مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: از وزیر میراث فرهنگی درخواست کرده‌ایم باغ یا پارک ائل گلی‌ را در لیست بناهای ثبت جهانی قرار دهیم.
کد خبر: ۸۵۱۴۹۱
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۵ 17 May 2020

به گزارش تابناک تبریز، احمد حمزه‌زاده امروز در جلسه شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به مضرات کرونا به حوزه گردشگری و صنایع‌دستی اظهار داشت: امروز ۷۵ میلیون شغل در دنیا در خطر است و بیش از ۳۰ هزار نفر در استان که در میراث فرهنگی فعالیت می‌کردند کرونا با مشکلات متعددی روبه رو کرده است.

وی با اشاره به اجرای پروژه‌های بازسازی میراث فرهنگی در شهر تبریز ادامه داد: یکی از مرمت‌های مهم میراث فرهنگی مرمت هشت ماهه بازار ایکی قاپیلی‌ بود که انجام پذیرفت.

حمزه‌زاده تصریح کرد: ۹۵ درصد از عرصه ربع رشیدی آزاد شده و پنج درصد باقی‌مانده نیز امیدواریم تملک شود تا پس از اکتشاف و احیا به مردم تبریز ارائه شود.

وجود برخی تناقض‌ها میان شهرداری و میراث فرهنگی

مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع گردشگری آذربایجان‌شرقی وجود برخی تناقض‌ها میان شهرداری و میراث فرهنگی موجب سوءاستفاده افراد سودجو دانست و افزود: مطالعه بافت تاریخی شهر تبریز درحال انجام است تا مشکلات در این زمینه نیز برطرف شود.

وی با اشاره به ۸۲ پروژه فعال در حوزه سرمایه‌گذاری متذکر شد: ۲۵ پروژه از این تعداد در تبریز است و ۵۵۰۰ میلیارد تومان حجم سرمایه‌گذاری در زمینه گردشگری در تبریز است، ۳۱ پروژه هتل‌سازی در استان درحال اجراست که ۱۷عدد از آنها در تبریز درحال اجراست.

حمزه‌زاده یادآور شد: از مصوبات شورای شهر در تدوین بسته‌های حمایتی برای گردشگری و تخفیفات در بحث ارائه پروانه ساخت هتل تشکر می‌کنیم و به اطلاع می‌رسانم که امروز چهار هتل پنج ستاره و هفت پروژه چهار ستاره در استان درحال ساخت است.

۶۴ رشته صنایع‌دستی در تبریز فعال است

وی با بیان اینکه ۶۴ رشته صنایع‌دستی در تبریز فعال است که هنرمندان در این زمینه‌ها فعالیت می‌کنند، تاکید کرد: ۱۵۰ واحد کارگاهی و نمایشگاه در ورودی تبریز درحال اجراست که تا 1.5 سال آینده بهره‌برداری می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع گردشگری آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه راه‌اندازی بازار اینترنتی‌ صنایع‌دستی در حال اجراست، بیان داشت: این بازار در زمینه فروش و معرفی فعالیت خواهند کرد.

۷۰۰ آژانس به‌صورت تخصصی تور‌های خارجی را به ایران می‌آورند

مدیرکل میراث فرهنگی تصریح کرد: ۷۰۰ آژانس به‌صورت تخصصی تور‌های خارجی را به ایران می‌آورند و اگر جوایز صادراتی برای آنها در نظر بگیریم موجب تشویق گردشگران برای حضور در تبریز می‌شود.

حمزه‌زاده گفت: تبریز شهر جهانی فرش دستبافت هست که لازم است یکی از میادین را با المانی مشخص برای فرش در نظر بگیریم.

وی با اشاره به اینکه لازم‌است، هرگونه فعالیت عمرانی در بافت تاریخی تبریز از میراث فرهنگی استعلام شود، اظهار داشت: موزه‌هایی که توسط شهرداری ایجاد شده باید در لیست موزه‌های کشور ثبت شود.

حمزه‌زاده تصریح کرد: از وزیر میراث فرهنگی درخواست کرده‌ایم باغ یا پارک ائل گلی‌ را در لیست بناهای ثبت جهانی قرار دهیم.

وی گفت: پروژه‌های مشارکتی میراث فرهنگی و شهرداری در اولویت قرار گیرد تا بتوانیم بودجه‌های مناسبی را از بودجه‌ ملی دریافت کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار