کد خبر: ۸۵۲۸۹۳
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۱ 21 May 2020

 

محدودیت‌های ناشی از شیوع کروناویروس هرچند به میزان قابل ملاحظه‌ای موجب کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای شده اما به گفته کارشناسان محیط زیست این کاهش، تاثیر ناچیزی بر تغییرات اقلیمی داشته و این تاثیر بلندمدت نیست.
 
                                                   تاثیر ناچیز محدودیت‌های کرونایی بر تغییرات اقلیمیِ

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، میزان انتشار آلاینده کربن به دلیل محدودیت‌های اعمال شده به خاطر مهار کروناویروس کاهش پیدا کرده اما به گفته کارشناسان این شرایط نمی‌تواند با تاثیرات طولانی بر تغییرات اقلیمی همراه باشد.

مطالعات جدید حاکی از آن است که میزان انتشار آلاینده کربن در اوج تعطیلی اقتصاد جهانی در اوایل ماه آوریل حدود ۱۷ میلیون تن در روز کمتر از میانگین اعلام شده در سال ۲۰۱۹ میلادی بوده و کاهش ۱۷ درصدی داشته است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد در صورتی که تعطیلی‌ها تا اواسط ماه ژوئن ادامه پیدا کند مجموع انتشار آلاینده‌ها در سال ۲۰۲۰ حدود چهار درصد کمتر از سال قبل خواهد بود. علاوه بر این، تاخیر در عادی سازی فعالیت‌های اقتصادی تا پایان سال به کاهش هفت درصدی میزان انتشار آلاینده‌ها منجر خواهد شد.

با این حال متخصصان با تاکید بر اینکه کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها تاثیر ناچیزی بر تغییرات اقلیمی دارد، تاکید کردند: شرایط محیط زندگی تغییری نکرده است و همچنان فعالیت صنایع، دیگ‌های بخار و تردد خودروها ادامه دارد.

به اسکای نیوز، به گفته محققان ضرورت دارد تا اقدامات بیشتری برای حذف انرژی فسیلی و استفاده کمتر از انرژی در آینده در نظر گرفته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار