معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: با همکاری دستگاه‌های متولی تلاش خواهیم کرد برای تعطیلات عید فطر و ایام تابستان ساماندهی خانه مسافر‌ها عملی شود که نگرانی برای سفر‌ها به استان وجود نداشته باشد.
کد خبر: ۸۴۶۰۵۵
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۱ 05 May 2020
معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان با تأکید بر اینکه خانه مسافر‌ها همچنان مجاز به فعالیت نیستند، گفت: کارتن به دست‌هایی که هم اکنون در سطح شهر هستند به صورت غیرمجاز فعالیت می‌کنند.

به گزارش ایسنا، علی خاکسار با اشاره به اینکه قبل از شیوع کروناویروس هم فعالیت کارتن به دست‌ها غیرقانونی بود، اظهار کرد: خانه مسافر‌ها دو گروه هستند؛ یک بخش خانه مسافر‌هایی که از اداره میراث فرهنگی همدان مجوز گرفته‌اند و گروه دیگر آن‌هایی که بدون مجوز فعال هستند و کارتن به دست‌ها برایشان بازاریابی می‌کنند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر مشغول جمع‌بندی گزارش و ارائه آن به فرمانداری همدان هستیم تا از این طریق با آن‌ها برخورد شود، روز گذشته نیز اداره شهرستان‌ها به همراه کارشناس این موضوع را بررسی کرده و گزارشی از شماره ماشین کارتن به دست‌هایی که تبلیغ جذب مسافر می‌کنند، جمع آوری و به دادگستری ارائه خواهد شد.

خاکسار درباره ساماندهی خانه مسافر‌های غیرمجاز همدان نیز مطرح کرد: سال گذشته تصمیم به ساماندهی این مراکز با محوریت اداره میراث فرهنگی همدان و همکاری دادگستری و نیروی انتظامی گرفتیم که به دلیل شیوع کرونا و ممنوعیت سفر‌ها به تأخیر افتاد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان در پایان بیان کرد: با همکاری دستگاه‌های متولی تلاش خواهیم کرد برای تعطیلات عید فطر و ایام تابستان ساماندهی خانه مسافر‌ها عملی شود که نگرانی برای سفر‌ها به استان وجود نداشته باشد.

این در حالیست که معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی استان در تاریخ ۱۴ آبان سال ۹۸، از ساماندهی خانه مسافر‌های غیرمجاز یا کارتن به دست‌ها در استان خبر داد و گفت: موضوع ساماندهی خانه مسافر‌ها یک ماه پیش در شورای گفتگوی دولت به بخش خصوصی استان مطرح و مقرر شد معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری آن را پیگیری کند.

وی با اشاره به اینکه ضوابط ساماندهی خانه مسافر‌ها از سال ۹۴ به بعد تنظیم شده است، بیان کرد: لیست خانه مسافر‌های غیرمجاز همدان به معاونت سیاسی، امنیتی استانداری تحویل داده شده است و به زودی در شورای تأمین مطرح می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار