رئیسی:
نماینده مردم شرق استان هرمزگان در مجلس گفت: استفاده از شیوه‌های آبیاری نوین باید از اولویت‌های بخش کشاورزی باشد زیرا عملیاتی شدن آن ، سطح زیر کشت و میزان بازدهی مزارع را افزایش می‌دهد.
کد خبر: ۸۶۵۰۶۰
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۶ 21 June 2020

به گزارش «تابناک» حسین رئیسی نماینده مردم میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اولویت‌های بخش کشاورزی، گفت: یکی از موضوعات مهم بخش کشاورزی مسئله تامین آب است، با توجه به شرایط اقلیمی و محدودیت منابع آبی استفاده از شیوه‌های آبیاری نوین باید از اولویت‌های این بخش باشد زیرا عملیاتی شدن آن سطح زیر کشت و میزان بازدهی مزارع را افزایش می‌دهد.

آبیاری نوین، سطح زیر کشت و بازدهی مزارع را افزایش می‌دهد

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید به کشت گلخانه‌ای محصولات کشاورزی توجه ویژه‌ای شود، ادامه داد: در کشت گلخانه‌ای به افزایش بازدهی و ارتقاء کیفیت محصولات دست پیدا می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه تامین نهاده‌های مورد نیاز کشاورزان و دامداران از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، اضافه کرد: قیمت نهاده‌هایی مانند کود شیمیایی و سموم وارداتی افزایش چشمگیری داشته، دولت باید برای متناسب سازی قیمت و حجم واردات این نهاده‌ها راه‌کارهای لازم را در دستور کار قرار دهد.

رئیسی با اشاره به اینکه یکی از ضعف‌های مهم بخش کشاورزی بازاریابی محصولات است، افزود: باید به منظور رصد بازارهای خارجی در سفارتخانه‌ها میز اقتصادی تشکیل و از ظرفیت کشورهای منطقه که به محصولات تولیدی ما نیاز دارند آگاه شویم.

نماینده مردم نماینده میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد در مجلس شورای اسلامی، گفت: نیاز داریم تا به بیمه محصولات کشاورزی نیز توجه ویژه‌ای صورت بگیرد زیرا به واسطه حوادث غیر قابل پیش بینی و طبیعی هر ساله شاهد خسارت بسیار شدیدی هستیم.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار