کد خبر: ۸۴۸۵۲۴
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۳ 10 May 2020

معاون استاندار گیلان: از ۱۶ شهرستان در گیلان، دو شهر وضعیت قرمز دارند

تابناک/ معاون سیاسی امنیتی استانداری گیلان درباره وضعیت بحران کرونا در این استان، می‌گوید که شیوع بیماری کرونا در این استان، کاهش چشمگیری داشته و از ۱۶ شهرستان، تنها دو شهر وضعیت قرمز دارند و بقیه زرد یا سفید هستند.

استان گیلان یکی از مناطقی است که از اوایل شیوع ویروس کرونا در کشور، وضعیت وخیمی داشت، اما حالا اغلب شهرهای این استان، از سوی ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا «سفید» عنوان شده‌اند.

محمود قاسمی‌نژاد، جانشین رئیس ستاد مقابله با ویروس کرونا در گیلان و معاون سیاسی استانداری این استان، در این باره به ایرناپلاس می‌گوید: ما جزو اولین استان‌های کشور بودیم که از اوایل اسفندماه سال گذشته دچار شیوع بیماری کرونا شدیم و این بیماری در استان گیلان، شیوع بالایی داشت. به طوری که هفته اول، پیک شیوع این بیماری بود. به همین دلیل با همه توان ابتدا از سوی مدیریت بحران و شورای تأمین و بعد هم با شکل‌گیری ستاد ملی مبارزه با کرونا در کشور و استان، سعی کردیم که این بحران را مدیریت کنیم.

قاسمی‌نژاد در ادامه می.افزاید: امروز هم جلسه ۳۱‌ام این ستاد برگزار شد. شکر خدا مدیریت بحران در استان، بسیار خوب عمل کرده است و الان از ۱۶ شهرستان، تنها ۲ شهر وضعیت «قرمز» دارند و بقیه زرد و یا سفید هستند. در شهرستان‌هایی که وضعیت آنها سفید است، محدودیت‌های عبور و مرور و شکل‌گیری اجتماعات و مراکز اقتصادی نیز به تدریج برداشته می‌شود.

معاون سیاسی استانداری گیلان معتقد است آگاهی و همراهی مردم، تلاش کادر درمانی، کمک‌های بسیج و نیروهای سپاه و جهادی به مدیریت این وضعیت کمک زیادی کرده است. وی می‌افزاید: در کل الان، یک ششم یا یک هفتم بیمارانی که به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند علائم کرونا را دارند و ما شاهد کاهش ابتلا و فوتی‌ها بر اثر ویروس کرونا هستیم. بعضی روزها هم اصلا بیمارستان‌ها آمار فوتی ندارند.

قاسمی‌نژاد در ادامه بیان می‌کند: البته این به این معنی نیست که ما همکاری، مدیریت و کنترل انجام ندهیم. ما همه کارهایی که در استان انجام می‌دهیم زیر نظر ستاد ملی مقابله با ویروس کروناست. در جلسه امروز هم تصویب شد مدارس از ۲۷ اردیبهشت ماه بدون اجبار بازگشایی شوند و دانش آموزان برای رفع اشکال به کلاس درس بروند و ماهم بر همین اساس مدارس را از ۲۷ اردیبهشت ماه بازگشایی خواهیم کرد.

او همچنین می‌گوید: ما خوشبختانه در استان، به لحاظ امکانات بهداشتی اعم از دارو و وسایل با مشکل مواجه نیستیم و امکانات تأمین است. همچنین همه برنامه‌ریزی‌ها و رفع محدودیت‌ها در مناطق کم‌خطر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، براساس ضوابط و دستورات ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا انجام می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار