کد خبر: ۸۵۷۴۳۳
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰ 02 June 2020
 
تابناک/جانشین انتظامی شهرستان پاوه در جلسه کمیسیون پیشگیری و مقابله با سرقت گفت: احساس امنیت در شهرستان پاوه به دلیل فرهنگ خاص این شهرستان در درون جامعه بسیار زیاد است که این خود موجبات افزایش سرقت ها را فراهم می نماید بسیار ضروری است جامعه در سایه امنیت مذکور به موارد ایمنی و پیشگیری ها بسیار حساس باشند.

به گزارش هزار ماسوله، در این نشست معاون فرماندار پاوه در خصوص سرقت های دو ماهه ی اول سال گفت : شیوع کرونا متاسفانه دلیلی شد بر افزایش سرقت هایی در شهرستان که البته این افزایش نسبت به کل استان بسیار ناچیز و نوع سرقت ها نیز در برخی موارد  از نظر حجمی و ریالی قابل اغماض بوده اند اما با توجه به سابقه ی فرهنگی – و دینی شهرستان انتظار مجموعه به ویژه فرماندار پاوه این است که در سال جاری با همکاری و همراهی علمای دینی ، شخصیت های فرهنگی ، اولیاء مدارس ، اصناف و بازاریان ،  انجمن هلی اولیاء و مربیان و در واقع همه ی جامعه ی شهرستان پاوه بتوان آمار سرقت های مذکور را به پایین ترین حد خود برسانیم .

 

صادقی افزود : شهرستان پاوه یکی از قطب های مهم گردشگری استان است و در پساکرونا قطعا جمعیت زیادی از سراسر کشور تمایل خواهند داشت به این منطقه سفر نمایند لذا ضروری است یکی از برندهای معنوی مهم این شهرستان آمار سرقت بسیار کم یا حتی صفر باشد که این خود موجبات امنیت آفرینی ذهنی گردشگران خواهد شد لذا باید در این امر مهم همه همکار و همراه نیروهای ناجا باشند .

 

در این جلسه سرهنگ دوستی جانشین سپاه ناحیه شهرستان پاوه  نیز گفت : ما بعنوان نیروی مقاومت بسیج سپاه برابر مقررات و دستورالعملهای خود آماده ی همکاری و همراهی با ناجا جهت افزایش بیش از پیش امنیت شهرستان پاوه در موارد مربوط به امنیت اجتماعی به ویژه موضوع سرقت می باشیم.

 

 سرهنگ پَرنو جانشین فرماندهی انتظامی پاوه نیز در خصوص افزایش و نوع سرقت ها و دلایل و راههای پیشگیری از سرقت در شهرستان در سخنانی اظهار داشت: متاسفانه ناجا در حوزه ی پیشگیری تنها مانده است . لازم است مراکز دینی و فرهنگی و هم چنین شخصیت های تاثیر گذار جامعه در این خصوص وارد میدان عمل شوند .

 

وی افزود: یکی از بیشترین آمارهای سرقت در شهرستان مربوط به سرقت خودرو و یا قطعات و وسایل درون خودروهاست در این خصوص عدم وجود پارکینگهای اختصاصی در ساختمانهای احداث شده یکی از مهمترین دلایل سرقت در این گونه موارد در معابرو کوچه ها می باشد شهرداری ها در خصوص احداث پارکینگ توسط مالکین ساختمانها باید حساسیت ویژه داشته باشند و شهروندان نیز باید در اینگونه موارد شهرداری ها را پشتیبانی و همراهی نمایند .

 

وی افزود:احساس امنیت در شهرستان پاوه به دلیل فرهنگ خاص این شهرستان در درون جامعه بسیار زیاد است که این خود موجبات افزایش سرقت ها را فراهم می نماید بسیار ضروری است جامعه در سایه امنیت مذکور به موارد ایمنی و پیشگیری ها بسیار حساس باشند.

 

وی ادامه داد: نود و نه در صد سرقت احشام توسط افراد غیر بومی شهرستان انجام پذیرفته است . بسیاری از این سرقت ها کشف و سارقین دستگیر شده اند . سارقین احشام در اعترافات خود اعلام نموده اند پس از چند روز تحت نظر گرفتن احشام متوجه شده ایم هیچ کس یا کسانی از این احشام مواظب نمی کنند و ما هم به راحتی و بدون دردسر اقدام به سرقت نموده ایم . این سارقان در اظهارات خود گفته اند حتی این احشام سگ حارس گله نیز ندارند برخی از سارقین در اعترافات خود گفته اند بیش از چهار سال است بصورت متوالی ما بدون دردسر احشام و دام موجود در شهرستان پاوه را سرقت می نماییم.

 

سرهنگ پرنو اضافه کرد: برخی از شهروندان بدون قفل درب خودرو ، خودرو خود را در کوچه ها و معابر رها می کنند. به شهروندان شهرستان پاوه واهالی روستاهای تابعه توصیه میشود ضمن قفل کامل درب خودروی خود نسبت به نصب قفل فرمان و سایر موارد پیشگیری از سرقت بصورت جدی اقدام نمایند .

 

وی افزود: احساس امنیت موجب شده بسیاری از مالکین موتور سیکلتها در شهرستان موتورهای خود را در خیابانها ، کوچه ها و معابر بدون هر گونه موارد پیشگیری از سرقت رها نمایند – گاهاً دیده شده تعدادی از مالکین موتور سیکلتها سویچ موتور خود را به اصطلاح یک سره می نمایند که این امر موجب تسهیل در زمان سرقت آن می شود لذا به مالکین موتور سیکلتها در شهرستان توصیه می شود حتماً موتور خود را به محلی قفل نموده و سایر موارد پیشگیری از سرقت را کنترل و اجرا نمایند.

 

جامشین انتظامی شهرستان پاوه گفت: مالکین ساختمانهای نیمه تمام در شهرستان انواع قطعات و مواد و وسایل و تجهیزات مرتبط با احداث مسکن را بدون هر گونه حفاظ و نگه داری در طبقات مختلف ساختمان رها می نمایند که این امر موجبات سرقت این مواد ، وسایل و تجهیزات را فراهم نموده است لذا به مالکین ساختمانهای در حال احداث توصیه می شود نسبت به ایجاد محلی امن که بتوان آن را قفل نموده و از نظر قفل و سایر موارد ایمنی بصورت کامل تامین شود جهت نگه داری این وسایل اقدام شود بسیار ضروری است ساختمانهای چند طبقه برای جلوگیری ازسرقت نگهبا شب برای حراست از ساختمان خود بکار برند.

 

وی خاطر نشان کرد: به شهروندان شهرستان پاوه توصیه می شود به هیچ عنوان متکدیان را به داخل منزل خود راه ندهند و به باغداران توصیه می شود از رها سازی وسایل و لوازم و سایر موارد در باغها و خانه باغهای نا امن جداً خودداری نمایند .

 

در این جلسه مدیران ادارات برق ، راه و شهرسازی و ارشاد اسلامی و هم چنین نمایندگان اداره ی گاز و شهرداری پاوه نیز حضور داشتند که هریک گزارشهایی در خصوص موارد سرقت های مرتبط با شرح وظایف ادارات خود را به همراه راهکارهای لازم برای مقابله با اینگونه سرقت های ارائه نمودند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار