کد خبر: ۸۶۸۶۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۵ 29 June 2020

رئیس‌شورای شهر خرمشهر با اشاره به وضعیت نامناسب و بغرنج فاضلاب این شهرستان و مشکلات ناشی از آن برای مردم محروم این شهر گفت: وضعیت فاضلاب خرمشهر حتی بحرانی‌تر از اهواز است و حل این مشکل نیاز به اعتبارات جداگانه و پیگیری مسئولان دارد.

موسی مطوری جزیره در گفت‌وگو با ایلنا، درباره مشکل فاضلاب خرمشهر اظهار داشت: چند سال پیش پروژه فاضلاب خرمشهر برای بازسازی به پیمانکاران سپرده شد که به دلیل نبود اعتبارات این پروژه در مناطقی از جمله "معین"،"کوت شیخ"، "عباره" و"خیابان عشایر" نیمه کاره رها شده به گونه ای که با حفاری‌های صورت گرفته هر روز در یک منطقه شاهد تجمع فاضلاب در سطح شهر هستیم.

بازسازی فاضلاب باید در دهه 70 انجام می شد

مطوری جزیره ادامه داد: بازسازی زیر ساخت‌های فاضلاب خرمشهر باید در اوایل دهه 70 با ساخت و سازهای بعد از جنگ تحمیلی و دوران سازندگی انجام می گرفت و برای آن بودجه نیز در نظر گرفته بودند که متاسفانه در آن شرایط با کم کاری مسئولان روبه رو شد و تا جائیکه تا امروز شهرستان با این مشکل مواجه است و لاینحل باقی مانده است.

فاضلاب در صد دستگاه وارد خانه ها می شود

رئیس شورای شهر خرمشهر اضافه کرد: وضعیت منطقه صد دستگاه خرمشهر بسیار بحرانی‌تر از دیگر مناطق است و فاضلاب از چاه‌های سرویس بهداشتی و حمام‌های مردم طغیان می‌کند و هر چند روز یکبار باید فاضلاب خانه‌ها با خودروهای مکنده تخلیه شوند.

رئیس شورای شهر خرمشهر: بازسازی زیر ساخت‌های فاضلاب خرمشهر باید در اوایل دهه 70 با ساخت و سازهای بعد از جنگ تحمیلی و دوران سازندگی انجام می گرفت و برای آن بودجه نیز در نظر گرفته بودند که متاسفانه در آن شرایط با کم کاری مسئولان روبه رو شد و تا جائیکه تا امروز شهرستان با این مشکل مواجه است و لاینحل باقی مانده است​

پیمانکاران حتی پولی برای پرداخت دستمزد کارگران ندارند

وی گفت: پیمانکاران مدام اعلام می‌کنند که می‌خواهند پروژه های فاضلاب خرمشهر را واگذار کنند چرا که حتی پول دستمزد کارگران را هم نمی‌توانند پرداخت کنند. زمانی که این پروژه ها آغاز به کار کردند دلار 4500 تومان بود و الان به 20 هزارتومان افزایش یافته است و ادامه کار برای شان تقریبا غیر ممکن است.

وعده استاندار عملی نشد

رئیس شورای شهر خرمشهر افزود: به تازگی استاندار به خرمشهر آمد و وعده‌هایی برای بهبودی شرایط فاضلاب این شهرستان داد ولی این وعده ها تاکنون عملی نشده است. برای حل مشکل فاضلاب خرمشهر و آبادان که حال و روز بحرانی‌تری به نسبت اهواز دارند باید بودجه جداگانه و مستقل اختصاص یابد.

مطوری جزیره ادامه داد: سال گذشته در منطقه"معین 25 "خرمشهر برای تخلیه فاضلاب پمپ نصب شد که مستقیما آب تخلیه و به سمت بیابان هدایت شود ولی این اقدام به لحاظ زیست محیطی مشکل ایجا می کرد. به همین دلیل از این کار جلوگیری شد.

مردم چوب مسئولان ناکارآمد را می خورند

وی ادامه داد: مشکل اصلی شهرستان خرمشهر وجود مسئولان ناکارآمد است چرا که این افراد کاملا غیر مرتبط با حوزه مسئولیتی شان منصوب می شوند و مردم باید چوب این ندانم کاری ها را بخورند.

منطقه محروم کوی کارمندان در کنار کاخ مجلل اروند

وی گفت: در کنار کاخ مجلل منطقه آزاد اروند منطقه‌ محرومی به نام کوی کارمندان وجود دارد که با هر بارندگی منطقه چنان گل آلود می‌شود که هیج خودرویی نمی‌تواند از آنجا عبور و مرور کند و چندی پیش یک زن باردار نیمه های شب برای عبور از گل و لای صدها متر توسط پشت پدرش حمل شد.

رئیس شورای شهر خرمشهر: مسئولان کشور بد نیست وقتی به خوزستان می آیند از فرودگاه مستقیم به فرمانداری نروند و بعد از اتمام جلسات دوباره مستقیم به فرودگاه برگردند. ای کاش به داخل شهر بیایند و مشکلات مردم را از نزدیک ببینند.

مطوری جزیره گفت: خانواده این زن با من تماس گرفته و گله مند بودند که فکری برای آسفالت کوچه و خیابان‌های شان بشود و زمانی که برای مشورت با مسئولان منطقه آزاد اروند تماس گرفتم با خونسردی کامل در جواب گفتند حالا مگر چه اتفاقی افتاده است که انقدر شلوغ می کنید.

مردم با وجود داشتن این همه نعمت خدادادی از امکانات محروم‌اند

وی بیان کرد: منطقه آزاد اروند تمامی درآمدش از طریق شهردای از جمله کمرگ بندر و شلمچه، نفت، گاز، پایانه مرزی، پالایشگاه فولاد و شهرک صنعتی است ولی متاسفانه به مردمی که دارای این همه نعمت خدادادی هستند کوچکترین رسیدگی و خدمات دهی نمی‌شود. این همه جلسات متعدد در دفاتر منطقه آزاد از سوی مسئولان برگزار می‌شود ولی تاکنون حتی یکبار به عنوان رئیس شورای این شهرستان دعوت نشده‌ام تا در مورد مشکلات جدی مردم خرمشهر صحبت کنم.

بیکاری کارگران بومی تاسیسات دریایی به دلیل بی تدبیری مسئولان

رئیس شورای شهر خرمشهر در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: در تاسیسات دریایی خرمشهر کارگران دبومی زیادی مشغول به کار بودند که در این شرایط سخت اقتصادی تعداد زیادی از آنها بیکار شدند و این مشکل فقط به دلیل بی تدبیری مسئولان بوجود آمد.

مسئولان کشوری بیایند و از نزدیک مشکلات مردم را ببینند

وی در پایان گفت: مسئولان کشوری بد نیست وقتی به خوزستان می آیند از فرودگاه مستقیم به فرمانداری نروند و بعد از اتمام جلسات دوباره بلافاصله به فرودگاه برنگردند. ای کاش به داخل شهر بیایند و مشکلات مردم منطقه را از نزدیک ببینند. مردم مظلومی که هر بار با رای دادن به خودشان امید می‌دهند که شاید این بار شرایط بهتری رقم بخورد غافل از اینکه وقتی منتخبان دولتی و مردم منصوب می شوند دیگر حتی وقتی برای دیدار با این مردم و حوصله ای برای حل مشکلات‌شان ندارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار