنت دارد و به دسته‌های دو نفره، سه نفره، چهار نفره که همگی فاقد سرویس‌بهداشتی هستند و چهار نفره وی‌آی‌پی تقسیم می‌شوند.

آدرس: قشم، سوزا، میدان بادگیر

اقامتگاه بوم‌گردی کاکا

این اقامتگاه با محیطی کاملا بومی تجربه‌ای تازه از گردشگری سنتی را به میهمانان هدیه می‌کند. چهار اتاق این اقامتگاه حمام و دستشویی اختصاصی داشته و دو اتاق دیگر از حمام و سرویس‌بهداشتی مشترک استفاده می‌کنند. فاصله این اقامتگاه تا فرودگاه 11 دقیقه و تا جنگل 15 دقیقه با ماشین است که یک نوع مزیت محسوب می‌شود.

آدرس: شهر قشم، 25 کیلومتری اسکله بندر لافت، روستای دهخدا

اقامتگاه بوم‌گردی هفت رنگو

برای استراحت و نشستن زیر سایه می‌توانید از سایه‌بان‌های این اقامتگاه استفاده کنید که همگی از تنه و برگ درختان است. این خانه بومی جنوبی 23 اتاق دارد که همگی اطراف حیاط قرار گرفتند و می‌توانند 120 گردشگر را ساپورت کنند. استفاده از سرویس‌بهداشتی در این اقامتگاه به‌صورت اختصاصی امکان‌پذیر نیست و به‌صورت مشترک استفاده می‌شود. آشپزخانه این اقامتگاه انواع غذاهای محلی و دریایی را سرو می‌کند و غرفه صنایع‌دستی برای خرید سوغاتی بسیار مناسب است.

آدرس: قشم، ناحیه مرکزی جزیره قشم، جاده هفت رنگو، ابتدای ورودی روستای هفت رنگو

اقامتگاه بوم‌گردی پیر حرا

این اقامتگاه 9 فضای اقامتی دارد که دورتادور حیاط قرار گرفته‌اند. اتاق‌ها چهار، هشت، 10، پنج و شش نفره هستند که نشان می‌دهد سفرتان چه با تور قشم و چه خانوادگی و با هر تعدادی باشد، این اقامتگاه به‌راحتی و بدون دغدغه می‌تواند شما را اسکان کند. اتاق‌ها سنتی و به‌صورت کف خواب هستند و تشک و پتو دارند. حمام و سرویس‌بهداشتی فقط در سه اتاق این اقامتگاه قرار گرفته؛ باقی فاقد آن هستند و به‌صورت مشترک از حمام و دستشویی باید استفاده کنند. پرسنل مسلط به زبان انگلیسی، اینترنت، یخچال در اتاق، پارکینگ روباز، آشپزخانه به همراه غذاهای محلی و دریایی، صبحانه رایگان، موسیقی سنتی، گشت‌وگذار در طبیعت حرا و... از امکانات این اقامتگاه به‌شمار می‌رود.

آدرس: قشم، روستای طبل، روبروی مسجد بازار

اقامتگاه‌ های بوم‌ گردی قشم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار