کد خبر: ۸۵۲۸۹۸
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴ 21 May 2020

 

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل در اراک گفت که برخی تعداد زیادی ماشین را خریداری کرده و با نگهداری آن‌ها در پارکینگ سبب اختلال در بازار می‌شوند، اما اکنون هیچ‌کس جرات انجام این کار را ندارد.
 
                                                   پارکینگ‌هایی که قیمت بازار خودرو را تعیین می‌کنند!

ولی‌الله بیرقی اظهار کرد: پس از گرانی ایجاد شده در بازار خودرو، در حال حاضر ریزش در این بازار ایجاد شده اما بازار ثبات مشخصی ندارد که از دلایل این کاهش قیمت می توان به ورود وزارت صنعت به این موضوع اشاره کرد.

وی با بیان اینکه بر اساس اعلام شورای رقابت وجود خودروی بدون پلاک در پارکینگ های عمومی و شخصی ممنوع بوده و در صورت مشاهده، احتکار محسوب می‌شود، اظهار کرد: برخی افراد به عنوان خریدار غیر مصرف کننده سرمایه خود را وارد بازار خودرو می‌کردند و با توجه به افزایش قیمت کاذب سود خوبی عاید این سرمایه گذاران می‌شد و در واقع این سرمایه گذاران خود عامل افزایش قیمت می‌شدند. البته در شهر اراک چنین سرمایه دارانی وجود ندارد، از طرفی ویروس کرونا و قرنطینه نیز در کاهش تقاضا و افزایش قیمت خودرو بی تاثیر نبوده است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل در اراک با بیان اینکه در حاضر بازار به ثبات مناسب نرسیده، اضافه کرد: تاثیر نمایشگاه داران در افزایش قیمت این بازار چندان زیاد نبوده و نقش اصلی را همان سرمایه گذاران داشتند.

وی با بیان اینکه بی ثباتی در بازار، معاملات خودرو را نیز به حداقل رسانده گفت: با ادامه این روند و پیگیری از سوی بخش وزارت صنعت و دولت، پیش بینی می‌شود در آینده تا مقطعی کاهش قیمت ادامه داشته باشد، چراکه افراد به دنبال فروش خودروهای باقی مانده در پارکینگ‌ها هستند تا ضرری در خصوص گارانتی و بیمه و ... متحمل نشوند. به احتمال ۸۰ درصد این بازار بهبود پیدا خواهد کرد چراکه مدیریت بازار تا حدودی از دست مردم خارج شده و به دست دولت افتاده است.

بیرقی بیان کرد: اما ممکن است در بلندمدت با حرکت مجدد بازار، افزایش قیمت ایجاد شود البته این روند به زودی اتفاق نخواهد افتاد، در بیشتر موارد افزایش قیمت افزایش متقاضی را نیز به همراه دارد و با کاهش قیمت، خریدار واقعی به امید کاهش بیشتر قیمت خرید خود را به تعویق می‌اندازد اما در اصل کاهش چشمگیر و بازگشتن قیمت ها به سال های پیش ایجاد نخواهد شد و آنچه اتفاق می افتد اینست که حباب مصنوعی ایجاد شده از بین خواهد رفت.

وی به خریداران واقعی توصیه کرد برای خرید خودرو به دنبال فروشندگان واقعی که طبق شرایط بازار ماشین خود را می‌فروشند، باشند و خرید را به تعویق نیندازند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار