کد خبر: ۸۸۹۵۲۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۷ 20 August 2020

به گزارش «تابناک»؛ مدیر عامل موسسه بازرگانان قشم با توجه به مشکلات فراروی بازرگانان جزیره گفت: در شرایط سخت کنونی همه مسئولان باید گره گشای مشکلات مردم باشند و با تدبیر و عقلانیت محوری دنبال گره گشایی از مشکلات مردم و بازرگانان باشند.

مسئولین گره‌گشای مشکلات و یاری‌گر مردم باشند

اسلامی افزود: تسری قوانین سرزمین اصلی به حوزه مناطق آزاد، عملا بازرگانان و تجار قشمی را سر در گم و فعالیت تجاری آنها را متاثر نموده است. نماینده تجار و بازرگانان قشمی ، مناطق آزاد را موتور محرکه توسعه کشور دانست و گفت؛ در صورت باورمندی مسئولان به نقش آفرینی مناطق آزاد، این مناطق می توانند در شرایط تحریم به توسعه اقتصادی کمک نمایند.

مدیر عامل موسسه بازرگانان قشم، روانسازی و سهولت فعالیت قانونی تجار و بازرگانان را زمینه ساز رونق اقتصادی و اشتغال پایدار در مناطق آزاد دانست و گفت: مسئولان باید با نگاه ویژه به مقوله مناطق آزاد، یاریگر بازرگانان و تجار در شرایط سخت کرونایی باشند.

اسلامی با توجه به چالش مهم اخیر بازرگانان و تجار جزیره افزود: تجار جزیره همواره چراغ تجارت جزیره را روشن نگه داشته اند و اکنون انتظار می رود مسئولان با تدبیر، گره گشای امورات بازرگانان باشند.

نماینده بازرگانان قشم در ادامه گفت: اختلافات فی ما بین برخی از دستگاه های حاکمیتی با مجموعه شهرستانی نباید مانعی برای مرتفع شدن مشکلات تجار جزیره باشد که چه بسا این اختلافات موجود، اکنون به چالشی برای رفع مشکلات تجار جزیره بدل شده است.

اسلامی از مسئولان استان و منطقه آزاد قشم خواست با تعامل، همدلی و بر بستر همکاری های متقابل، مشکلات جاری بازرگانان و تجار جزیره را در اولویت کاری خود قرار داده و با پرهیز از اختلاف افکنی، در تدبیر و اندیشه حل شدن مشکلات باشند.

اسلامی با اشاره به عدم ترخیص کالاهای بازرگانان گفت: هم اکنون خیلی از کالاهای بازرگانان و کسبه ها در زیر آفتاب محوطه گمرک منطقه آزاد قشم در حال نابودی است و چنانچه مسئولان ذی ربط استانی و شهرستانی با تاخیر در پی حل این مشکل باشند، عملا کسبه و بازرگانان دچار خسارات هنگفتی خواهند شد و معیشت ۲۰ هزار کسبه به مخاطره خواهد افتاد.

نماینده بازرگانان جزیره در پایان با اشاره به نگرانی ها و دغدغه های زیاد کسبه و بازرگانان جزیره، مسئولان استانی و شهرستانی را به چاره اندیشی فوری برای تسریع در حل این مشکل ایجاد شده فراخواند تا با ایجاد ثبات در اقتصاد جزیره، شاهد رونق گرفتن فضای کسب و کار در منطقه آزاد قشم باشیم.


انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار