نماینده ولی فقیه در استان و امام‌ جمعه ایلام با بیان اینکه قوه قضائیه مسئولیت حساسی را در پشتیبانی از حقوق فردی، اجتماعی و تحقق بخشیدن به عدالت عهده دار است، گفت: باید تلاش کنیم تا عدالت در سطح جامعه حتی به صورت نسبی تحقق پیدا کند.
کد خبر: ۸۶۷۵۵۳
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۵ 26 June 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر ایلام با تبریک هفته قوه قضاییه و گرامیداشت سالروز شهادت دکتر شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران با وفایش اظهار داشت: عدالت حقیقتی است که همه انسان ها به دنبال آن هستند، در این خصوص اقدامات تحولی و اصلاح گرایانه در نظام قضایی جدید امید بخش بوده و رویه انقلابی و مردمی در مبارزه با فساد اثر بخش است.

وی افزود: قضات برای تشخیص حق و واقعیت باید بسیار دقیق و ظریف عمل کنند، از این قشر زحمتکش می خواهیم در برابر احقاق حق هیچ گونه کوتاهی نداشته باشند و با ایستادن در مقابل ظلم از عدل و حق حمایت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، تکریم ارباب رجوع را لازمه سلامت دستگاه قضایی دانست و یادآور شد: امروز دستگاه قضا به عنوان شاخص‌ترین اعتبار نظام اسلامی بوده و ایجاد اعتماد، آرامش و تحول در این قوه با معیار تکریم ارباب رجوع در هر شانی مورد تاکید است.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز آزاد سازی مهران در ۱۰ تیرماه سال ۶۵ تاکید کرد: آزاد سازی مهران در عملیات کربلای یک حادثه بسیار بزرگی است که سرنوشت جنگ را به سود رزمندگان اسلام رقم زد.

وی اضافه کرد: در شرایطی که دشمن بعثی برنامه های جدیدی را برای تحقق اهداف خود در پیش گرفته بود می خواست با تصرف مهران شکست های پیاپی خود را در عملیات مختلف جبران کند و به حامیانش اطمینان دهد که مقابل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ایستاده است اما ضربه مهلکی از رزمندگان اسلام دریافت کرد و استراتژی آنها تعغیر و در این عملیات در لاک دفاعی فرو رفتند.

امام جمعه ایلام همچنین با اشاره به سالروز سقوط هواپیمای مسافربری ایران توسط آمریکا در ۱۲ تیرماه ۶۷، افزود: این هواپیما در زمانی که ایران در نبرد با متجاوزین بعثی که مورد حمایت شرق و غرب قرار داشت با موشک ناو جنگی آمریکا مورد حمله عمدی نیروهای تجاوزگر قرار گرفت که ۲۹۰ نفر از مسافران آن از جمله ۶۶ کودک بی گناه مظومانه به شهادت رسیدند.

حجت الاسلام کریمی تبار ادامه داد: آمریکایی ها که همواره داعیه حقوق بشر را سر می دهند حتی حاضر نبودند که بخاطر این جنایت تاریخی خود از جمهوری اسلامی عذر خواهی کند.

وی با اشاره به خروج غیرقانونی آمریکا از برجام نیز گفت: بدعهدی آمریکا در برجام نشان داد که نباید به غرب اعتماد کرد، در سالهای گذشته به مردم ایران ثابت شده که آمریکا هیچگاه به وعده‌ها و قول‌های خود پایبند نبوده و کشوری غیرقابل اعتماد است.

امام جمعه ایلام تاکید کرد: آمریکایی ها هیچگاه با ملت ایران و انقلاب اسلامی سر سازش ندارند و همواره در تلاش هستند به نظام اسلامی ضربه وارد کنند و قابل اعتماد نیستند.

حجت الاسلام کریمی تبار یادآور شد: قدرت جمهوری اسلامی ایران به جایی رسیده است که تحریم های دشمنان را می شکند، امروز ایران اسلامی در صدر منطقه قرار گرفته و می تواند هر تهدید و دست درازی را با قاطعیت پاسخ دهد و دشمنان نظام و انقلاب نیز با تحریم نه تنها به اهداف اقتصادی بلکه به اهداف سیاسی خود نیز نخواهد رسید.

وی راهکار برون رفت از وضعیت موجود کشور را اتکا به توان داخلی دانست و افزود: اتکا به توانمندی های داخلی و وحدت بین آحاد مردم و مسوولان راه برون رفت از تهدیدات دشمنان و رفع مشکلات است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار