نشان حد مجاز الاینده ها در محصولات کشاورزی به محصول نخود ازروستای لنجرود بخش زالیان تعلق گرفت.
کد خبر: ۸۶۲۷۲۱
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹ 14 June 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت:این محصول که بانوی کشاورز فریده کولیوند به مدد و پیگیری های خانم مهندس میرعلیاری کشت شده بود به دریافت نشان حد مجاز الاینده ها نایل شد.
مجید آنجفی افزود: صدور پروانه نشان حد مجاز الاینده ها در محصولات کشاورزی باتولید کمی محصولات کشاورزی وبا افزایش کیفیت وسلامت محصولات توام است.
وی یادآورشد:تولید محصول گواهی شده یکی از راهکارهای افزایش عملکرد توام با کیفیت وسلامت محصولات است.
وی اضافه کرد: محصولات گواهی شده فاقد باقیمانده افت کش ها وسموم هستند ومیزان الاینده هاو نیترات در انها کمتر از حد مجاز ویا مطابق با استانداردهای مربوطه است.
آنجفی ادامه داد: دستور العمل مصرف حد مجاز الاینده ها درسال ۸۸تدوین شده است و توسط سازمان ملی استاندارد و وزارتخانه های جها د کشاورزی وبهداشت درمان واموزش پزشکی ویرایش وسال۹۷توسط سازمان ملی استاندارد به کلیه استان ها ابلاغ شد.
وی با بیان اینکه برخورداری از کد ۹رقمی شناسایی ونشان حد مجاز الاینده ها از ویژگی های اساسی محصولات گواهی شده خواهد بود گفت: از طریق کد شناسایی که توسط وزارت جها کشاورزی به محصولات تعلق میگیرد محصول قابل ردیابی است.
وی ادامه داد:این کد شناسایی بیش از ۵۰رکورد اطلاعاتی را ارایه می دهد مانند این که محصول گواهی شده توسط چه کسی درکدام منطقه تولید وچه نوع سم وکودی برای تولید محصول استفاده شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی با بیان اینکه برای تولید محصول گواهی شده مشوق هایی برای کشاورزان در نظر گرفته شده است یادآورشد:کاهش ۲۰درصدی هزینه بیمه محصولات کشاورزی کاهش ۹۵درصد تعرفه از جمله مشوق هایی است که برای کشاورزان در نظر گرفته شده است.
وی صدور پروانه و صدور گواهی بهداشتی برای محصولات کشاورزی گواهی شده هماهنگی واگذاری غرفه ها در میادین میوه وتره بار استفاده از تسهیلات بانک کشاورزی واولویت استفاده از تسهیلات و یارانه های بخش کشاورزی را از جمله مشوق های تولید محصولات گواهی شده اعلام کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار