کد خبر: ۸۴۷۲۷۷
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۷ 07 May 2020

مورخی در توییتر سندی متعلق به قرن هجدهم با تیتر مجوز خروج در بحبوحه شیوع کرونا به اشتراک گذاشته است که شباهت های جالبی با مجوزهای کنونی دارد.
این سند در سال ۱۷۲۰ در زمانی نوشته شده که بیماری طاعون در جنوب فرانسه در شهر مارسی بیداد میکرده و بیش از صد هزار نفر جان خود را به این علت از دست دادند.

در سال ۱۷۲۰ نیز مجوزهای خروج برای مبارزه علیه شیوع طاعون در فرانسه وجود داشته است
این مدرک، پنجشنبه شب گذشته به قیمت ۵۰۰ یورو توسط یک کتابفروشی به فروش رسیده است.طبق این مجوز به الکساندر کلمب ۲۸ ساله با قدی متوسط و موهایی خرمایی رنگ اجازه داده شده شهر رمولن را به مقصد شهری که در آنجا نشانی از این بیماری نیست ترک کند.البته مسافتی که الکساندر باید طی میکرده کمتر از ۲۰ کیلومتر بوده است.

همانند مجوزهای خروج کنونی این گواهی نیز قسمتی چاپی و قسمتی دستنویس است.به گفته مورخی که این سند را در حساب توییتر خود منتشر کرده بیان تمام جزئیات این سند از جمله رنگ مو و قد برای شناسایی کامل این فرد در آن زمان لازم بوده است.

در قرن هجدم سخت گیری ها در زمینه داشتن این مجوز بسیار زیاد بوده است.

نکته مهم دیگر این است که در آن زمان به غیر از زمان اپیدمی نیز رفتن از شهری به شهری دیگر محدودیت هایی داشته و هر کسی به راحتی نمیتوانست وارد شهری دیگر شود. عموما نسبت به افراد غریبه در یک شهر بدبین بودند و در زمان اپیدمی این قضیه تشدید شد.

 

روزنامه فیگارو ۲۴ آوریل ۲۰۲۰

 

https://twitter.com/ferrerbartomeu/status/1252953484925829121?s=09

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار