اخبار کامل نیروی انتظامی مازندران در 25 خرداد
اخبار و عملکرد حوزه انتظامی مازندران در 25 خرداد توسط معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی مازندران به خبرنگار تابناک از کل استان از غرب تا شرق و وضعیت راه ها از سوی رئیس پلیس راه استان مازندران به شرح زیر تشریح گردید .
کد خبر: ۸۶۲۷۲۵
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵ 14 June 2020

 به گزارش تابناک مازندران ، اخبار و عملکرد کلی نیروی انتظامی استان مازندران در 25 خرداد ماه سال 1399 به این شرح است :

بر اساس این گزارش، اخبار کامل نیروی انتظامی مازندران در روز 25 خرداد بشرح زیر است :

 

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار و عملکرد کلی نیروی انتظامی استان مازندران در 25 خرداد ماه سال 1399 به این شرح است :

مرگ دلخراش 2 کودک در یکی از روستاهای ساری 

تخریب دیوار تخریب دیواری قدیمی در روستای "ولیکچال" ساری منجر به مرگ 2 کودک 10 و 8 ساله شد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در پی کسب خبری از مرکز فوریت های پلیسی 110 مبنی بر ریزش دیوار در روستای "ولیکچال" شهرستان ساری، ماموران پاسگاه انتظامی بنافت به محل حادثه اعزام شدند.

در این حادثه که ساعت 7 عصر روز گذشته به وقوع پیوست، دو کودک 10 و 8 ساله که در کنار دیوار حضور داشتند به شدت دچار آسیب دیدگی شده و توسط اهالی منطقه به بیمارستان منتقل شدند .

در این گزارش آمده است، مصدومان این حادثه به علت شدت صدمات و جراحت های وارده جان باختند و علت تامه این حادثه توسط ماموران در دست بررسی است.

 

سارق سابقه دار قطعات داخل خودرو در بابل زمینگیر شد 

فرمانده انتظامی شهرستان بابل از دستگیری سارق سابقه دار با 30 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد . 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس" سرهنگ سیدمحسن جعفری " در تشریح این خبر، گفت: در پی وقوع سرقت های متعدد اموال داخلی خودروها در شهرستان بابل ، موضوع در دستور کار ماموران این فرماندهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان بابل ، تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی ماموران آگاهی موفق به شناسایی متهم شدند.

"سرهنگ جعفری" خاطرنشان کرد : پس از هماهنگی های قضائی در عملیاتی ضربتی متهم دستگیر و تاکنون به 30 فقره سرقت اموال داخل خودروها در این شهرستان اعتراف کرد.

وی در خاتمه، خاطرنشان کرد : متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی به مرجع قضائی معرفی و موضوع در حال رسیدگی است.

 

کشف یک تن چوب آلات جنگلي قاچاق در گلوگاه 

جانشین انتظامي شهرستان گلوگاه، از كشف یک تن چوب جنگلي قاچاق در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ "سرهنگ اسماعیل حسن زاده" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: در پي کسب خبری مبني بر برداشت غیر مجاز چوب از جنگل های این شهرستان ، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت .

فرمانده انتظامي شهرستان گلوگاه، افزود: مأموران انتظامی این فرماندهی پس از هماهنگي های قضايي، متهان را شناسایی و آنان را در حین قطع درختان جنگلی در یکی از مراتع جنگلی دستگیر کردند .

سرهنگ حسن زاده، از کشف یک تن چوب قاچاق از خودروی متهمان خبر داد و تصريح کرد : چوب هاي قاچاق کشف شده به اداره منابع طبيعي شهرستان تحويل و متهمان نیز به مرجع قضائی معرفی شدند .

فرمانده انتظامي شهرستان گلوگاه با اشاره به پيامدهاي ناشي از قطع بي رويه درختان و قاچاق فراورده هاي جنگلي از مردم خواست: براي جلوگيري از سودجویي هاي افراد فرصت طلب در صورت شناسائي افرادي که اقدام به قاچاق فراورده هاي جنگلي و منابع طبيعي مي کنند مراتب را به مرکز فوريتهاي پليسي 110 اطلاع دهند.

 

قاچاقچی مواد مخدر در محمودآباد دستگیر شد 

فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد، از کشف 4 کیلو گرم تریاک و دستگیری قاچاقچی مواد مخدر در این شهرستان خبر داد . 

سرهنگ محمود حسین زاده در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی با انجام اقدامات اطلاعاتی از فعالیت یک قاچاقچی مواد مخدر در این شهرستان با خبر شدند .

فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد، افزود: پس از هماهنگی با مرجع قضائی،ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی در یک عملیات ضربتی متهم را ححین جابجایی مواد مخدر در حین ورود به این شهرستان شناسایی و دستگیر کردند .

سرهنگ حسین زاده، از کشف 4 کیلو و 250گرم تریاک در بازرسی از منزل متهم که اهل یکی از استان های جنوبی کشور است، خبر داد و اظهار داشت: این قاچاقچی مواد مخدر پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

وی در ادامه با اشاره به معظلات ناشی از مواد مخدر در جامعه، گفت: مواد مخدر ريشه اخلاق را در جامعه مي سوزاند و ره آورد آن تزلزل خانواده ها و نگراني و ناامني شهروندان و در نتيجه تنزل امنيت انساني آنان مي شود.

فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد در خاتمه از شهروندان، خواست: برای رسیدن به جامعه ای آرمانی و جلوگیری از هرگونه ناهنجاری های اجتماعی با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری در این زمینه را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام دارند

 

دستگیری عامل تهدید و اخاذی در فضای مجازی 

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر از دستگیری عامل مزاحمت و تهدید یکی از شهروندان در یکی شبکه اجتماعی خبر داد. 

سرهنگ "حسن عنایتی گنجی " در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، با اعلام اين خبر گفت: در پی مراجعه فردی به پلیس فتا این شهرستان مبنی بر تهدید وی به انتشار تصاویر و پیامک های خصوصی اش توسط فردی ناشناس در یکی شبکه اجتماعی، موضوع در دستور کار پلیس فتا این فرماندهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر، افزود: با انجام تحقیقات و بررسی‌های به عمل آمده کارشناسان پلیس فتا متهم را شناسایی و دستگیر کردند.

وي با بيان اينكه متهم با دسترسی غیر مجاز به چت ها ی شاکی با دیگران وی را تهدید به ارسال چت ها در فضای مجازی به قصد اخاذی از وی می کرد، گفت: متهم پس از تشکیل پرونده براي سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفي شد.

سرهنگ عنایتی با اشاره به اینکه توهین و هتک حیثیت در فضای مجازی جرم است گفت:در پايان از شهروندان خواست: هشدارهای پلیس فتا را جدی گرفته و ضمن خودداری از قرار دادن اطلاعات خصوصی خود در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، در صورت مواجهه با هرگونه مورد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش كنند.

 

سارق اماکن خصوصی در نکا دستگیر شد 

فرمانده انتظامی شهرستان نکا از دستگیری سارق اماکن خصوصی و کشف 8 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "حسین زارع "در بیان جزئیات این خبر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت اماکن خصوصی موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان نکا، افزود: در اجرای این ماموریت، ماموران تجسس کلانتری 11 با انجام اقدامات پلیسی، سارق را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضایی وی را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

سرهنگ "زارع" خاطر نشان کرد: متهم در بازجویی ها تاکنون به 8 فقره سرقت اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نکا در خاتمه به شهروندان ، توصیه کرد: هشدار هاي پليس را در خصوص پيشگيري از سرقت جدي گرفته و در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک مراتب را سريعا به پليس110 اطلاع دهند.

 

دستگیری 2 سارق اماکن ومعابر عمومی در بابلسر 

فرمانده انتظامي بابلسر از دستگيری 2 سارق حرفه اي اماکن و معابر عمومی با 11 فقره سرقت در اين شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "حسین اسدی " با بيان اين خبر، گفت: در پي وقوع چند فقره سرقت اماکن و معابرعمومی در سطح شهرستان بابلسر ، موضوع در دستور کار ماموران انتظامي این فرماندهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر، افزود: با انجام تحقیقات تخصصی و گشت هاي هدفمند ماموران موفق به شناسایی 2 سارق حرفه ای در این ارتباط شدند.

سرهنگ اسدی تصريح کرد: پس از هماهنگی با مرجع قضائی در اقدامی غافلگيرانه، متهمان را در مخفیگاهشان دستگير کردند .

وی با بیان این که متهمان در بازجویی ها به 11 فقره سرقت اماکن و معابر در نقاط مختلف شهرستان اعتراف کردند، خاطر نشان کرد: این 2 سارق حرفه ای پس از تشکيل پرونده برای سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضائي داده شدند.

فرمانده انتظامی بابلسر در پایان با تأکید به رعایت نکات ایمنی از سوی شهروندان به آنان توصیه کرد: در صورت مشاهده هرگونه رفت و آمد مشكوك خودروها و افراد ناشناس خصوصا در ساعات پاياني شب، موضوع را سريعاً از طريق سامانه 110 با پليس در ميان بگذارند.

 

توقیف خودروی حامل مواد مخدر در چالوس 

فرمانده انتظامی شهرستان چالوس از دستگیری 2 سوداگر مرگ و کشف 18 کیلو تریاک در بازرسی از خودروی آنان خبر داد . 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ ذات الله رضوانی در تشریح این خبر،ۀ گفت: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت 2 سوداگر مرگ در شهرستان چالوس، موضوع در دستورکار پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان چالوس، تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و هدایت عملیاتی پلیس مبارزه با موادمخدر استان، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی در عملیاتی ضربتی متهمان را که  اهل یکی از استان های مرکز کشور بوده اند حین انتقال مواد مخدر به این شهرستان، دستگیر کردند.

سرهنگ رضوانی از کشف 18 کیلو تریاک در بازرسی از خودروی متهمان خبر داد و گفت: این سوداگران مرگ پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

وی در خاتمه از شهروندان خواست: برای مقابله با عاملان افیونی و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی با پلیس همکاری کرده و در صورت برخورد با هرگونه ناهنجاری اجتماعی مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام دارند.

 

دستگیری 2 سارق سیم برق در عباس آباد 

فرمانده انتظامي شهرستان عباس آباد از دستگيري 2 سارق سیم برق با 17 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ "حسین عبدی" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس،گفت: در پي وقوع چند فقره سرقت سیم برق از شبکه های توزیع در شهرستان فریدونکنار، موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان عباس آباد، تصریح کرد: ماموران با يک سري اقدامات اطلاعاتي و بررسی های همه جانبه به 2 سارق حرفه ای در این شهرستان مظنون و در عملیاتی ضربتی آنان را دستگیر کردند .

سرهنگ عبدی با بیان اینکه متهمان در بازجويي و تحقيقات به عمل آمده تاکنون به 17 فقره سرقت سیم برق در این شهرستان اعتراف کردند، اظهار داشت: این سارقان حرفه ای پس از تشکيل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان عباس آباد به شهروندان توصیه کرد: ضمن توجه به هشدارهای انتظامی در صورت برخورد با هرگونه مورد مشكوك موضوع را سريعاً با شماره تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.

 کشف 2 کیلوگرم ترياک در شهرستان آمل 

فرمانده انتظامي شهرستان "آمل " از دستگيري عامل افیونی و کشف2 کیلو گرم مواد مخدر تریاک در اين شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "نعمت الله آزادی" در تشريح جزئيات اين خبر، گفت: در پي کسب خبري مبني بر تهیه و توزیع مواد مخدر از سوی عاملی افيوني در شهرستان "آمل "، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان آمل، افزود: در اجرای این ماموریت مأموران کلانتری 12 با انجام تحقيقات پلیسی و بررسي های میدانی موفق به شناسايي این عامل افیونی شدند.

سرهنگ آزادی تصريح کرد: ،: پس از هماهنگی با مرجع قضائي، ماموران در عملیاتی ضربتی متهم را درمنزلش دستگیر و در بازرسی از منزل وی 2 کیلو گرم تریاک کشف کردند.

فرمانده انتظامي شهرستان آمل، از اجرای طرح دستگیری معتادان متجاهر در این شهرستان با هدف ارتقاء امنيت اجتماعي ، درمان و بازپروري معتادان بي خانمان نیز خبر داد و از شهروندان خواست : در صورت مشاهده هر گوه ناهنجاری ها ، فعالیت عانلان تهیه و فروش مواد مخدر و معتادان متجاهر در سطح شهر، مراتب را سريعاً به مرکز فوريت هاي پليسي 110 اعلام کنند.

 

کشف میلیاردی اموال مسروقه در ساری 

فرمانده انتظامي شهرستان "ساري" کشف اموال سرقتی به ارزش 2 میلیارد ریال در طرح ارتقاء امنيت اجتماعي و پاکسازي نقاط آلوده این شهرستان خبر داد. 

 سرهنگ "ناصر علی صفر پور" در تشریح اين خبر، گفت: به منظور پاکسازي نقاط آلوده و مقابله با تهيه و توزيع کنندگان موادمخدر، سارقان و مجرمان سابقه دار طرح عملياتي ارتقای امنیت اجتماعی در مناطق آلوده و جرم ‌خيز شهر ساري به اجرا در آمد.

فرمانده انتظامی شهرستان ساری، افزود: در اجراي اين طرح که در یکی از مناطق آلوده و جرم خیز این شهرستان به اجرا در آمد، مأموران پس از انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی و دستگیری 12متهم به سرقت در این شهرستان شدند.

سرهنگ صفرپور با شاره به کشفیات 2 میلیارد ریالی اموال سرقتی در بازرسی از مخفیگاه متهمان، اظهار داشت:کشف 2 خودروی سرقتی، یک دستگاه موتورسیکلت،500 متر کابل برق، قطعات خودرو و همچنین کشف 2 تن چوب جنگلی قاچاق از جمله موفقیت های پلیس در اجرای این طرح بوده است.

فرمانده انتظامی ساری، با شاره به دستگیری20 معتاد متجاهر و 32 متهم تحت تعقیب مرجع قضائی گفت: بیش از 2 کیلو گرم انواع مواد مخدر در این طرح کشف شد .

سرهنگ صفر از همچنین، خاطرنشان کرد: 50 خودرو و 58 موتور سیکلت متخلف نیز در این طرح به پارکینگ منتقل شد.

فرمانده انتظامي شهرستان ساري در پايان ضمن تقدير از همکاري خوب مردم با پليس، اظهار داشت: هدف از اجراي طرح ارتقای امنيت اجتماعي و پاکسازي مناطق آلوده، ايجاد امنيت پايدار و ايجاد آسايش و آرامش براي مردم است.

 

خود واقعی 

اگر می دانست که جنگ با خود واقعی اش چه تاثیر مخربی بر سلامتش دارد، سبک زندگی اش را تغییر می داد... 

چهل سالی که از خدا عمر گرفته بود افکار متعددی در ذهن داشت، از کودکی در مدرسه، جمع بزرگان و مکاتبی که شرکت کرده بود با اصول و هنجارها و ارزش های واقعی آشنا شده و بر این باور بود که بسیاری از رفتارها از جمله دروغ گفتن،حقه بازی و دورویی و نفاق و ... از جمله اقدامات بسیار بدی هستند که گناه محسوب می شوند.

وقتی که بزرگتر شد، خیلی دوست داشت بر اساس این آموخته ها رفتار کند، گاهی ناخواسته برای پیشبرد اهداف خود دروغ می گفت، اگر از کسی دل خوشی نداشت و یا بیزار می شد با حقه بازی و ریاکاری سعی می کرد حال گیری کند. با این حال گیری ها هرچند به قول عوام دل خودش خنک می شد اما بعدها در ذهن ناهوشیارش عذاب وجدان به سراغش آمده و احساس گناه آزارش می داد.

خود واقعی اش وی را به درست کاری و پندار نیک دعوت می کرد، اما با این وجود از درون بی نهایت آزار می دید، بسیاری از مواقع نمی خواست آزارش به کسی برسد به همین دلیل توبه کرده و از برخی که آزارشان داده بود به شیوه ای دلجویی کرده و سعی در جبران رفتار بد خود نسبت به فرد قربانی می کرد.

انگار برخی از رفتارها از نظر خودش از دایره اختیارش خارج می شد، به همین دلیل برای آسیب رسانی و یا رسیدن به اهدافی که دارای امتیازاتی باشند دروغ و حقه بازی را برخلاف میل باطنی اش در پیش می گرفت و به این ترتیب خیلی از اوقات عذاب وجدان رهایش نمی کرد.

با این که اهل کارهای سخت جسمی نبود و مشکل مالی نداشت، اما با این حال بر این باور بود که پیری زودرس در چهل سالگی به سراغش آمد، این موضوع نیز خود بر مشکلاتش می افزود، واژه کهنسال و یا پیرمرد از نظرش بدترین واژه ای بود که گاهی وقت ها دوستان و اطرافیان برای شوخی در خطاب به وی بکار می بردند.

روزی از روزها با موتورسیکلت گازی اش که گاهی به زور روشن می شد و اما بعد از روشن شدن خودبه خود سرعت می گرفت در مسیری در حرکت بود، مثل همیشه در افکارش غوطه ور بود، در حال موتورسواری درعالم و خلوت با خود به گناهانی که مرتکب شده فکر می کرد و دچار عذاب وجدان می شد که به یکباره از پشت به خودرویی که راننده اش خانم جوانی بود برخورد کرد.

خانم با عصبانیت از خودرو پیاده شد و با عصبانیت به پشت خودرویش رفت، مرد چهل ساله درحالی که با موتور از زمین بلند می شد دید که خانم جوان با تندی شروع به غور زدن کرد.

با این که می دانست خانم بی تقصیر است می خواست با حقه بازی یه جورایی تقصیر را از سر خود رفع کند که خانم جوان با همان عصبانیت وبا تندی گفت: ببین پیرمرد از پشت زدی به ماشینم، تو مقصری، می فهمی؟

مرد چهل ساله: پیرمرد؟ من فقط چهل سالمه،پیر نیستم.

خانم با همان حالت عصبانیت دستی به بالا تکان داد و گفت: برو بابا تو مثل اینکه کلا تعطیلی، من می گم مقصری طرف می گه من پیر مرد نیستم.

خانم جوان غرغر کنان محل را ترک کرد، اما مرد می گفت: چرا بی احترامی و توهین می کنی من ازت شکایت می کنم، پیرمرد باباته، من فقط چهل سال دارم.

مرد چهل ساله بعد از این اتفاق تصمیم گرفت موهای خود را رنگی بریزد که حداقل چند سالی وی را جوانتر نشان دهد.

نظر کارشناس:

از نظر فروید و بسیاری از روانشناسان سبک فرویدی، تعارض دلیل اصلی برخی از اختلالات رفتاری بویژه افسردگی است، وقتی افراد در کودکی با اصول و ارزش های رایج جامعه خود آشنا شده و این اصول را در ذهن خود نهادینه می نمایند شخصیت شان بر اساس این اصول شکل گرفته که فروید از آن به عنوان خود واقعی هر فردی تعبیر کرده است.

وقتی خود واقعی هر فرد بر اساس اصول و ارزش های رایج و واقعی جامعه شکل گرفته است بی توجهی به آن منجر به ایجاد تعارض درونی در فرد ، ایجاد تنش و در نهایت آسیب به ارگانیزم شخص می گردد.

در حالت تعارض و تنش افراد دچار استرس و یا حتی اضطراب می شوند، در حالت استرس ترشح هورمون هایی در بدن مثل تستوستورون بالا رفته که افزایش بیش از حد آن برای سلامت جسم مضر بوده و عوارضی از قبیل پیری زودرس، دردها و بیماری های جسمانی که روانشناسان از آن به عنوان بیماری های روانتنی یاد می کنند،را به همراه خواهد داشت.

درد در عضلات،اختلال در سیستم گوارش،سردرد و درد در مفاصل از جمله بیماری هایی هستند که می توان دلیل آن را در عوامل رفتاری و روانی جستجو کرد..

سفیدی بیش از حد موهای بدن که نشانه پیری زودرس می باشد نیز می تواند از تاثیرات تنش های درونی باشد، بنابراین گاهی انسان خود دلیل برخی از آسیب ها به خود است، باید با خود واقعی خودمان صادق باشیم تا طول عمر را برای خود به ارمغان آورده و سلامت جسملانی و روانی خود را نیز رقم زده باشیم.

قاسم گرجی بندپی،کارشناس اداره مشارکت عمومی و آموزش همگانی معاونت اجتماعی مازندران.

خبر: سلمان مهدوی

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
ایول جالب بود
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار