کد خبر: ۸۸۹۵۷۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۱ 20 August 2020

سه نماینده فوتبال خوزستان در رقابت‌های لیگ برتر در هفته سی ام و پایانی مسابقات به مصاف حریفان خود می‌روند تا بتوانند روند صعودی خود در لیگ نوزدهم را ادامه دهند.

هفته سی ام و پایانی رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور در حالی برگزار می‌شود که تیم های فولاد خوزستان و نفت مسجدسلیمان در خانه و تیم نفت آبادان بیرون از خانه برابر رقبای خود به میدان می‌روند تا با کسب نتایج ایده‌‍ آل جایگاه مناسب‌تری در جدول رده‌بندی برای خود رقم بزنند.

در این بین داستان برای تیم فولاد خوزستان متفاوت تر از ۲ نماینده دیگر استان است، شاگردان نکونام در صورتی که در بازی هفته پایانی این روند صعودی را طی کنند شانس بسیاری برای صعود به جام باشگاه های آسیا خواهند داشت.

تیم فولاد خوزستان در ۹ بازی متوالی خود در خانه توانسته هشت برد و یک تساوی کسب کند همچنین با توجه به نتایج تیم های بالا جدولی در هفته های گذشته، فولادی شانس رسیدن به کسب سهمیه آسیایی را دارند،بازیکنان جوان فولاد اگر سهمیه می‌خواهند باید تلاش کنند تا با کسب سه امتیاز از تنها بازی باقی مانده در جمع سه تیم بالانشین جدول قرار گیرند.

تیم نفت آبادان در بازی هفته گذشته خود مقابل شاهین بوشهر نسبت به بازی های گذشته به مراتب عملکرد بهتری داشت و بازیکنان این تیم در زدن ضربات آخر دقت لازم را داشتند که این موضوع باعث شد سه امتیاز شیرین این دیدار را کسب و پرونده سقوط نماینده بوشهر به لیگ یک را امضا کنند.

از آنجا که نفتی های آبادان شانس کسب سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را از دست داده و خطری آنها را برای سقوط به لیگ پایین تر تهدید نمی کند، بازیکنان این تیم انگیزه چندانی برای حضور در بازی پایانی لیگ ندارند.

تیم نفت مسجدسلیمان دیگر نماینده استان در لیگ برتر در هفته بیست و نهم رقابت ها مقابل سایپا صف آرایی کرد که با ارائه یک بازی خوب و منسجم موفق به کسب یک امتیاز بازی شد. نفتی ها با انبوهی از مشکلات رو به رو هستند اما تا اینجای رقابت ها عملکرد خوبی داشته و نتایج بسیار خوبی کسب کرده اند.

فولاد - تراکتورسازی 

بی شک حساس ترین بازی هفته پایانی لیگ نوزدهم در اهواز و در ورزشگاه شهدای فولاد برگزار می شود جایی که هر ۲ تیم فولاد و تراکتورسازی برای برد تلاش می کنند تا بتوانند سهمیه آسیایی کسب کنند، بی شک حضور تماشاگر می توانست به جذابیت بیشتر بازی کمک کند اما بیماری کرونا مانع شده است.

تیم فولاد در این فصل نشان داد که راه غلبه بر تیم‌های بزرگ را به خوبی بلد بوده و به دنبال کسب سهمیه آسیایی است تا از این طریق دل هوادارانش را شاد کند. نکونام در مصاف با رقبای خود در این فصل از مسابقات، ثابت کرد با فرصت دادن به نیروهای جوان می تواند موانع بزرگ را از سر راه بردارد.

تیم های تراکتورسازی و فولاد اکنون با ۵۰ و ۴۸ امتیاز در مکان سوم و پنجم جدول رده بندی قرار دارند. تیم فولاد تنها در صورت کسب سه امتیاز این دیدار می تواند نسبت به کسب سهمیه آسیا خوش یمن باشد.

از آنجا که تراکتورسازی تبریز هم برای کسب امتیاز می جنگد از فرصت های به دست آمده نهایت استفاده را خواهد داشت لذا کادر فنی فولاد باید هوشیار عمل کند تا چهاردهمین برد سرخپوشان اهوازی در خانه رقم بخورد. فولادی ها در این دیدار اگر لحظه ای غفلت کنند بی شک کسب سهمیه آسیایی را از دست می دهند.

لوسیانو پریرا تاکنون موفق به زدن ۶ گل به تیم تراکتورسازی با پیراهن تیم‌های مختلف شده است. این بازیکن در اولین فصل حضورش در فوتبال ایران با پیراهن فولاد، در هر ۲ بازی رفت و برگشت مقابل تراکتورسازی موفق به گلزنی شد. همچنین در فصل بعد نیز بار دیگر دروازه تراکتوری ها را گشورد.

تیم فولاد در نیم‌فصل دوم رقابت ها روند فوق‌العاده ای داشته و تغییرات و خریدهای این تیم باعث شد تا آنها به یکی از منسجم‌ترین تیم‌های ایران تبدیل شوند، شرایط جسمانی بازیکنان این تیم یکی از نقاط قوت تیم فولاد نسبت به سایر تیم ها است و هواداران فولادی امیدوار هستند که تیمشان بتواند برای فصل آینده در جام باشگاه های آسیا حضور داشته باشد.

نفت مسجدسلیمان – پارس جنوبی جم

تیم نفت مسجدسلیمان در این هفته از رقابت‌ها به مصاف تیم پارس جنوبی می‌رود که هفته گذشته در مصاف با تیم فولاد به یک‌امتیاز ارزشمند دست یافت، از آنجا که پارس جنوبی برای بقا در لیگ می جنگد بی شک انگیزه این تیم را برای برد دوچندان می کند. تیم پارس جنوبی در این فصل عملکرد بسیار ضعیفی داشته و اکنون با ۲۷ امتیاز در مکان پانزدهم جدول رده‌بندی قرار گرفته است.

از آنجا که هفته پایانی لیگ برتر تکلیف تیم دوم سقوط کرده از لیگ برتر را مشخص خواهد کرد دیدار بین تیم های نفت مسجدسلیمان و پارس جنوبی بسیار حساس است. اگرچه تکلیف دیگر تیم سقوط کننده در دستان نفت مسجدسلیمان است اما بازیکنان این تیم به دلیل عدم پرداخت مطالباتشان انگیزه ای برای انجام این دیدار ندارند.

تیم نفت مسجدسلیمان مانند دیگر تیم های تحت حمایت وزارت نفت، به لحاظ مالی با مشکلات فراوانی مواجه است و اگر مسئولان شهرستانی و استانی نتوانند بودجه این تیم را تامین کنند برای فصل آینده با مشکل جدی رو به رو خواهد شد این در حالی است که نفتی ها در این فصل بهترین عملکرد را از خود نشان دادند.

نفت مسجدسلیمان با مهدی تارتار فصل را عالی شروع کرد و با متوقف کردن همه مدعیان قهرمانی، چشم ها را به خود خیره کرد. نفت در نیم فصل اول تنها تیم بدون شکست لیگ برتر بود اما رفته رفته با زیاد شدن مشکلات مالی این تیم، روند نزولی خود را شروع کرد.  اگرچه تیم نفت در جام حذفی بسیار خوب عمل کرده و شانس صعود به دیدار نهایی را دارد.

شاگردان تارتار تنها با ۶ شکست بعد از پرسپولیس، استقلال و سپاهان کمترین باخت را در رقابت‌های این فصل لیگ برتر داشته که این موضوع نشان از خط دفاع قدرتمند نفت مسجدسلیمان دارد، در سوی مقابل پارس جنوبی با ۲۹ گل خورده خط دفاع ضعیفی در لیگ امسال داشته است.

نفت مسجدسلیمان در این فصل امتیازات بسیاری در مقابل تیم‌های مدعی لیگ کسب کرد و این امر موجب موفقیت آنها در فصل جاری شده است. با وجود اینکه هر ۲ تیم نفت و پارس جنوبی تاکنون در امر گلزنی آمار بسیار ضعیفی داشته اند باید دید دوئل بین تارتار و پورموسوی به سود کدام مربی ختم می‌شود.

ماشین سازی تبریز - نفت آبادان

برزیلی ها که یکی از ریشه دارترین تیم های فوتبال ایران محسوب می شوند در این فصل به دلیل بخشنامه جدید وزارت نفت مبنی بر ممنوعیت تیمداری در لیگ برتر وضعیت خوبی ندارند. این تیم همچون نفت مسجدسلیمان و دیگر تیم های نفتی حاضر در لیگ در تامین هزینه های جاری خود با مشکلات فراوانی مواجه است.

نفت آبادان فصل را با سرمربی کنونی تیم ملی خیلی خوب شروع کرد و در مقاطعی صدرنشین هم شدند و تا پایان نیم فصل اول با نتایج استثنایی و فوتبال زیبایی که به نمایش می‌گذاشتند یکی از شانس های کسب سهمیه آسیایی بودند اما در ادامه مشکلات مالی در این تیم تاثیرگذار بود و علاوه بر جدایی اسکوچیچ بازیکنان این تیم انگیزه خود را از دست دادند.

هفته های پایانی لیگ می توانست برای صنعت نفت آبادان بسیار سرنوشت ساز باشد و اگر نفتی ها قدر این فرصت را می دانستند، می توانستند با صعود به لیگ قهرمانان آسیا بهترین اتفاق را برای فوتبال آبادان و هوادارانشان رقم بزنند. نفت آبادان در حال حاضر با کسب ۴۱ امتیاز در مکان هفتم رده بندی جای گرفته است.

تیم نفت آبادان در هفته سی ام و پایانی رقابت های لیگ برتر میهمان تیم ماشین سازی است که برای بقا در لیگ تلاش می کند در حالی که بازیکنان نفت، دیگر انگیزه لازم برای درخشش در این مسابقه را ندارند البته نباید فراموش کرد که عیسی آل کثیر مهاجم نفت آبادان برای کسب کفش طلا تلاش می کند و این شانس را دارد که آقای گل فوتبال ایران شود.

نماینده تبریز اکنون حال و روز خوبی ندارد و تنها در صورت برد در این دیدار می تواند جایگاهش را تغییر داده و ماندنش را در لیگ تثبیت کند. هر چند شانس پیروزی نفت آبادان روی کاغذ در این بازی بیشتر بوده اما باید دید تفکرات کدام مربی بر دیگری غلبه می کند.

دیدار نمایندگان خوزستان در هفته سی ام لیگ برتر:

پنجشنبه ۳۰مردادماه:
نفت مسجدسلیمان- پارس جنوبی (ساعت ۲۰:۴۵ ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجدسلیمان)

فولاد – تراکتورسازی (ساعت ۲۰:۴۵ ورزشگاه شهدای فولاد)

ماشین سازی – نفت آبادان (ساعت ۲۰:۴۵ ورزشگاه ماشین سازی)

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار