کد خبر: ۸۵۲۸۵۲
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۴:۱۳ 21 May 2020

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم به خبرنگار تابناک گفت: حضور اتباع بیگانه یکی از تهدیدهای شیوع ویروس کوید ۱۹ در قشم است. بهزادی با اشاره به اینکه در سال های گذشته در کشور ویروس مالاریای مثبت ایرانی نداشته ایم افزود: تمامی موارد شناسایی شده مالاریا در سالهای گذشته از اتباع بوده‌اند و تردد بدون غربالگری اتباع خارجه ای که وارد ایران می شوند در شهر و روستاها می تواند عامل انتشار ویروس کوید ۱۹ و دیگر بیماری ها شود.

دکتر بهزادی با اشاره به آمار ۸ موردی کوید ۱۹ آن هم تنها در یکی از روستاها ادامه داد: تعدادی اتباع افغانستانی بعد از پنج روز ورود به ایران راهی روستای مسن بخش شهاب قشم شده‌اند که تعداد ۸ نفر از آنان که بصورت زنجیروار به ویروس کوید ۱۹ مبتلا شده تاکنون شناسایی شده اند.
دکتر بهزادی در ادامه به صیادان قشمی توصیه کرد: از آنجایی نظارت خوبی بر تردد اتباع به خارج از کشور و شهرهای داخلی آلوده نداریم صیادان از همکاری با اتباع بیگانه بدلیل عدم ماندگاری در یک مکان و تردد زیاد خودداری کنند زیرا که این افراد بدلیل اینکه جوان و پرتوان هستند و ویروس خود را در افراد جوان دیرتر نشان می دهد ، میتوانند مثبت هایی باشند که فاقد علائم بوده و در نتیجه می توانند موجب آلودگی هموطنان شوند لذا به صیادان توصیه می‌کنیم از هموطنان مستقر برای صید و صیادی استفاده شود.
دکتر بهزادی در پایان گفت: صید پرساین نیز بدلیل اینکه تعداد زیادی از صیادان زحمتکش در یک قایق صیادی برای ساعت ها تجمع می کنند و با یکدیگر در تماس تماس نزدیک هستند و در زمان تخلیه صید نیز تماس های نزدیک و تجمع ایجاد می شود ، می تواند باعث نگرانی و انتقال ویروس باشد.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار