کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی یکی کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی است فردی که می‌خواهد سکاندار این کمیسیون شود بایستی سوابق علمی، تخصصی و اجرایی مؤثری را داشته باشد، تا بتواند به‌ عنوان یک نهاد عالی نظارت بر دستگاه‌های اجرایی پیشنهادات و برنامه‌هایی را مطابق با علم و فناوری روز ارائه دهد و هر کجا تخلفی مشاهده کند آنرا با اعمال ماده ۲۳۶ واقعاً پیگیری کند و موارد را به دستگاه قضایی ارجاع دهد تا خارج از نوبت و بدون تشریفات دادرسی رسیدگی نمایند مخصوصاً امروزی که سازمان جنگل‌ها و مراتع عملکرد قابل قبولی نداشته است.
کد خبر: ۸۶۲۱۸۱
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۳:۳۷ 13 June 2020

به گزارش «تابناک»؛ دکتر «ذبیح الله اعظمی» یکی از سربازان حاج‌قاسم در لشکر ثارالله است که برادر ایشان هم از سربازان ولایت بود که به درجه رفیع شهادت نائل شدند. با گذر از شخصیت فرهنگی دکتر اعظمی نگاهی گذرا می‌اندازیم به سوابق علمی، تخصصی و اجرایی ایشان که یک کشاورز زاده است:

چرا «ذبیح‌الله اعظمی» باید سکان ریاست کمیسیون کشاورزی را در دست بگیرد

-دانش آموخته کارشناسی و کارشناسی ارشد کشاورزی (گیاه‌پزشکی) از دانشگاه تهران

-دکتری تخصصی (PhD) کشاورزی از دانشگاه گنت بلژیک

-عضو هیأت علمی دانشگاه جیرفت و دانشگاه شهید باهنر کرمان، معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه..

-مشاور ارشد سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان

-مشاور ارشد شرکت کشت و صنعت جیرفت

-گلخانه‌دار و تولید کننده محصولات کشاورزی

 

امیدواریم اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی دیدگاه‌های سیاسی و قومیتی خود را کنار بگذارند و با نگاه و انتخاب تخصصی جلو بروند زیرا امروز حوزه منابع طبیعی ، آب و کشاورزی کشور وضعیت بسیار نابسامانی دارد در حد که شاهد سرسبزترین بهار ایران ۱۳۹۹ بودیم اما کسی نفهمید: وقتی ترسالی و بازگشت باران بهاری از سبزترین سال ایران در این اواخر حرف میزد، کسانی از جنس خاک و علف هم باید می‌گفتند که سبزی خاکی که آب زیر خود ندارد به چمن نمی‌رسد!
وقتی باران‌های فراوان دشت‌های خشک ایران را سبز کرد همه خوشحال شدیم و البته ایرادی نداشت اما کسی که علف‌چینی کرده باشد می‌داند که علف‌های هرز روغنی در انتهای بهار با خشکی تابستان مزرعه سرخ آتش می‌شوند...
این قابل پیش‌بینی بود که با تیرماه و تموز آفتاب بهار زیادی سبز ایران را درگیر کپه‌های علف هرز خشک و کاه و کلش روغنی کند تا با یک فوت مثل انبار باروت بسوزد...
خارج شدن رویه طبیعت از روند طبیعی مألوف این عواقب را دارد و چاره‌ای نیست در فلات بیابانی ایران وقتی از سرسبزترین بهار با افزایش پوشش گیاهی حرف می‌زنیم، به مردم هشدار آتش‌سوزی همین علف‌های هرز را در تابستان داده باشیم... اما ما در خبر رسانی شادی استادیم و رخوت بعد از خمار مستی را فراموش می‌کنیم.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار