کد خبر: ۸۸۸۹۸۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۳ 18 August 2020

مُکران منطقه‌ای زرخیر و توسعه این منطقه نیازمند فرصت، سرمایه، انسجام و هماهنگی بسیار بالایست، مکران مرواریدی پنهان در ایران‌، که باید قدر و منزلت آن شناخته شود و متناسب با آن سرمایه‌گذاری نمود.

سواحل مکران در محدوده آب‌های ساحلی و اقیانوسی دریای عمان از ایستگاه‌های مهم و اصلی تجارت، اقتصاد و گردشگری ایران است و این منطقه از حوزه گواتر و پسابندر چابهار آغاز شده و تا منطقه میناب هرمزگان ادامه دارد که ۶۰ درصد سواحل مکران در استان هرمزگان قرار گرفته است.

ظرفیت‌های کلان تجاری ،گردشگری و شیلاتی در سواحل مکران می‌تواند علاوه بر اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی در منطقه، شرایط صادرات و ارز‌آوری را نیز فراهم سازد.

سواحل مکران به عنوان یکی از قطب‌های مهم منطقه‌ای در حمل‌و‌نقل و مرکز اصلی کریدور بین‌المللی ترانزیت یک ظرفیت بزرگ اقتصادی کشور است.

سواحل مکران یکی از گذرگاه‌های اصلی کریدور جنوبی تجارت ایران و کشورهای حوزه خلیج‌فارس بوده و این ظرفیت را دارد که به منطقه‌ای ایده‌آل برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و صادرات محصولات مورد نیاز بازارهای مصرف و شاهراه اقتصاد دریایی منطقه‌ تبدیل گردد.

سیریک و جاسک یکی از نزدیک‌ترین و کم‌هزینه‌ترین مسیرهای دسترسی به تجارت کشورهای حوزه خلیج فارس و دریای عمان و برگ برنده ایران در تجارت جهانی و اقتصاد دریامحور است.

در این شرایط سخت و دشوار اقتصادی کشور و چالش معیشتی مردم ، توسعه سواحل مکران با ظرفیت‌های شیلاتی، کشاورزی، گردشگری، ذخیره انرژی، بندری و تجاری می‌تواند جهت رونق اقتصادی ، توسعه اشتغال و معیشت مردم نقش آفرین باشد.

لازم است با همت عمل و تدابیر استاندار و مجمع نمایندگان هرمزگان با اجرای برنامه‌های طرح توسعه سواحل مکران محرومیت در این منطقه زدوده شود و هم زیستی مسالمت آمیز اقوام که همواره یکی از ویژگی‌های برجسته ایرانیان بوده در این منطقه به نمایش گذاشت.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار