قاضی زاده هاشمی:
نماینده مجلس شورای اسلامی درباره بازگشت علی کفاشیان به فدراسیون فوتبال توضیحاتی را بیان کرد.
کد خبر: ۸۶۲۱۴۶
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۷ 13 June 2020

قاضی زاده هاشمی: بازگشت کفاشیان به فوتبال دهن کجی به افکار عمومی است/ دستگاه‌های نظارتی به موضوع بازنشسته‌ها ورود کنند

به گزارش تابناک سمنان: احسان قاضی زاده هاشمی نماینده مجلس درباره اینکه گفته می‌شود کفاشیان رئیس سابق فدراسیون فوتبال دوباره به این فدراسیون باز می گردد و به عنوان سرپرست فعالیت خود را شروع می‌کند، اظهار کرد: کفاشیان براساس اساسنامه فدراسیون فوتبال محروم بود و اکنون این محرومیت به پایان رسیده است. ما  به موضوع بازنشستگی از آبان ماه ۹۷ پافشاری کردیم و قانون منع به کارگیری بازنشسته‌ها به تصویب رسید و اکنون یک سال و نیم از اجرای این قانون می‌گذرد. جالب است که این قانون در ۱۳ فدراسیون ورزشی اجرا شده است و حتی وزیر ورزش و معاونش اردیبهشت امسال تعداد دیگری از مسئولان فدراسیون را بازنشسته اعلام کردند.  

او ادامه داد: قانون منع به کار گیری بازنشسته‌ها در ورزش قرار است به صورت معکوس در فدراسیون فوتبال اجرا شود. دوره ۴ ساله مجمع فدراسیون فوتبال اردیبهشت امسال به پایان رسیده  و فدراسیون فوتبال براساس نقشه راهی که فیفا در اختیارش گذاشته است  از نیمه اردیبهشت تا نیمه مهرماه فرصت دارد تا اساسنامه را اصلاح کرده و مقدمات برگزاری مجمع انتخاباتی را فراهم کند.   دوران مجمع به پایان رسیده و در وقت اضافه این مجمع کار غیرقانونی خلاف قوانین کشور انجام می‌دهد. به هر حال فردی که بازنشسته شده و خودش کنار رفته است دوباره  به فدراسیون فوتبال بازگردد یک امر طبیعی و قانونی نیست. بازگشت کفاشیان برخلاف عرف و اخلاق اجتماعی است و به نوعی دهن کجی به افکار عمومی محسوب می‌شود.  

بازگشت کفاشیان به فدراسیون فوتبال جرم کیفری محسوب می شود 

قاضی هاشمی درباره اینکه کفاشیان برگه استعفا هم دارد، بیان کرد: ما این موضوع را پیگیری کردیم. کفاشیان در آن زمان در تایلند به علت دستور برخی از دستگاه‌های نظارتی استعفا کرده بود. کفاشیان می‌گوید استعفایی نکرده است و دستگاه‌های نظارتی طبق  سیستم  وزارت ورزش استعفای او را مطرح کردند. او در زمان کناره‌گیری جایگاه خودش در AFC را از دست داد و آن جایگاه را به تاج واگذار کرد. اگر کفاشیان سمت رسمی در فدراسیون و AFC داشت، آن را حفظ می‌کرد. این فرد به صورت کامل کناره‌گیری کرده است. بازگشت او بر اساس قانون منع بکارگیری بازنشستگان، به هر عنوان و در هر مجموعه‌ای ممنوع است و به طور حتم دستگاه‌های نظارتی به آن ورود می‌کنند. این امر جرم کیفری است و این صراحت قانون است.

 انتخابات فدراسیون فوتبال به این زودی ها برگزار نمی شود 

او ادامه داد: باید افرادی در هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال  حضور پیدا کنند که بر اساس قانون منع بکارگیری بازنشستگان، بازنشسته نباشند و شرایط عمومی را داشته باشند. وقتی میان این شرایط جا به جایی صورت می‌گیرد ممکن است این را به ذهن منتقل کند که قرار نیست به این زودی‌ها انتخاباتی انجام شود و این بلاتکلیفی فوتبال ما مدت زمان طولانی به طول خواهد انجامید.

فدراسیون فوتبال نیاز به مدیران جوان دارد 

او درباره  شرایط فردی که به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب می‌شود و الزام استفاده از جوانان، گفت: باید فردی که در این فدراسیون حاضر می‌شود، برای دور بعد مجمع برنامه‌ریزی کند.

او افزود: به هر حال باید تیم جدید با برنامه‌های مدیریتی، با نشاط‌تر در حوزه‌های فنی و اقتصادی روی کار بیاید. این فدراسیون دچار مشکلات مالی است. تا کی باید دچار این مشکلات باشد و دست به دامن دستگاه‌های مختلف باشد. آن‌ها برای سرمربی جدید، پول‌هایی را قرض گرفتند.  

او خاطر نشان کرد: ما بخواهیم صندلی‌ها را عوض کنیم و یک سال این بیاید و سال بعد  کسی دیگر باشد، یک حالت بازی دارد. مردم و اهالی فوتبال این موضوع را نمی‌پذیرند، افرادی که کناره‌گیری می‌کنند، دوباره بازگردند. این یک سرخوردگی برای مردم ایجاد می‌کند. میزان علاقه به فوتبال در کشورمان کاهش پیدا خواهد کرد و استقبال کمتر خواهد شد و این ناشی از سوء‌مدیریت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار