کد خبر: ۸۶۸۷۵۲
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴ 29 June 2020

مدیرکل سازمان بازرسی سیستان و بلوچستان گفت: پارسال ۴۵۳ میلیارد ریال وجوه تخلفات مالی این استان به خزانه دولت برگشت داده شد.

حسن امانی روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارداشت: سال گذشته در بازرسی‌های انجام شده یکهزار و ۱۰۰ میلیارد ریال سوء جریان مالی در سیستان و بلوچستان کشف شد که ۴۵۳ میلیارد ریال به خزانه دولت واریز شده و بقیه در حال پیگیری است.
وی ادامه داد: برای جلوگیری و مبارزه با پدیده شوم فساد در دستگاه‌های اداری باید عملکرد دستگاه‌های اجرایی شفاف‌سازی شود و به‌ جای استفاده از ابزارهای سنتی با استفاده از فن‌آوری نوین و بکارگیری نظارت الکترونیکی، به‌صورت برخط، عملکرد دستگاه‌های اداری را رصد کرد.

مدیرکل بازرسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین پارسال ۱۱۰ مورد بازرسی توسط سازمان بازرسی استان انجام شده که ۲۳۱ گزارش تولید و از این تعداد ۷۵ مورد گزارش اصلاحی صادر که گزارش اصلاح ساختار منعکس شده و پیگیر اجرای آن هستیم.

وی افزود: در این گزارش‌ها ۸۹۳ پرونده اصلاح ساختار داشتیم، همچنین ۱۱۹ گزارش تخلفاتی و ۳۷ مورد گزارش کیفری به هیات تخلفات اداری ارسال شده و ۵۶۰ نفر از کارکنان و مدیران دستگاه اجرایی به هیات رسیدگی به تخلفات معرفی و تعداد زیادی از پرونده‌ها رسیدگی و آرای مربوطه نیز صادر شده است.

امامی بیان کرد: همچنین در بازرسی‌های انجام شده در سیستان و بلوچستان ۱۷۶ هکتار از اراضی ملی رفع تصرف شد.

وی گفت: فرار مالیاتی و پرداخت نکردن به موقع مطالبات مالیاتی از مودیان، بخشودگی‌های مالیاتی بدون مستندات و خارج از قوانین و مقررات، قاچاق کالا و واردات غیرمجاز  از مهمترین آسیب‌های شناسایی شده در استان سیستان و بلوچستان بوده است.

مدیرکل سازمان بازرسی سیستان و بلوچستان استفاده از ظرفیت سواحل مکران را از جمله مهمترین برنامه‌های مهم در این استان عنوان کرد که مورد توجه سازمان بازرسی قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار