مدیر خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی ویژه برنامه های هفته خبرنگار را تشریح کرد؛
مدیر خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی برنامه‌های انجام شده در گرامی‌داشت مقام خبرنگار و ویژه برنامه‌های روز و هفته خبرنگار توسط خانه مطبوعات استان را تشریح کرد.
کد خبر: ۸۸۸۷۸۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۳ 18 August 2020

به گزارش تابناک رضوی، مدیر خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی درباره برنامه‌های انجام شده در گرامی‌داشت مقام خبرنگار و ویژه برنامه‌های روز و هفته خبرنگار در این استان زد و این برنامه‌ها را این گونه شرح داد: غبارروبی مزار شهدا در صدر برنامه‌های این هفته قرار داشت که با استقبال تعدادی از اصحاب رسانه در جبل النور کوهسنگی مشهد برگزار شد.

 

مجتبی محمودی مهماندوست افزود: با توجه به شیوع کرونا امسال با احصای دستورالعمل‌های سازمان جهانی بهداشت و ستاد پیشگیری و مدیریت کوید ۱۹ به تهیه و تدوین پروتکل بهداشتی کنفرانس‌های خبری و برنامه‌های روز خبرنگار اقدام کردیم که در شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان ارائه و مصوب شد و در برخی از استان‌های دیگر کشور نیز مورد استفاده قرار گرفت.

 

وی بیان کرد: امضای تفاهم‌نامه همکاری خانه مطبوعات و رسانه‌های استان با شرکت تعاونی دهیاری‌های بخش مرکزی مشهد به عنوان یکی از معین‌های اقتصادی استان نیز از جمله اقدامات روزهای اخیر بود که ضمن ایجاد زمینه کسب‌وکارهای کوچک اقتصادی برای اصحاب رسانه می‌‌تواند باعث تعامل بهینه و پوشش رسانه‌ای فعالیت آن‌ها باشد.

 

استقبال استاندار از حضور اصحاب رسانه در کارگروه‌های تخصصی استانداری

 

مدیرخانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت امر سلامت همکاران رسانه‌ای که همواره در کارشان قرین با استرس هستند طبق هماهنگی به عمل آمده و دستور مساعد رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد بنا بر سهمیه مورد توافق، تعداد ۱۰۰ نفر از اعضای خانه مطبوعات و رسانه‌های استان برای انجام انواع آزمایش‌ها و چکاپ رایگان معرفی می‌شوند.

 

محمودی با اشاره به تبریک‌های مجازی روز خبرنگار امسال با توجه به وضعیت قرمز کرونا در خراسان رضوی، اظهار کرد: امسال برای اولین سال خانه مطبوعات خراسان رضوی و بسیج رسانه استان اقدام به انتشار روزشمار ابتکاری هفته خبرنگار با شعارهای محوری کردند که در شهرستان‌های استان هم اجرایی شد.

 

وی با اشاره به دیدار با استاندار خراسان رضوی در هفته خبرنگار در قالب قرارگاه رسانه‌ای استان اظهار کرد: در این دیدار رزم حسینی وعده برگزاری نشست ویژه با همه معین‌های اقتصادی استان را داد همچنین از پیشنهاد حضور اصحاب رسانه در کارگروه‌های تخصصی استانداری در مسیر توسعه اقتصادی استان استقبال کرد.

 

بیمه خبرنگاران

 

به گفته مدیر خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی تعدادی بسته‌ی معیشتی برای حمایت از تعدادی از خبرنگاران با مساعدت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در استان پیش بینی شده که به‌زودی تقدیم آن‌ها می‌شود.

 

محمودی همچنین با اشاره به تشرف خبرنگاران به حرم رضوی در روز عید غدیر، اظهار کرد: با موافقت مدیرعالی حرم مطهر رضوی، هزار نفر از خبرنگاران و اصحاب رسانه فعال استان در روز عید غدیر به زیارت امام رضا(ع) رفتند و ناهار را مهمان خوان ضیافت رضوی شدند.

 

وی مهم‌ترین دغدغه خانه مطبوعات و رسانه‌های استان را بحث بیمه رسانه‌‌نگاران دانست و گفت: برای مسئله بیمه خبرنگاران دو راهکار مدنظر قرار گرفته است اول اینکه از طریق وزارت ارشاد و بیمه خبرنگاران هنرمندان پیگیری لازم صورت پذیرد که با توجه به عدم تحقق این امر در چند سال اخیر برای عزیزان رسانه‌ای، برای افرادی که شرایط بیمه را نداشتند، بیمه مشابهی از طرف یکی از مجموعه‌ها، برای این افراد در نظر گرفته شده است.

 

مدیرخانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی ضمن ابراز امتنان از همکاری میراث فرهنگی و گردشگری خراسان رضوی گفت: با وجود تعطیلی موزه‌ها در شرایط کرونایی بازدید خبرنگاران از موزه‌ها به طور رایگان در این ایام به صورت محدود قابل انجام است و مراکز بوم‌گردی و اقامتی میراث فرهنگی تا پایان مرداد ماه جاری تخفیف ۵۰ درصدی را برای خبرنگاران قائل شدند.

 

محمودی افزود: امسال با توجه به شرایط خاص بحران بیماری کرونا طی بیانیه‌ای سرگشاده از طرف خانه به همه اعلام کردیم که بنا به اهمیت سلامت خبرنگاران از حضور در رسانه‌ها معذوریم و البته با استفاده از ظرفیت رسانه‌های مجازی تعدادی برنامه زنده موضوعی با اساتید ارتباطات خراسانی داشتیم.

 

وی طرح خادمیاری رسانه‌ای رضوی را از دیگر ظرفیت‌های مورد اقبال رسانه‌ها در هفته اخیر نامید و گفت: سه جلسه برنامه‌ریزی با مسؤولان خادمیاری حرم مطهر رضوی داشتیم که جزئیات برنامه خادمیاران رسانه‌ای و کشیک‌های تخصصی آنان مورد بحث و بررسی قرار گرفت که سهمیه ویژه‌ای برای این موضوع تخصیص یافت.

 

مدیرخانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی افزود: طبق پیگیری و هماهنگی انجام شده و با هماهنگی دکتر حاجیان رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی و نیز اهتمام معاون خدمات شهری شهرداری مشهد برای اعضای ساکن در مشهد عضو خانه مطبوعات، گلدان‌های باطراوتی به رسم هدیه پیش‌بینی و درب منازل آن‌ها تقدیم شد که اثر بشارت‌بخشی در روحیه همکاران رسانه‌ای داشت.

 

محمودی همچنین آماده سازی بسته‌های اهدایی ویژه اعضای خانه مطبوعات و رسانه‌های استان را همراه با لوح تقدیر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی از دیگر برنامه‌های مدنظر در این ایام اعلام کرد.

 

وی همچنین از دیدار هیأت مدیره خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی با امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در آستانه روز خبرنگار خبر داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار