کد خبر: ۸۶۵۰۹۸
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۴ 21 June 2020

پیشرفت ۲۵ درصدی طرح فرهنگی گردشگری پره‌سر

تابناک/شهردار پره‌سر گفت: طرح فرهنگی، گردشگری و تجاری این شهر با پیشرفت فیزیکی ۲۵ درصدی در دست اجرا است.

شهرام شهابی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: طرح توجیهی اجرای پروژه فرهنگی، گردشگری و تجاری شهرداری پره سر در اواخر دی ماه سال ۱۳۹۸ در کمیته فنی استانداری گیلان مطرح و مورد تأیید این کمیته قرار گرفت و اواخر اسفندماه سال گذشته طراحی آن توسط مشاور انجام و حدود ۱۰ روز پیش آگهی مناقصه آن برگزار و پیمانکار آن مشخص شده است.

وی ادامه داد: این طرح در مجاورت شهرداری با زیربنای چهار هزار و ۸۴۰ متر مربع در سه فاز انجام می‌شود و امکاناتی همچون مجموعه نگهبانی، سر درب شهرداری، واحدهای تجاری، رستوران، کافی نت، سینما، برج، میدان مرکزی که شامل یک پل فرهنگی است که مجموعه مختلف طرح را به هم متصل می‌کند و روی آن مبلمان شهری و المان فرهنگی و زیر این پل نیز نمایشگاه دائمی و سکوی نمایش و مبلمان شهری ساخته می‌شود.

شهردار پره‌سر اضافه کرد: برای اجرای این طرح در مجموع اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال پیش بینی شده که بخشی از این مبلغ از طریق تسهیلات وام بانکی و بخشی دیگر از منابع داخلی شهرداری تأمین خواهد شد.

شهابی عنوان کرد: فاز نخست این طرح با ۳۹۰ متر مربع زیربنا در دو طبقه اجرا می‌شود، در طبقه اول شش واحد تجاری و در طبقه دوم مرکز مطالعه و کافی نت احداث و هدایت آب‌های سطحی نیز اجرا خواهد شد.

وی اضافه کرد: برای این طرح یک برج به ارتفاع ۳۲ متر دیده شده است که شهروندان و گردشگران با رفتن به بالای آن، زیبایی‌ها و چشم اندازهای طبیعی منطقه را با استفاده از دوربین‌های نصب شده در بالای این مکان، مشاهده خواهند کرد.

شهردار پره‌سر با بیان اینکه کار طراحی و تهیه نقشه‌های سازه‌ای، برق و مکانیک طرح اجرا شده است. افزود: در حال حاضر پارکینگ طرح به اتمام رسیده و نمای سکوی نمایش و سنگفرش در حال انجام است.

شهابی خاطرنشان کرد: نهر آب روبازی مجاور بانک ملی پره سر وجود داشت، که با اخذ مجوز از اداره آب و فاضلاب توسط شهرداری پوشانده شد و پارکینگ طرح با گنجایش حدود ۲۵ دستگاه خودرو بر روی آن ساخته شده است.

وی با اشاره به اینکه بعضی از مبلمان شهری مثل صندلی‌های طرح تهیه شده و سکوی نمایش نیز بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و ستون‌های مجتمع تجاری نیز در احداث شده است، اضافه کرد: فاز نخست طرح شامل جمع آوری آب‌های سطحی، سکوی نمایش و بخشی از سنگ فرش طبق زمانبندی تا ۳۰ مهر به پایان می‌رسد.

شهردار پره‌سر با بیان اینکه برای اجرای فاز نخست این طرح مبلغ ۲۰ میلیارد ریال وام اختصاص یافته که پنج میلیارد ریال آن اخذ شده است. افزود: بخشی از مصالح طرح در سال گذشته خریداری شده، که به دلیل افزایش دو برابری قیمت مصالح، تا حد زیادی در هزینه صرف جویی شده است.

شهابی هدف از ساخت این طرح را استفاده از واحدهای تجاری به عنوان منبع درآمدی پایدار شهرداری و اختصاص یک مرکز متفاوت تجاری و فرهنگی و گردشگری برای شهروندان و مسافران دانست، افزود: اجرای این طرح در کنار المان ماهیگیر و عشق باعث برند سازی و جذب گردشگر در شهر پره‌سر می‌شود.

به گزارش ایمنا، شهر ساحلی پره‌سر از توابع شهرستان رضوانشهر و در ۸۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان است و هر سال به ویژه در فصول بهار و تابستان پذیرای بسیاری از گردشگران و علاقه مندان به طبیعت از اقصی نقاط کشور است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار