کد خبر: ۸۶۵۳۷۲
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۴ 21 June 2020

 

تابناک/گروه استان‌ها- جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: امام(ره) هشت سال دفاع مقدس را به زیبایی هدایت کردند و امروز حاج قاسم سلیمانی ثمره قله افتخار فرهنگ جهاد و پیروزی دفاع مقدس است.

 
جانشین بنیاد حفظ آثار دفاع‌مقدس:«شهید سردار سلیمانی» ثمره فرهنگ جهاد در دفاع مقدس است

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، امیرمحمد فهمیده‌ قاسم‌زاده ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان اظهار داشت: در سال جهش تولید امیدواریم که با بهره‌گیری از فرهنگ غنی دفاع مقدس و شعار "ما قوی هستیم"، امسال را به بهترین نحو و همراه با تحقق این شعارها سپری کنیم.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به‌سالروز شهادت دکتر چمران ابراز داشت: مهندس چمران یک الگوی واقعی بود و در جبهه‌های مختلف مبارزه با کفر در جنوب لبنان و دفاع مقدس حضور داشت و بعد از شهادت ایشان، امام(ره) گفتند که سعی کنید "مانند چمران بمیرید" و این شهید بزرگوار در این دنیا شرف را بیمه کرد و در آخرت هم رحمت خدا را به دست آورد.

امیر فهمیده قاسم‌زاده افزود: اگر به اتفاقات تاریخی سال 42 تا امروز بنگریم درمی‌یابیم که یک دوران طلایی را پشت سر گذاشتیم و در سال 1357 نظام سلطه چند صد ساله از بین رفت و شاهد تشکیل نظام جمهوری اسلامی با حرکت الهی امام(ره) و همراهی مردمی آگاه و بصیر بودیم که همه این‌ها لطف و نعمت الهی بود.

وی با اشاره به حمله همه‌جانبه صدام به مرزهای کشورمان عنوان داشت: با حمله رژیم بعث به مرزهای کشورمان، مردم و امام(ره) می‌بایست در یک آزمون الهی شرکت می‌کردند البته فرهنگ دفاعی و اندیشه امام(ره) قبل از آغاز جنگ به گونه‌ای بود که مقدمات حضور در این آزمون الهی را به زیبایی پیش‌بینی کرده بودند.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: امام(ره) قبل از آغاز جنگ تحمیلی، ارتش را مجموعه‌ای نظامی، اسلامی و مردمی دانستند و گفتند که مردم هم پشتیبانی خود را از ارتش اعلام کنند و دستور تاسیس سپاه و بسیج را دادند و این اندیشه دفاعی امام به‌عنوان یک رهبر بود که همه چیز را به زیبایی پیش بینی می‌کردند.

امیر فهمیده قاسم‌زاده با بیان اینکه در آن‌ زمان صدام جنگ وسیعی علیه کشورمان آغاز کرد و بیش از 36 کشور دنیا نیز او را پشتیبانی می‌کردند گفت: دشمن در مرحله نخست موفق شد اما با حضور رهبر معظم انقلاب و شهید چمران، موتور حملات رژیم بعث عراق از یک زمانی به بعد متوقف شد و تاکید شد که باید محاصره سوسنگرد شکسته شود و این تدبیر زیبا باعث انسجام بسیج، سپاه و ارتش شد.

وی با اشاره به نقش ارتش جمهوری اسلامی ایران در جلوگیری از تحرکات دشمن در دفاع مقدس تصریح کرد: در ادامه شاهد شکست حصر آبادان و عملیات‌های بزرگی همچون بیت‌المقدس بودیم و چهار عملیات بزرگ در نیمه دوم سال 60 انجام شد تا جایی‌که دشمن در ابتدای سال 61 با موجی از وحدت و انسجام رزمندگان ایرانی رو‌به‌رو شد و کم کم از مرزهای کشورمان دور شد. 

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، نقش رزمندگان گیلانی و جایگاه این استان در دفاع مقدس را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: نیروی دریایی ارتش ایران و گیلان هم نقش به‌سزایی در جنگ تحمیلی داشت و اقدامات قاطعانه نیروی دریایی ارتش سبب شد که نیروی دریایی رژیم بعث عراق تا پایان جنگ نتواند حرکت خاصی داشته باشد.

امیر فهمیده قاسم‌زاده با بیان اینکه ارتش به فرمان امام(ره) لبیک گفت و در طول هشت سال دفاع مقدس جانانه جنگید ابراز داشت: همه دنیا از تدابیر امام(ره) حیرت‌زده بودند لذا امام(ره) همه را هدایت کردند و نظام اسلامی را تشکیل دادند و هشت سال دفاع مقدس را به زیبایی هدایت کردند و امروز حاج قاسم سلیمانی ثمره این قله افتخار فرهنگ جهاد و پیروزی دفاع مقدس است.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) یک چهره به یاد ماندنی هستند و مدیریت جهادی ایشان هرگز از یادها نخواهد رفت افزود: خلق مدیریت جهادی و اسلامی و پیوند این وحدت و یکپارچگی توسط امام(ره) طراحی و شکل گرفت و اضلاع این مثلث وحدت‌ امروز شامل رهبری و ولایت فقیه، نیروهای مسلح مقتدر و مردم آگاه و بصیر است.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه به فرموده رهبر معظم انقلاب‌ ما قوی هستیم و باید همچنان قوی باشیم عنوان داشت: پیام شهیدان نویدبخش و نهی اندوه و ترس است و امروز وظیفه داریم پیام شهیدان را‌به دیگر جوامع برسانیم و از تاریخ دفاع مقدس آگاهی داشته باشیم و در حفظ آثار و ترویج آن به‌گونه‌ای تلاش کنیم تا از تحریف آن جلوگیری شود.

امیر فهمیده قاسم‌زاده با اشاره به ساخت موزه‌های دفاع مقدس در سراسر کشور خاطرنشان کرد: 15 موزه دفاع مقدس در سال‌های اخیر در سراسر کشور افتتاح شد و 9 تا 10 موزه دیگر نیزدرحال احداث است که انتظار داریم تا سال آینده افتتاح شوند.

فرمانده منطقه چهارم دریایی امام رضا(ع) نداجا نیز در این مراسم اظهار داشت: امنیت و آسایشی که امروز داریم را مدیون ایثارگری‌های شهدا هستیم و این آسایش را از برکات خون شهدا و ایثارگران این عرصه می‌دانیم و اگر امروز در مقابل زورگویان و دشمنان نظام می‌ایستیم در واقع از رزمندگان دفاع مقدس درس مقاومت و ایستادگی آموختیم.

دریادار دوم سیدعبدالوهاب طاهری با بیان اینکه بیگانگان امروز تبلیغات متعددی در قالب ایران‌هراسی و اسلام‌هراسی دارند و درصدد تخریب فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی هستند خاطرنشان کرد: اگر امروز آثار، برکات، فرهنگ ایثارگری شهدا و رزمندگان ما حفظ نشود و به نسل جدید و آینده انتقال نیابد قطعاً در آینده تحریف خواهد شد.

وی با اشاره به دغدغه‌ها و تلاش سرهنگ بایرامی برای تحقق اهداف اسناد دفاع مقدس و پیگیری ساخت موزه دفاع مقدس در گیلان تصریح کرد: استان گیلان جزو استان‌های برتر در حوزه نثر دفاع مقدس است و مجموعه ارتش نیز براساس وظیفه خود را در این راه از هیچ تلاش و همکاری دریغ نخواهد کرد.

به گزارش تسنیم، در پایان مراسم سرهنگ حسین مصطفی‌‌پور به‌عنوان مدیرکل جدید بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان معرفی شد و از‌ زحمات سرهنگ عباس بایرامی نیز تقدیر به‌عمل آمد.

سرهنگ عباس بایرامی به‌عنوان سرپرست سازمان ادبیات و دفاع مقدس کشور منصوب شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار