مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل تراکتورسازی ایران از رونمایی موتور نسل جدید تراکتورهای چهار سیلندر به‌عنوان نمونه‌ای از حرکت‌های توسعه‌ای و پویا در امر تحقیق، توسعه و تولید روزافزون و قابل رقابت با بازارهای خارجی یاد کرد.
کد خبر: ۸۵۹۴۵۴
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۷ 07 June 2020

به گزارش تابناک تبریز، اخیراً فیلمی با عنوان احتکار تراکتور در شبکه‌های مجازی دست به دست می‌شود که شبهاتی را در سطح جامعه به‌ویژه در بین کشاورزان ایجاد کرده است. برای روشن شدن موضوع، سراغ حسین بالاگر مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل تراکتورسازی ایران رفته و موضوع را از وی جویا شدیم.

حسین بالاگر مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل تراکتورسازی ایران درخصوص روشن شدن قضیه به خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: تصاویر مورد اشاره در فضای مجازی مربوط به تراکتورهای تولیدی تراکتورسازی ایران در مجتمع تراکتورسازی تبریز می‌باشد که طی یک پروسه طبیعی در پارکینگ فروش محوطه مجتمع پارک شده و آماده ارسال به مشتریان و کشاورزان عزیز در سراسر کشور است.

وی درخصوص دلیل پخش چنین شایعاتی یادآور شد: آنچه مسلم است، اساساً دلیلی برای احتکار محصولات متصور نیست.

مسوول اطلاع‌رسانی گروه صنعتی تراکتورسازی ایران همچنین افزود: البته در اسفندماه سال گذشته که مصادف با اوج شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های قرنطینه‌ای و ترافیکی بود، برخی از شرکت‌های حمل و نقل به‌واسطه رکود و یا کاهش فعالیت‌ها با تمام ظرفیت کار نمی‌کردند و بالطبع این عوامل باعث تأخیر در ارسال و توقف تراکتورها در یک مدت کوتاه در پارکینگ فروش بوده که الحمدالله با بهبود نسبی وضعیت این مشکل نیز مرتفع شده و ارسال تراکتور به مشتریان با روند مطلوبی دنبال می‌شود.

بالاگر خاطرنشان کرد: پارک این تراکتورها در محوطه‌ای باز که برای عموم قابل مشاهده است، نشان از شفافیت عرضه و کثرت تولید این محصول مهم و استراتژیک برای کشاورزان دارد، مضافاً اینکه در سال جهش تولید ما در برخی از شرکت‌های اقماری، افزایش تولید 100 درصدی داشته‌ایم که طبیعتاً میزان پارک تراکتورهای تولیدی بیش از پیش  را نیز برای روزهای آتی پیش‌بینی می‌کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد که در سالی که توسط مقام معظم رهبری به سال جهش تولید نامگذاری شده با تولید انبوه، قیمت‌های کاذب بازار را شکسته و در وضعیت سخت تحریم‌های ظالمانه بتوانیم علاوه‌بر اینکه خللی در تولید ایجاد نشود و با تولید و توسعه روزافزون شاهد گام‌های بلند و رو به جلو در رقابت با محصولات مشابه خارجی و مطرح دنیا باشیم.

بالاگر از رونمایی موتور نسل جدید تراکتورهای چهار سیلندر به‌عنوان نمونه‌ای از حرکت‌های توسعه‌ای و پویا در امر تحقیق، توسعه و تولید روزافزون و قابل رقابت با بازارهای خارجی یاد کرد و افزود: تراکتورسازی ایران به‌عنوان یک مجموعه‌ای که در تولید محصولات خود نزدیک به 95 درصد خودکفا  شده که سهام آن در بورس عرضه و به‌صورت یک شرکت سهامی عام اداره می‌شود، قطعا هرگز به احتکار و مسائل حاشیه‌ای ورود نمی‌کند و این در حالی است که این مجموعه علاوه‌بر تولید و فروش داخلی، چندین سال است که به‌عنوان صادرکننده نمونه ملی در کشور مطرح است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار