میدان جدید در مجاورت چند کارخانه سیمان است. اخذ تأییدیه دقیق از محیط زیست برای آغازبه‌کار این پروژه الزامی است. خاک و کِلیِر کارخانه‌های بتن حیات یک شهر را به بحران و مریضی‌های فاحش می‌کشاند.
کد خبر: ۸۵۶۹۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۴ 31 May 2020

«تابناک»، حسن عباسی؛ نتیجه ۳ روز تحقیقاتم درباره میدان جدید میوه و تره‌بار به شرح ذیل است؛

۱- شهرداری و پیمانکار پروژه سعی دارند با بهانه کرونا و بدون عمل کامل به تعهدات‌شان، غرفه‌داران میدان قدیم را که عمدتاً از چهره‌های آبرودار شهر هستند به میدان جدید منتقل و آنها را با انبوهی گرفتاری به حال خودشان رها کنند.

۲- غرفه‌داران میدان قدیم نگرانند که این پروژه مانند دیگر پروژه‌های شهرداری، آبکی ساخته شده باشد و شهرداری پس از انتقال آنها و تخریب میدان قدیم، دبه کرده و طلب‌های غیرمنتظره از آنان کند.

۳- دوربرگردان، بانک، تلفن، اینترنت، کولر، تجهیزات سردخانه، برق‌کشی سایبان، پل هوایی عابر و ... هنوز ایجاد نشده و انتقال غرفه‌ها بدون تأمین این نیازها که اکنون در میدان قدیم برقرار است، غیرمنطقی و کرونایی بدتر بدنبال دارد.

۴- میدان جدید در مجاورت چند کارخانه سیمان است. اخذ تأییدیه دقیق از محیط زیست برای آغازبه‌کار این پروژه الزامی است. خاک و کِلیِر کارخانه‌های بتن حیات یک شهر را به بحران و مریضی‌های فاحش می‌کشاند.

۵- متوسل شدن به بهانه شیوع کرونا و عدم رعایت فاصله اجتماعی در میدان کنونی که در صورت انتقال به میدان جدید نیز قطعاً رعایت نخواهد شد، حکایت همان بازار ماهی فروشان قدیم و جدید خواهد شد!

علاوه بر این اگر دغدغه شیوع کرونا که دیگر همه‌ جا حتی پشت درب خانه تک‌تک‌مان نیز هست، را داریم باید پیش از میدان میوه و تره‌بار سری به مطب پزشکان و برخی دفاتر خدمات الکترونیک و ورودی برخی ادارات و ... بزنیم که اوضاع‌شان از میدان میوه و تره‌بار حادتر است...!

القصه شاید اگر شورای شهری دردمند و غیر سیاسی داشتیم لااقل فکری به حال ۹ سال بی‌سر و سامانی میدان میوه و تره‌بار جدید می‌شد تا به اسم سرمایه‌گذاری، پژوه‌ای چند دست معامله نمی‌شد!

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار