مجید درویشی با بیان اینکه نیروی انتظامی موظف است ماشین‌های عروس را که در خیابان مشاهده می‌کند، توقیف و به پارکینگ هدایت کند، تصریح کرد: باید قبول کنیم که فعلاً در شرایط موجود کرونا امکان تجمعات بالای ۱۰ نفر وجود ندارد و برگزاری این مراسم، جشن‌ها و تجمعات به ضرر سلامتی مردم شهرستان خواهد بود.
کد خبر: ۸۵۹۵۱۶
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۰ 07 June 2020
فرماندار شهرستان اسدآباد از تغییر وضعیت سفید این شهرستان به شرایط هشدار و زرد خبر داد.

به گزارش ایسنا، درویشی در ستاد پیشگیری از کروناویروس شهرستان اسدآباد، اظهار کرد: با توجه به سفید شدن وضعیت شهرستان و کاهش حساسیت مردم به بحث کرونا و سفر‌هایی که در ایام تعطیلات از اسدآباد به شهر‌های پرخطر و یا به شهرستان شد، متأسفانه وضعیت سفید اسدآباد به زرد تغییر پیدا کرد.

وی افزود: با توجه به این شرایط نماز جمعه شهر اسدآباد تا اول تیرماه تعطیل خواهد بود و برگزاری هر گونه مراسم، تجمعات بالای ۱۰ نفر و جشن، عروسی و ختم اموات در منازل تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

درویشی گفت: گل فروشی ها، آرایشگاه‌های زنانه، نوازندگان موسیقی مراسمات جشن و عروسی و مشاغلی که اقدام به کرایه وسایل برای برگزاری جشن، عروسی و مراسم در منازل می‌کنند در صورت مشاهده و یا هر گونه گزارش وسایل آن‌ها ضبط خواهد شد.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی موظف است ماشین‌های عروس را که در خیابان مشاهده می‌کند، توقیف و به پارکینگ هدایت کند، تصریح کرد: باید قبول کنیم که فعلاً در شرایط موجود کرونا امکان تجمعات بالای ۱۰ نفر وجود ندارد و برگزاری این مراسم، جشن‌ها و تجمعات به ضرر سلامتی مردم شهرستان خواهد بود.

فرماندار شهرستان اسدآباد خاطرنشان کرد: به دفترخانه‌های ازدواج ابلاغ شود که در صورت هر گونه برگزاری مراسم عقد افراد شرکت کننده در مراسم بیشتر از هشت تا ۱۰ نفر نباشند.

وی همچنین با اشاره به اینکه تاکسی‌ها اجازه سوار کردن بیشتر از دو سرنشین در صندلی عقب خودروی خود را ندارند و مواردی که نسبت به این امر بی اعتنایی کنند جریمه خواهند شد، تصریح کرد: رعایت پروتکل‌ها و اجباری بودن استفاده از ماسک و دستکش در برگزاری امتحانات پایه دوازدهم و نهم الزامی است.

وی با بیان اینکه روزبازار‌ها با نظارت مرکز بهداشت و معاونت بهداشت و درمان اجازه فعالیت را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی دارند، یادآور شد: از پذیرش مهمان و سفر به شهر‌های آلوده با همکاری مردم حتی الامکان خودداری شود.

پیگیری مجدد ضدعفونی ادارات الزامی شدن استفاده از ماسک و دستکش برای تمام دستگاه‌های اجرایی گندزدایی سطح شهرستان توسط یگان ویژه رزمایش گندزدایی و ضدعفونی تعطیلی نماز جماعت ادارات، در دستور کار قرار گرفتن مجدد گندزدایی و ضدعفونی محله‌های آلوده با همکاری پایگاه‌های مقاومت و گروه‌های جهادی، رعایت پروتکل‌های بهداشتی در نانوایی‌ها و برگزاری نمازجماعات مساجد با رعایت پروتکل‌ها از دیگر مواردی بود که در این جلسه فرماندار اسدآباد بر آن تأکید کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار