مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری،صنایع دستی استان کرمانشاه گفت:با توجه به اینکه پرونده ثبت جهانی اورامانات به یونسکو ارسال شده و خوشبختانه پذیرفته شده و باید ارزیابی از یونسکو برای بررسی اورامانات به ایران بیاید که به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد.
کد خبر: ۸۸۹۶۶۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶ 20 August 2020

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه ، بمناسب روز خبرنگار نشست خبری اداره میراث فرهنگی گردشگری،صنایع دستی استان کرمانشاه در محوطه تاریخی طاقبستان برگزار شد،در این جلسه امید قادری با اشاره به اینکه حدود ۱۷ سال ازثبت جهانی بیستون میگذرد، مجدد فرصتی پیدا شد که دومین ثبت جهانی در استان صورت گیرد،اظهار داشت: پرونده ثبت جهانی اورامانات به یونسکو ارسال شده و خوشبختانه پذیرفته شده و باید ارزیابی از یونسکو برای بررسی اورامانات به ایران بیاید که به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد و قرار است شهریور ارزیابی از مصر برای بررسی به ایران سفر کند.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری،صنایع دستی استان با تاکید بر اینکه کرونا صدمات زیادی به صنعت گردشگری وارد کرده ابراز کرد: در این مدت در اداره کل به بازسازی و تکمیل زیرساخت های گردشگری تمرکز کردیم،که در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ رشد چشمگیری داشتیم،دربومگردی سال ۹۸، ۲۲۰ درصد افزایش عملکرد نسبت به سال گذشته داشتیم،۶۶۲تخت اقامتی اضافه و ۱۹۲ درصد در این زمینه رشد مشاهده کردیم ،۵ آموزشگاه و موسسه گردشگری در استان احداث شده،حجم سرمایه گذاری در حوزه گردشگری ۱۹۶۰ درصد افزایش و در زمینه اشتغال در سامانه رصد ۲۰۵ درصد رشد داشتیم.


وی با اشاره به اینکه در سال ۹۸ در بخش کارگاه های مرمت بناهای تاریخی ۳۳ کارگاه جدید احداث و درحوزه میراث فرهنگی نیز ۸ موزه جدید افتتاح شد،افزود:رشد بازدید از موزه ها و محوطه های تاریخی با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلات اجباری ۱۰ درصد رشد داشتیم.

قادری با بیان اینکه برندسازی در حوزه صنایع دستی یکی از اهداف مهم ما در استان کرمانشاه است،تصریح کرد: دو شهر مهم استان به عنوان شهر برند ساز ثبت ملی شده،هرسین به عنوان شهر گلیم و دالاهو به عنوان شهرملی تنور به ثبت ملی رسید و به پیگیر ثبت جهانی هستیم.


مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری،صنایع دستی استان کرمانشاه گفت: چاقو کرند مهر استاندارد خورد و هفت کارگاه در این زمینه با همکاری اداره استاندارد احداق شد.نمدبافی،ارغوان بافی و موج بافی با همکاری مرکز خلاقیت های یونسکو در حمام حاج شهباز خان افتتاح و بازارچه های گردشگری و صنایع دستی در اسلام آباد،صحنه و روانسر احداث و آماده افتتاح است،همچنین سه کاروانسرا بیستون،قصرشیرین و ماهیدشت برای ثبت جهانی معرفی و قرار است در سال ۹۹ کاروانسراهای عباسی از طرف جمهوری اسلامی ایران برای ثبت یونسکو معرفی شود.

قادری با اشاره به اینکه در سال گذشته در رشته احجام چوبی هنرمند کرمانشاهی پیمان محمدی نشان بین المللی دریافت کرد،افزود: ۱۷ شهریور تا ۲۲ شهریور سال جاری جشنواره چوب در استان به همکاری یونسکو خواهیم داشت که قرار است آثار تاریخی بیستون و طاقبستان روی چوب حکاکی شود.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری،صنایع دستی استان در رابطه به آخرین شرایط ۲۰۲۰ گفت: در خواست ما از وزارت خانه با توجه به شیوع ویروس کرونا به تعویق افتادن این رویداد است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار