کد خبر: ۸۶۳۳۲۰
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳ 16 June 2020

برخورد با برداشت‌کنندگان غیرمجاز شن و ماسه از رودخانه‌های ماسال

تابناک/ فرمانده یگان حفاظت محیط زیست ماسال گفت: با برداشت‌کنندگان غیرمجاز شن و ماسه از رودخانه این شهرستان برخورد جدی می‌شود و متخلفین به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

رامین زراعتی در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه رودخانه مرغک، از شاهرگ های حیاتی محیط زیست ماسال محسوب می شود، گفت: در حفاظت از این رودخانه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

وی افزود: یکی از ذغذغه‌های زیست محیطی برای رودخانه مرغک در این شهرستان طمع برداشت کنندگان شن و ماسه از کف این رودخانه است که با برخورد جدی ما مواجه خواهند شد. ما این رویا را برای متخلفین به کابوس تبدیل خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: امروز مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان ماسال در جریان گشت و کنترل مناطق موفق شدند، از برداشت غیر مجاز شن و ماسه در رودخانه مرغک جلوگیری کنند.

زراعتی ادامه داد: متخلفین با ماشین آلات مشغول برداشت شن و ماسه بودند که بلافاصله آنها را توقیف  و به پارکینگ انتقال دادیم.

وی تصریح کرد: پرونده متخلفین برداشت‌کنندگان غیرمجاز شن و ماسه به منظور رسیدگی تحویل مرجع قضایی می‌شود.

زراعتی با اشاره به اینکه همکاری مردم منطقه در حفاظت از رودخانه‌ها افزایش یافته است، ضمن تشکر اهالی منطقه و دوستداران محیط زیست شهرستان خواست، درصورت رویت هرگونه تخلف زیست محیطی، مراتب را به اداره حفاظت محیط زیست ماسال به شماره تلفن ٤٤٦٦٦٠٢١ و پاسگاه شبانه روزی محیط بانی محیط زیست شاندرمن به شماره تلفن ٤٤٦٥١٣٨٠ اطلاع دهند.

به گزارش ایسنا، برداشت منابع شن و ماسه از بستر رودخانه موجب بریدگی بستر رودخانه می ‏شود و می‏تواند کیلومترها به پایین‏ دست و بالادست رودخانه کشیده شود و این امر باعث تخریب یا تضعیف پلها و سایر سازه‏ های رودخانه و مشکلات زیست محیطی می ‏شود.

برداشت شن و ماسه باعث ایجاد مشکلات زیست محیطی خواهد شد که از آن جمله می‏ توان به فرایندهایی مانند تخریب اراضی کشاورزی و به تبع آن کاهش محصولات زراعی، تخریب سازه‏هایی از قبیل پل ها، راه و راه­آهن، خطوط انتقال نیرو و همچنین از بین رفتن زیستگاه‏ها و مرگ آبزیان اشاره کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار