مشاهدات و پیشنهادات طرح‌های آب و خاک شهرستان اوز؛
راه‌اندازی کوره‌ی با قطر یک و نیم الی دو متر بصورت افقی در این محل و بطول بیست و پنج متر و رعایت کلیه نکات ایمنی قادر به تخلیه تا بیست لیتر در ثانیه آب خواهد بود.
کد خبر: ۸۸۷۴۳۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۱ 15 August 2020

«تابناک»، حسن اشرف گنجویی و حسن عباسی؛ در رشته کوه‌های واقع در محل فل ریز با مشخصات جغرافیائی x=22 20 797 و y=30 74 535 و با ارتفاع 970 متر از سطح دریا، تعدادی چشمه سار وجود دارد.

از دقیقه هفتم به بعد نگاه کنید

با بهره برداری از آب این چشمه سارها ، درختانی همچون نخل، انار به ثمر می‌رسد. در دامنه رشته کوه‌های مطروحه رسوبات واریزه‌ای مشاهده و آب چشمه سارها از میان این رسوبات جریان و مظهر می‌شوند.

آب چشمه سارها در کل محل بصورت پراکنده و تلاش مالک برای جمع‌آوری آب بیشتر و درختکاری کامل محل بدون نتیجه بوده است. راه‌اندازی کوره‌ی با قطر یک و نیم الی دو متر بصورت افقی در این محل و بطول بیست و پنج متر و رعایت کلیه نکات ایمنی قادر به تخلیه تا بیست لیتر در ثانیه آب خواهد بود. فاصله این محل تا شهرستان اوز 15 کیلومتر است.

در بخش پائین دست این محل وضعیت توپوگرافی زمین به گونه‌ای است که بصورت طبیعی مخازنی را ایجاد نموده که از ابراهه‌های محدود آنها پس از جمع آوری ,آب در محزن ذخیره و آب مازاد تخلیه می‌گردد، پراکندگی آنها فراوان و قادر به ذخیره نمودن آب دریاچه‌هایی را دایر می‌نماید، که با نفوذ تدریجی آب، زه آب سفره‌های زیر زمینی، زمین‌های پائین دست را بالا برده ، خطر فرسایش و تخریب اراضی به حداقل ممکن خواهد رسید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با این شماره تماس بگیرید 09128509127

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار