رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از یک کارگاه تولید فیلتر نانو ماسک تنفسی، بازدید کرد. فناوری به کار رفته در تولیدات این واحد دانش بنیان مورد تایید سازمان انرژی اتمی است و می‌تواند تا ۹۹ درصد از نفوذ ذرات جلوگیری کند.
کد خبر: ۸۴۵۴۴۷
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰ 04 May 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:مهرزاد لطفی رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با همراهی اعضای هیات رییسه دانشگاه، از کارگاه تولیدی یکی از شرکت های دانش بنیان مستقر در مرکز رشد دانشگاه که موفق به دستیابی به فناوری نانو برای تولید ماسک شده است، دیدن کرد.

دکتر لطفی در حاشیه این بازدید اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز از زمان شیوع کرونا در کنار فعالیت های بهداشتی و درمانی، از شرکت های دانش بنیان و کارخانه های تولید ماسک حمایت کرده است.

رییس دانشگاه ادامه داد: به کمک این شرکت دانش بنیان، از تکنیک نانو در پارچه های تولید ماسک استفاده شده که موجب می شود میزان نفوذ ذرات تا ۹۹ درصد فیلتر شود، به این معنی که به روش الکتروریسی، روی پارچه های تولید ماسک لایه نشانی شده و فیلترینگ ماسک ارتقا می یابد.

لطفی گفت: این تکنولوژی به تایید سازمان انرژی اتمی رسیده و سطح کیفیت ماسک های تولیدی به میزانی خواهد بود که بتوان از آن در مراکز درمانی ارائه خدمت به بیماران مبتلا به کروناویروس استفاده کرد.

وی در این بازدید با اشاره به بازگشایی مشاغل، بر سرعت بخشیدن به روند تولید ماسک برای ارتقای ایمنی عمومی تاکید کرد.

تلاش برای افزایش نمونه گیری در فارس تا انجام ۲۰۰۰ تست کرونا در روز

دکتر لطفی همچنین با بیان اینکه تلاش می شود نمونه گیریها تا ۲ هزار مورد در روز در استان فارس افزایش یابد، تاکید کرد: از آغاز شیوع کرونا در فارس تاکنون، تلاش و اقدامات اعضای ستاد مقابله با کروناویروس در دانشگاه از سوی تمامی اعضا و کارگروه ها به ویژه کارکنان درگیر با کرونا، به صورت شبانه روزی در حال انجام است.

وی همچنین از عزم جدی اعضای ستاد مقابله با کرونا در فارس برای افزایش نمونه گیری در مناطق پُرخطر خبر داد و افزود: با توجه به اهمیت سلامت کادر درمانی در بیمارستان ها، لازم است تمامی کادر درمانی پیش از ورود به مراکز درمانی و آغاز فعالیت، تست کرونا را انجام داده و از سلامتی خود اطمینان حاصل کنند.

رییس دانشگاه یادآور شد: با توجه به آغاز کار مطب ها، اعضای نظام پزشکی شیراز نیز می توانند برای انجام تست کرونا به آزمایشگاه های تشخیصی مراجعه کنند.

وی ادامه داد: انجام نمونه گیری کرونا در پادگان ها، همچنین اداراتی که با تعداد ارباب رجوع بالا سر و کار دارند، در دستور کار قرار دارد.

تاکنون علاوه بر شیراز در شهرستان‌های ، فسا ، جهرم ، لارستان ، گراش ، آباده ؛ مرودشت ؛ اقلید ، استهبان ؛ خرم بید؛ رستم ؛ کازرون ، فیروزآباد ؛ کوه چنار ؛ کوار ، سپیدان ؛ داراب ؛ پاسارگاد ؛ ممسنی ؛ زرقان ، لامرد ؛ ارسنجان ، سروستان ، بوانات ؛ نی ریز ، مُهر ؛ زرین دشت ؛ قیروکارزین ؛ بیضا ؛ سرچهان ؛ فراشبند ؛ خرامه و بختگان بیماری کرونا شایع شده است.

بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) و سه بیمارستان شهید چمران، شهید فقیهی و شهید بهشتی در شیراز به عنوان مراکز پشتیبان در کنار معرفی ۹ مرکز در شیراز و ۳۶ مرکز در دیگر شهرستان‌های استان فارس برای مراجعه افراد مشکوک به کرونا به این بیماران خدمات می‌دهند، همچنین نقاهتگاه بیماران مبتلا به کرونا با ظرفیت ۲۰۰ تخت نیز در ورزشگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز تجهیز شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با شناسایی ۹۷۶ مورد جدید؛ مجموع مبتلایان کرونا در کشور به ۹۷ هزار و ۴۲۴ نفر رسید. طی ۲۴ ساعت گذشته بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۹۷۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شده اند،
متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۷ بیمار کرونا در کشور جان خود را از دست داده اند.

برچسب ها: تولید ، ماسک ، ماسک نانو ، کرونا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار