کد خبر: ۸۴۷۱۰۰
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۱ 07 May 2020

علیرضا پوستی ۱۸ اردیبهشت در صدوپنجمین جلسه رسمی شورای شهر اردبیل اظهار کرد: با پیگیری اعضای شورای شهر و تلاشی که شهرداری در ماه‌های گذشته انجام داده عملیات اجرایی پل قدس با تامین بخشی از منابع مالی شروع شده است که امیدواریم با پیگیری مستمر این پروژه در سالجاری و براساس زمان‌بندی مشخص تکمیل و به بهره‌برداری برسد.
وی خاطرنشان کرد: در کنار شورا و شهرداری اردبیل علی نیکزاد منتخب مردم در مجلس یازدهم نیز پیگیر شروع مجدد این پروژه بودند که جای دارد از زحمات وی نیز قدردانی شود که پل قدس بعد از سال‌ها انتظار اهالی اردبیل تا پایان امسال آماده افتتاح خواهد شد.
رئیس شورای شهر اردبیل به تذکر یکی از اعضای شورای شهر به شهردار اردبیل در ارائه گزارش تفریغ بودجه و عملکرد 6 ماهه شهرداری برای پارلمان محلی اشاره کرد و گفت: انتظار می‌رود شهرداری دستور صریح و جدی به ارائه گزارش تفریغ بودجه 97 و عملکرد 6 ماهه به شورای شهر بدهد تا اعضا در جریان فعالیت‌های عمرانی و خدماتی قرار گیرند.
پوستی بیان کرد: در این جلسه لایحه مشارکت و سرمایه‌گذاری شهرداری برای اجرای پارکینگ درخشان و تعیین تکلیف این پروژه مطرح شد که اعضا تصمیم گرفتند برای رفع ابهامات و تعیین سهم شهرداری و سرمایه‌گذاران این پروژه لایحه را به کمیسیون تخصصی ارجاع دهند تا با بررسی بیشتر هفته آینده دوباره مطرح شود.
وی افزود: اعضای شورای شهر قصد آزار و اذیت سرمایه‌گذار را ندارند اما از طرفی به عنوان حافظ منافع مردم و شهرداری نمی‌خواهند در این بین حق و حقوقی ضایع شود.
رئیس شورای شهر اردبیل همچنین به ساخت هتل پنج ستاره در شورابیل اشاره و اظهار کرد: این پروژه بدون تغییر کاربری در نمایشگاه بین‌المللی اردبیل با مشارکت سرمایه‌گذار و کمک سازمان همیاری شهرداری در زمینی به مساحت 26 هزار مترمربع به عنوان کاربری هتل و توسعه گردشگری اجرایی می‌شود و قرار نیست در این مجموعه تغییر کاربری و یا تفکیکی اتفاق بیفتد.
پوستی ساخت هتل پنج ستاره را در اردبیل به عنوان استان گردشگری ضروری خواند و خاطرنشان کرد: به یقین مردم استان از منافع درآمدی و اشتغال این پروژه منتفع خواهند شد و شورا و شهرداری با ارائه بسته‌های حمایتی از سرمایه‌گذاران در این زمینه حمایت می‌کند.
وی با انتقاد از تغییر رفتار برخی از سرمایه‌گذاران در اردبیل نسبت به سایر مناطق کشور گفت: جالب است سرمایه‌گذاری که در اردبیل حضور پیدا می‌کند برعکس سایر استان‌ها نظیر اصفهان و یا تبریز به گونه‌ای عمل می‌کنند که شهرداری و شورای شهر و سایر دستگاه‌ها باید دست و پا بسته در برابر آنها تمام عوامل و زیرساخت‌ها را مهیا کنند در حالی که باید منافع شهر و شهرداری را نیز در نظر گرفت.
رئیس شورای شهر اردبیل ادامه داد: شورا و شهرداری در این سه سال دوره پنجم تمام حمایت‌های مادی و معنوی را از سرمایه‌گذاران با هدف توسعه عمران و آبادانی شهر انجام داده و همچنان بر این باور است که این کمک و مساعدت می‌تواند بهترین شرایط را در پیشبرد برنامه‌ها و هدفگذاری‌های توسعه‌ای به وجود آورد.
پوستی بیان کرد: با تصمیم اعضای شورای شهر قرار شد در حمایت از صنوف مختلف و کسبه سه ماهه اول امسال معافیت‌هایی برای کسب و پیشه در اردبیل در نظر گرفته شود تا همشهریانی که به دنبال شیوع ویروس کرونا متضرر شده‌اند، دغدغه‌ای نداشته باشند.
وی گفت: در کنار اعمال این معافیت قرار شد شهرداری نسبت به راه‌اندازی بازار اینترنتی و همچنین ارائه مهلت دوماهه در تمدید پروانه‌های ساختمانی اقدام کرده و همشهریان را در این شرایط مساعدت کند.

تذکر هاشمی به شهردار اردبیل
در این جلسه رئیس شورای شهر اردبیل تذکر یعقوب هاشمی دبیر شورای شهر اردبیل را خطاب به شهردار قرائت کرد که در آن بر ارائه گزارش شفاف عملکرد 6 ماهه شهرداری و همچنین تفریغ بودجه سال 97 تاکید شده بود.
هاشمی در تذکر خود به شهردار اردبیل یادآور شده است: به رغم اصرار اعضای شورای شهر مبنی بر ارائه گزارش 6 ماهه از فعالیت‌های شهرداری و ضرورت بیان گزارش تفریغ بودجه و ارسال آن به شورا برای بررسی بیشتر شهردار اردبیل در این زمینه اقدامی نکرده که این امر مغایر با قانون شوراهاست که با تذکر جدی به شهردار اردبیل درخواست می‌کنیم در اولین فرصت در جلسه رسمی شورای شهر این گزارش به صورت مستند و براساس واقعیت‌ها ارائه شود تا همشهریان نیز در جریان روند کارها و فعالیت‌ها قرار گیرند.ایسنا
انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
فکر آبروی اردبیل نیستید آبروی نظام را نبرید. برازنده نظام مقدس اسلامی نیست که یک پل را نتواند در عرض نزدیک ده سال بسازد. این ضربه به نظام مقدس هست.
سهند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
هرسال بهانه اي براي عقب انداختن پل قدس وجود داره. اين پل اصلا بزرگ و خاص نيست و خيلي راحت ميشد در عرض يكسال تكميل بشه اما تبديل به يك افسانه شده. كاش مسئولين نگاهي به پلهاي تبريز بكنند و از خودشان خجالت بكشند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار