کد خبر: ۸۷۰۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸ 03 July 2020

تحقیق بسیار جالبی است که در مایو کلینیک انجام شده‌است.

اولین استفاده بالینی از Lenzilumab
در خنثی کردن GM_CSF در درمان بیماران کووید۱۹

در کووید۱۹ سطوح بالای فاکتور تحریک کننده کولونی- ماکروفاژ گرانولوسیتی(GM_CSF) و سلول های میلوییدی التهابی با شدت بیماری، طوفان سایتوکاینی و نارسایی تنفسی مرتبط است. در این مطالعه از داروی Lenzilumab برای بیماران بستری دارای فاکتور های خطر در شرایط اضطراری به عنوان یک آنتی بادی مونوکلونال ضد GM_CSF انسانی استفاده شد. (۳ دوز داخلی وریدی ۶۰۰ میلی گرم) اطلاعات همه ی بیمارانی که از تاریخ ۱ می این دارو را دریافت کرده‌اند در این مطالعه ثبت شده است.

بهبودی بالینی در ۱۱ بیمار از ۱۲ بیمار مطالعه (۹۲ درصد) دیده شد. میانگین زمان بستری در این بیماران ۵ روز بود. نسبت SpO2/FiO2 زیر ۳۱۵ در پایان مطالعه در این بیماران ۸ درصد بود (در برابر ۶۷ درصد). بهبودی قابل توجهی در پیگیری سه روزه بیماران در مبانگین سطوح CRP و IL-6 مشاهده شد.آنالیز سایتوکاینی کاهش میزان سلولهای میلوییدی التهابی را دو روز پس از شروع درمان نشان داد. در این دسته از بیماران هیچ عارضه جانبی اضطراری مرتبط با درمان Lenzilumanb بوجود نیامد، و هیچ مرگ و میری هم در این مطالعه کوهورت ثبت نشد.

به طور کلی در بیماران با کووید۱۹ شدید و حاد درمان خنثی کننده GM-CSF با داروی Lenzilumab ایمن بود و با بهبودی بیماران از نظر بالینی، میزان نیاز به اکسیژن درمانی و طوفان سایتوکاینی همراه بود.

 

منبع:
http://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.06.08.20125369v1

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار