کد خبر: ۸۷۹۸۸۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۱ 25 July 2020

در روزهای اخیر زمزمه‌هایی مبنی بر تلاش برای جابجایی دو تن از نیروهای شاخص هرمزگانی در صنعت کشتی سازی و آموزش و پرورش به گوش می‌رسد که متأسفانه پس از پیگیری‌های صورت گرفته صحت این موضوع به واقعیت نزدیک است.

شنیده‌ها حکایت از جابجایی «مهندس رضائیان» و جناب «دادی زاده» دارد ، مدیرانی که تحصیلات و تخصص مرتبط در حوزه‌ی صنعت کشتی‌سازی و دریا و آموزش و پرورش را دارا هستند و توانسته‌اند کفایت و مدیریت و کاردانی خود را در این حوزه‌ها به اثبات برساندند.

چنانچه مستند به دلایل قوی قرار بر جابجایی آنان باشد باید مقامات ذیربط زمینه‌ی جذب و تثبیت و ارتقای دیگر مدیران شایسته‌ی هرمزگانی امثال "دکتر محمد محسنی" در حوزه‌ی کشتی سازی کشتی سازی و "دکتر بیت اللهی" برای مدیرکلی آموزش و پرورش را بجای آنان بیش از پیش فراهم سازند نه اینکه خدای ناکرده با تصمیمات نسنجیده و زیانبار نیروهای شاخص و توانمندی از جمله دکتر محسنی و دکتر بیت اللهی را از گردونه‌ی مدیریتی خارج کنند.

هرمزگان دارای نخبگان برجسته‌ای است که استفاده‌ی بهینه از ظرفیت‌های علمی و مدیریتی آنان راهگشای بسیاری از چالشهای عدیده‌ی استان خواهد بود. مسلماً یکی از راهبردهای اساسی دولت در استان هرمزگان استفاده بیش از پیش مدیران کارکشته‌ی بومی باشد.

مراکز حساس و اثرگذاری که مدیران شایسته بومی می‌توانند خلاقیت و توانمندی‌های خود را در کنار سایر بنگاه‌های اقتصادی و صنایع به اثبات برسانند ، همین آموزش و پرورش و کشتی سازی هستند. بدون تحول نظامند و اساسی در صنعت کشتی سازی و آموزش و پرورش، نمی توان تحولی پویا و پایدار در نظام اجتماعی و اقتصادی استان ایجاد کرد.

ارتقای کمی و کیفی شاخصهای آموزشی و پرورشی استان و حمایت از صنعت کشتی سازی و صنایع ضرورتی است اجتناب ناپذیر که مسلما از عهده‌ی مدیران شایسته بومی برخواهد آمد. شایستگانی چون دکتر بیت اللهی و دکتر محسنی ضمن برخورداری از تعهد و تخصص و صلاحیت‌های علمی و اخلاقی با توجه به شناخت ، اشراف و تسلطی که بر جنبه‌های مختلف مسائل و چالشهای آموزش و پرورش و مدیریتی دارند ، به خوبی می‌توانند با برنامه و راهبردی هدفمند وضعیت نامطلوب این دو مجموعه را بهبود و ارتقا بخشند.

حذف بی ضابطه‌ی مدیران توانمند استان به هیچ وجه پذیرفتنی و قابل درک نیست و قطعاً لازم و ضروری است که
شخص استاندار و مجمع نمایندگان استان سریعاً به این موضوع مهم ورود کنند و تصمیمات مقتضی را اتخاذ نمایند. ..

نمایندگان استان هرمزگان باید با جدیت از تضییع حقوق مدیران بومی استان ممانعت به عمل آورند و با استفاده از اختیارات تقنینی و نظارتی خود دولت را ملزم به رعایت حقوق مدیران لایق هرمزگان نمایند.

 

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار