دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه گفت: نقش مردم در پیشگیری از جرم بسیار مهم است با اقتدار با اخلالگران امنیت جامعه به عنوان افساد فی الارض برخورد می شود .
کد خبر: ۸۸۸۵۲۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸ 17 August 2020

به گزارش خبرنگار  تابناک کرمانشاه امروز ظهر شهرام کرمی در جمع اصحاب رسانه ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: خبر باید همراه آگاهی بخشی و امید آفرینی برای جامعه باشد و نباید یاس و ناامیدی را ترویج دهد.رنج در جامعه قابل رویت است و بازگو کردنش لزوم ندارد،امید را باید در دل مردم زنده نگه داشت و از نواقص به طور صحیح انتقاد کرد.

کرمی با اشاره به این موضوع که بعضی از پرونده ها جنبه خصوصی و یا امنیتی دارند و ما اجازه انتشار اخبار آن را نداریم،افزود: در برخی از پرونده ها نیز با مخفی نگه داشتن نام افراد و به شرط اینکه انتشار خبر اختلالی در پرنده ایجاد نکند،اخبار را به روز منتشر میکنیم.

دادستان عمومی انقلاب استان با تاکید بر اینکه کرمانشاه به خصلت هایی همچون عیاری،جوانمردی و مهمان نوازی معروف است،ابراز کرد: بعضی از خورده فرهنگ های اوباشگری می خواهند خودشان را در این فرهنگ اصیل جا دهند، کسانی که بخواهند در فضای واقعی ومجازی برای مردم رعب و وحشت ایجاد کنند و امنیت را مختل کنند مفسد فی العرض شناخته می شود و باید منتظر سخت ترین و شدیدترین مجازات باشند.

وی تصریح کرد: مردم باید آستانه تحمل،تعامل و گذشت را در جامعه افزایش دهند تا از درگیری و نزاع های خیابانی جلوگیری شود،بازتاب این درگیری ها باعث مخدوش شدن چهره استان کرمانشاه در کشور و جهان است.مردم به جای انتشار این درگیری ها که ممکن است در همه استان ها و جهان پیش بیاید،اجازه دهند دستگاه قضا کار خودش را انجام دهد.

 کرمی با اشاره به اینکه بهترین راه پیشگیری از جرم آگاهی مردم است،افزود: از نظر آمارهای رسمی استان کرمانشاه وضعیت نرمالی از نظر انواع جرائم دارد ولی متاسفانه به علت فقر فرهنگی برخی از خانواده ها این نزاع ها را افتخار تلقی میکنند.

دادستان عمومی انقلاب کرمانشاه در رابطه با جرایم مطبوعاتی و رسانه ای گفت: تا زمانی که شکایتی صورت نگیرد ما به عنوان مدعی العموم نمی توانیم ورود کنیم،در صورت شکایت فطعا رسیدگی و پیگیری خواهیم کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار