کد خبر: ۸۷۳۸۲۷
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۳ 11 July 2020

«تابناک»، زینب نورالدینی؛ مهندس احمدی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میناب در حاشیه افتتاح ساختمان آموزشی، پژوهشی و فرهنگی اندیشه پیام نور مرکز میناب گفت: از ابتدای حضورم در میناب با ریاست دانشگاه پیام نور استان در خصوص مسائل و مشکلات حوزه مربوطه دیدار و گفتگو داشتم، دانشگاه و علم برای من در اولویت بوده و هست.

دانشگاه و علم اهداف اولویتدار فرماندار جوان

از دانشگاه پیام نور استان درخواست افزایش رشته های ارشد داشتیم

تا تعداد رشته های ارشد در میناب افزایش پیدا کرده و برای آینده بتوانیم رشته های دکتری هم برای دانشگاه پیام نور میناب و برای جوانان این منطقه افزوده شود .

وی تصریح کرد :دانشگاه فرهنگیان در شهرستان میناب واحد برادران راه اندازی شده و مورد استفاده است که گام بزرگی برای شهرستان تلقی می شود .

به گفته وی ؛با گذشت یکسال از پیگیری مستمر و با تلاش های خانم دکتر آریانا و دکتر زائری رئیس دانشکده فنی استان و شهرستان و پیگیری‌های مستمر فرمانداری ، دانشکده فنی خواهران مصوب و با چهار رشته و ان شالله از مهرماه فعالیت خواهد نمود،یک رشته هم به رشته های موجود دانشکده فنی برادران میناب اضافه شده است که جا دارد از خانم دکتر آریانا و همینطور دکتر زائری بابت تلاش‌هایی که داشتند تقدیر و تشکر کنم.

مهندس احمدی در خصوص پارک علم و فناوری اذعان کرد: با عنایات استاندار محترم و دکتر فتا و با پیگیریهایی که مستمر انجام دادیم، خوشبختانه در سفر ریاست محترم جمهور در سال ۹۸ مصوب شد و امروز بخشی از ساختمان دوم دانشگاه پیام نور در اختیار پارک علم و فناوری قرار گرفته و این خود به مزیت دانشگاه‌های برای کارهای تحقیقی و دانش بنیان افزوده شده وان شاءالله این واحد هم از مهرماه شروع به فعالیت خواهد نمود و گام مهم دیگری در راستای تقویت دانشگاه می باشد.

وی در تشریح سایر اقداماتی که با هدف رشد و بالندگی علمی شهرستان میناب اقدام شده خاطر نشان کرد: در نشستی که با دکتر مرادی داشتیم پیشنهاد این بود که مجتمع آموزش عالی را به دانشگاه واحد شرق استان ارتقاء بدهیم ما مکاتبات را از طریق دکتر همتی استاندار محترم انجام دادیم با پیگیری‌هایی که انجام شده در سال گذشته هم مبلغی از طریق سازمان برنامه و بودجه، اعتبار برای مجتمع آموزش عالی گرفتیم هر چند اندک و مجوز سمن حامیان مجتمع آموزش عالی صادر کردیم که باعث شد خیرین مشارکت کنند. در حال حاضر نیز ۵ پروژه همزمان در مجتمع آموزش عالی در حال اجرا هست، این پروژه ها شامل خوابگاهی، رفاهی، دانشجویی، مرکز تحقیقات، مطالعه و کتابخانه می باشند و این پروژه‌ها برای زیر ساخت ارتقای دانشگاه تأثیر زیادی دارد.

وی از موارد دیگر بحث دانشکده‌علوم‌پزشکی شهرستان اشاره کرد و افزود:با عنایت استاندار محترم و دکتر فرشیدی الحمدالله دانشکده علوم پزشکی مصوب شده پیگیر هستیم که بتوانیم راه اندازی کنیم. نمایندگانی از دانشگاه علوم پزشکی و همچنین نمایندگان وزارت بهداشت از مکان‌هایی که مورد نظر برای راه‌اندازی دانشکده بود در شهرستان بازدید داشتند تا بتوانیم این واحد دانشگاهی را هم به مجموعه دانشگاه های شهرستان اضافه کنیم تا نقش علم محور میناب در شرق و استان با ظرفیت و سرمایه بزرگ نیروی انسانی دیده شود.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار