استاندار اصفهان گفت: بازرسی‌ها برای پیشگیری از بیماری کرونا باید در سه روز تعطیلات پیش‌رو نیز با تشکیل کمیته نظارت متشکل از دادستان، فرماندار، رئیس شبکه بهداشت و فرمانده انتظامی هر شهرستان استمرار پیدا کند.
کد خبر: ۸۹۳۱۳۲
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۱ 28 August 2020

به گزارش تابناک به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، عباس رضایی در چهل و پنجمین جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با اشاره به زحمات کادر درمان افزود: به طور قطع اجر اخروی سنگرداران خط مقدم جبهه سلامت بسیار بالاست اما لازم است مسوولان نیز اقدامات لازم را برای رفع مشکلات اقتصادی و رفاهی این قشر انجام دهند.

استاندار اصفهان تصریح کرد: همچنین بجاست که نمایندگان مجلس به ویژه نمایندگان استان نیز در باره ضرورت افزایش پرداختی‌ها به کادر بهداشت و درمان پیگیری لازم را داشته باشند.

وی همچنین با اشاره به ضرورت تأمین پلاسمای مورد نیاز دانشگاه علوم پزشکی اصفهان یادآور شد: در تعطیلات عاشورا و تاسوعا اگر به جای اهدای خون، اهدای پلاسمای افراد واجد شرایط در دستور کار قرار گیرد، اقدام شایسته‌ای است.

رضایی برای کاهش تجمع و احتمال ابتلای مردم به کرونا توصیه کرد که اهدای خون به روزهای بعد از تاسوعا و عاشورا موکول شود؛ البته در این اثنا لازم است که نیازهای خونی دانشگاه علوم پزشکی نیز مورد نظر قرار بگیرد.

استاندار اصفهان همچنین ایجاد محدودیت‌ در برخی شهرستان‌های استان بر حسب صلاحدید فرمانداران برای جلوگیری از ورود افراد غیربومی به منطقه را خواستار شد.

وی همچنین با تشکر از اظهارات اخیر نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان و پاسخ مستدل وی به برخی شُبهات تاکید کرد: صدا و سیما و فضای مجازی کلیپ این سخنان را به طور مکرر منتشر کنند.
رضایی تاکید کرد: آمار افراد بستری و فوتی‌ باید فقط توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی اصفهان و کاشان اعلام شود و هیچ مرجعی حق ندارد آماری در این زمینه ارائه کند و هیچ مقام و فردی حق ندارد خود را بالاتر از ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا بداند و با تاسی به رهبر معظم انقلاب که با بزرگواری فرمودند «من مصوبات ستاد را عمل می‌کنم»، ما نیز بعنوان پیرو ایشان باید خود را تابع مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا بدانیم.

استاندار اصفهان هشدار داد: اگر برغم همه تذکرها، باز هم برخی افراد مصوبات و دستورالعمل‌های بهداشتی را اجرا نکردند باید به دستگاه قضایی معرفی شوند که البته دادگستری استان نیز برای برخورد با اینگونه خاطیان اعلام آمادگی کرده است.

وی در پایان اعلام کرد: مقرر شده است تا با همکاری فرماندهی انتظامی و شهرداری، چراغ‌های پارک کوهستانی صُفه، پارک ناژوان و اطراف پل غدیر بصورت کامل و اطراف پل خواجو به میزان ۶۰ درصد خاموش و مسیر ورود به پارک‌ها نیز از ۶ تا ۱۰ شهریور مسدود شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار