مدیرکل بازرسی استان قم
مدیرکل بازرسی استان قم گفت: وضعیت روسای ادارات و مدیران در استان قم وضعیت مطلوبی است ولی به این معنا نیست که ما دست از کار بکشیم.
کد خبر: ۸۶۸۵۲۰
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۱ 29 June 2020

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود طالبی در نشست خبری با اصحاب رسانه عنوان کرد: سازمان بازرسی وظیفه نظارت بر حسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین در ادارات و دستگاه ها را بر عهده دارد.

وی افزود: بازرسی‌ها به شیوه های مختلفی از جمله مستمر و موردی صورت می گیرد که هر دستگاهی با توجه به وظایف خود توسط کارشناسان مربوطه مورد بازرسی قرار می‌گیرد.

طالبی ادامه داد: بازرسی موردی به تناسب گزارشات مردمی صورت می‌گیرد و بیشترین نوع بازرسی نیز به همین شکل است.

مدیر کل بازرسی استان قم گفت: وقتی توسط بازرسی‌ها به سو جریان و تخلفی پی ببریم تشکیل پرونده داده و به دستگاه قضایی ارسال می‌کنیم. گاهی اوقات نیز تنها با تذکر و پیشنهاد مشکل ادارات حل می شود و نیاز به برخورد قانونی نخواهد بود.

طالبی با اشاره به فعالیت های سازمان بازرسی استان قم در سال ٩٨ تصریح کرد: در سال ٩٨، ٣٢ گزارش کیفری همراه با تشکیل پرونده و پیگیری قضایی، ٦٩ گزارش اداری و ٨٤ پیشنهاد اصلاحی در سازمان بازرسی استان قم صورت گرفته است.

وی افزود: برای بازرسی بهتر بازرسان افتخاری جذب کرده ایم که به صورت نامحسوس در ادارات حضور دارند و در صورت مشاهده تخلف به سازمان بازرسی اطلاع می‌دهند.

مدیر کل بازرسی استان قم ادامه داد: وضعیت روسای ادارات و مدیران در استان قم وضعیت مطلوبی است ولی به این معنا نیست که ما دست از کار بکشیم. با جدیت تمام برای جلوگیری از فساد اداری تلاش می‌کنیم و هیچ رانتی مانع از برخورد با فساد نمی‌شود.

طالبی اظهار کرد: حمایت خوبی از طرف دستگاه قضایی داریم که این موضوع موجب شده تا به خوبی بتوانیم وظایف خود را انجام دهیم.

وی افزود: در مقابل ادارات و دستگاه‌ها با دو رویکرد عمل می کنیم، یکی رویکرد حمایتی که مختص مدیران و دستگاه هایی است که اقدامتی در جهت جهش تولید داشته باشند و دیگری رویکرد برخوردی در مواردی که تصمیمات مدیران و کارکنان در خلاف جهت جهش تولید باشد.

مدیر کل بازرسی استان قم گفت: مردم می توانند از طریق تلفن گویای ١٣٦ و سایت سازمان بازرسی شکایات و گزارشات خود را به دست سازمان بازرسی برسانند. همچنین مردم در صورت ارسال گزارش و شکایت باید مستندات لازم را بارگزاری کنند چرا که بدون مستندات هیچ گزارشی پیگیری نمی شود.

طالبی در پایان اظهار کرد: هدف اصلی ما جلوگیری از انحراف ادارات و دستگاه ها از مسیر قانونی است و هرگاه احساس کنیم اداره ای در حال انحراف از مسیر قانونی است در بازرسی از آن اداره تمرکز بیشتری می کنیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار