در بازار خودرو یاسوج چه می گذرد؟
اما نکته بسیار تعجب آور در بادزید از نمایشگاه خودرو ورود یک دلال خودرو به میان افراد بود که خود را خریدار خودرو معرفی می کرد و ادعا داشت چون خودرو را گران خریده و اکنون به دلیل مشکل نیاز به فروش آن دارد ، تحت هیچ شرایطی خودروی خود را به قیمت مصوب نمی فروشد!
کد خبر: ۸۵۹۸۲۴
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۶ 08 June 2020

روز گذشته بازدید مشترکی با حضور ، معاون دادستان مرکز استان ، مدیر کل تعزیرات حکومتی ، مدیر کل سمت بازرسان اصناف از برخی نمایندگی ها و نمایشگاه های خودرو شهر یاسوج به منظور بررسی وضعیت این بازار صورت گرفت.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد در این بازدید ابتدا از نمایندگی ایران خودرو در شهر یاسوج مورد بازدید قرار گرفت ، در ادامه یکی از نمایشگاه های بزرگ فروش خودرو در این شهر و در آخر هم نمایندگی شرکت خودروسازی سایپا مورد بازدید قرار گرفت.
ماجرای 3 خودرو در نماینگی ایران خودرو!
در بازدید از نمایندگی ایران خودرو شهر یاسوج ، مسئولین بازدید کننده با 3 خودرو بدون پلاک مواجه شدند که چند ماه از تحویل این خودروها به نمایندگی می گذشت اما هنوز این خودروها شماره گذاری نشده بودند !
طولانی بودن زمان ورود این خودروها باعث حساسیت مسئولان شده و خواستار توضیح در این زمینه بودند که مسئولین نمایندگی ، عدم شماره گذاری نیروی انتظامی و همچنین عدم تایید محیط زیست را عامل این در انبار ماندن خودروها اعلام می کردند!
در بازرسی از این نمایندگی ، تماس هایی با مسئولین شوری معرفی شده از طرف نمایندگی ایرانخودرو برقرار شد که نهایتا مسئولین بالادستی به بازرسان استان توضیح دادند که از این به بعد هیچ خودرویی را بدون از پلاک گذاری به نمایندگی های استانی ایرانخودرو نخواهند فرستاد.
نمایشگاه بزرگ خودرو و تخلفاتی عجیب!
در ادامه بازدید از بازار خرید و فروش خودرو ، مسئولین به یکی از بزرگترین نمایشگاه های فروش خودرو سرکشی کردند که به نظر می رسید تخلفات زیادی در این نمایشگاه صورت می گیرد!
در این نمایشگاه تعدادی خودروی صفر کیلومتر شماره گذاری شده وجود داشت که وضعیت خرید آن ها مبهم بود و همین موضوع باعث شد بازرسان از نمایشگاه دار توضیح بخواهند !
وقتی بازرسان از نمایشگاه دار خواستار قولنامه یا سند خرید این خودروها شدند ، نمایشگاه دار جواب قانع کننده ای نداشت!
وقتی از وی پرسیده شد که این خودروهای صفر را از کجا می اورد که مردم عادی دربه در به دنبال آن هستند ؟ نمایشگاه دار با صراحت گفت " اگر صد خودرو هم بخواهید برایتان می آورم!
وقتی از قیمت این خودروها سوال شد ، مشخص شد که فروشنده این خودروها را بسیار بیشتر از آنچه که مصوب شده است به فروش می رساند!
حضور صریح یک دلال و اخلال در کار بازرسان!
اما نکته بسیار تعجب آور در بادزید از نمایشگاه خودرو ورود یک دلال خودرو به میان افراد بود که خود را خریدار خودرو معرفی می کرد و ادعا داشت چون خودرو را گران خریده و اکنون به دلیل مشکل نیاز به فروش آن دارد ، تحت هیچ شرایطی خودروی خود را به قیمت مصوب نمی فروشد!
خودروهایی با عدم احراز مالک!
آخرین محل مرتبط با بازار خودرو که مورد بازدید قرار گرفت ، نمایندگی خودروسازی سایپا در مرکز استان بود .
در این نمایندگی هم تعدادی خودروی صفر کیلومتر وجود داشت که مدیر نمایندگی دلیل ماندن این خودروها در انبار را مشکل هویتی و عدم احراز مالکین عنوان کرد .
بنابر گفته پناه برخی از صاحبان این خودروها به دلیل تغییر آدرس محل سکونت و عدم انطباق با آدرس ارسالی هنگام ثبت نام ، شماره گذاری ان ها دچار وقفه شده است که البته با مراجعه صاحبان این خودروها مشکلات مرتفع شده و تحویل مالکان خواهد شد.
پناه در پاسخ به سوال مدیر کل تعزیرات مبنی بر این که آیا دلالان به شما مراجعه می کنند ؟ گفت برخی نمایشگاه داران به ما مراجعه می کنند اما ما خودرویی نداریم که بدون مالک باشد ولی اینکه آیا پس از تحویل خودرو ، دلالان با مالکان به توافق برسند یا نرسند خارج از حوزه کاری ما است و اصلا دخالتی نداریم.
در زمان بازرسی از این نمایندگی همه اسناد خودروها مورد بررسی قرار گرفت و به صورت اتفاقی یکی از اسناد بیرون آورده شده و با مالک آ تماس برقرار شد که صحت صحبت های مسئول نمایندگی مورد تایید قرار گرفت.
 

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، در پایان این بازدید و در جمع بندی آن ، مدیر کل تعزیرات حکومتی استان به تابناک کهگیلویه و بویراحمد گفت : بازرسی بر بازار خودرو به شدت ادامه خواهد یافت.
براتعلی صالحی از استمرار این طرح نظارتی تا تعدیل قیمت‌ها خبر داد.
وی افزود: در این طرح همه‌ نمایندگی‌های فروش، شرکت‌های خودرو سازی، نمایشگاه‌ها، بنگا‌ها و مراکز خرید و فروش خودرو، پارکینگ‌های رسمی و غیر رسمی محل نگهداری خودرو و تمامی مخفی گاه‌های نگهداری پایش می‌شوند و در صورت مغایرت با قوانین و دستورالعمل‌ها، با آنان برخورد می‌شود.
مدیرکل تعزیرلت حکومتی استان اضافه کرد: احراز مالکیت نداشتن پلاک، تاریخ واگذاری و گارانتی‌ها در طرح تشدید نظارت‌ها مورد توجه بازرسان است.
وی با بیان اینکه طرح‌های نظارتی ادامه دارد اضافه کرد: در قالب مداخلاتِ پیشگیرانه برای جلوگیری از تخلفات، پیش بینی زمینه ارتکاب تخلف تا کاهش قیمت‌های کاذب مورد تاکید است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار