لباس و کفشى که بر تن دارید اگر نامناسب باشد، می‌تواند سلامت شما را به خطر بیندازد.
کد خبر: ۸۶۸۴۷۶
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۹ 28 June 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبر نگاران: اندازه لباس و کفش شما چقدر است؟. لباس و کفشى که هم اکنون بر تن دارید، چگونه است؛ این مسئله‏ کاملاً جدى و بهداشتى است.

افرادی که عادت دارند لباس یا کفش کوچک‏تر از اندازه واقعى خود انتخاب کنند و از پوشیدن لباس‏ هاى تنگ و چسبان خوششان مى ‏آید، با مشکل سلامتى روبه‏ رو و با اختلال خون‏ رسانى مواجه خواهند شد.

پوشیدن لباس‏هاى تنگ، به ویژه اگر ساعت‏ هاى طولانى بر تن باشند، تأثیر قابل توجهى بر خونرسانى اعضاى مختلف بدن و سیستم‏ هاى حیاتى مى‏ گذارد و در واقع بدن را با یک مشکل جدى روبه‏ رو مى‏‌کند.

وقتى که پوست به شدت تحت فشار قرار گیرد، مویرگ‏ هاى سطحى آن بسته و جریان خون در آن‌ها متوقف می شود، وقتى که مویرگ‏ ها نتوانند در سطح پوست، وظیفه خود را به درستى انجام دهند، پوست به عنوان وسیع ‏ترین عضو بدن انسان، دچار کم خونى و انباشتگى مواد دفعى و نوعى خفگى سلولى مى ‏شود.

این احساس خفگى و تنگى نفس در هنگام پوشیدن لباس‏هاى تنگ ملموس و محسوس است، چون مویرگ‏ ها که واسطه‏ هاى اصلى سرخ ‏رگ ‏ها و سیاه ‏رگ‏‌ها هستند به علت عبور نکردن صحیح و کامل خون از آن ها بسته شده و باعث نوعی انباشتگى خون در برخى اعضا و کمبود خون در برخى دیگر می شوند.


در این میان پوشیدن کفش تنگ هم اثرات مشابه و حتى بدترى دارد. پا‌ها که در علم طب و بهداشت، به عنوان «قلب دوم» انسان نامیده مى‏ شوند، در یک نقطه مهم و سوق ‏الجیشى در سیستم خون‏رسانى بدن قرار گرفته ‏اند. اگر پا‌ها تحت فشار دائمى و طولانى قرار گیرند، شاهد اثراتى مشابه نارسایى قلبى از نوع فشارى خواهیم بود. سیستم خون‏رسانى در نقطه تلاقى عروق مهم، با یک انسداد فشار مواجه خواهد شد و خستگى زودرس، احساس مشکل تنفسى، خستگى فکرى و در طولانى مدت، ضعف بینایى و آسیب‏هاى عروقى و عوارض قلبى بر جاى خواهد گذاشت.

علاوه بر همه این ها، کفش و لباس تنگ، یک مشکل دیگر نیز ایجاد مى‌کند. شما به زودى متوجه خواهید شد که (تمرکز حواس) شما بسیار کاهش یافته است و این یک حقیقت است. لباس و کفش تنگ و نامناسب، به علت وارد شدن مداوم پیام‏ هاى عصبى از نواحى تحت فشار، از تمرکز فکرى شما خواهد کاست و به این دلیل و دلایل مهم پیشین، قدرت یادگیرى و توانایى ‏هاى مغزى و ذهنى شما را تحت تأثیر منفى قرار خواهد داد.
یک بار دیگر اندازه واقعى کفش و لباس خود را تعیین کنید و براى سلامت جسم و فکر خود، فقط از اندازه مناسب خود استفاده کنید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار