زهرا نظری از فعالیت ۳۵ ماما در بلوک زایمانی بیمارستان آتیه خبر داد و با بیان اینکه دو ماما نیز در بلوک بعد از زایمان فعال هستند خاطرنشان کرد: ماما و پرستار بخشِ پس از زایمان را کنترل می‌کنند و در بخش زایمان نیز ۳۵ ماما با ۹ متخصص زنان و زایمان همکاری لازم را دارند.
کد خبر: ۸۴۵۴۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۹ 03 May 2020
مسوول زایشگاه بیمارستان تامین اجتماعی همدان با بیان اینکه موردی از موارد مثبت ابتلا به بیماری کرونا از سوی مادران بیمارستان آتیه گزارش نشده است گفت: سال گذشته بالاترین آمار زایمان طبیعی در استان را داشتیم.

به گزارش فارس، نظری ضمن تبریک روز ماما اظهار کرد: زایشگاه بیمارستان آتیه از سال ۷۵ افتتاح شده و هر سال نیز خوشبختانه بیشتر از سال‌های قبل خدمات ارائه داده است.

وی با بیان اینکه سال ۹۸ بیمارستان آتیه یکی از بیمارستان‌های موفق در امر ترویج زایمان طبیعی در کشور شناخته شد گفت: خوشبختانه در این سال بالاترین آمار زایمان طبیعی را در استان داشتیم.

مسوول زایشگاه بیمارستان تامین اجتماعی همدان تاکید کرد: در این سال بیمارستان آتیه ۶ هزار و ۶۰۰ زایمان داشت که ۳ هزار و ۶۴۸ مورد زایمان طبیعی ثبت شد و بالاترین آمار زایمان طبیعی در استان را به خود اختصاص داد.

افزایش زایمان طبیعی در بیمارستان تامین اجتماعی

وی با اشاره به اینکه از سال ۹۵ به بعد آمار زایمان طبیعی بیمارستان تامین اجتماعی آتیه افزایش یافته است خاطرنشان کرد: این بیمارستان دارای امکانات زایمان بی‌درد دارویی شامل گاز آنتونکس و اسپاینال است.

نظری به برگزاری کلاس‌های آمادگی زایمان در مرکز درمانی آتیه اشاره کرد و گفت: در بحران کرونا ما نیز تمهیدات لازم برای زایمان مادران داشتیم.

وی با بیان اینکه دو اتاق زایمان جدا از بخش بلوک زایمانی، مجهز به تمام امکانات در دسترس مادران مشکوک به کرونا و احتمالا بعداً مبتلا قرار گرفته است گفت: با شیوع کرونا مادرانی مشکوک به کرونا به بیمارستان آتیه مراجعه کرده‌اند که خوشبختانه تمام موارد رد شده و تاکنون مادری مبتلا به کرونا در بیمارستان گزارش نشده است.

مسوول زایشگاه بیمارستان تامین اجتماعی همدان تصریح کرد: با تمام امکانات آماده هستیم در صورت بروز بیماری کرونا و مشکلات، از مادران مبتلا مراقبت و حمایت کنیم.

وی با بیان اینکه تمام اقدامات طبق پروتکل‌های وزارت بهداشت انجام می‌شود افزود: وقتی مادری مشکوک به کرونا است تا اعلام نتایج آزمایشات، نوازد کنارش قرار نمی‌گیرد.

نظری با بیان اینکه قبل از شیوع بیماری کرونا مادران با نوزادان تماس پوست به پوست داشتند، اما به دلیل بروز این بحران این مسئله منع شده است گفت: بعد از تمهیدات لازم و اعلام نتایج مبنی بر منفی بودن آزمایش موارد مشکوک، ماسک در اختیار مادر قرار می‌گیرد و بعد از شست‌وشویش، آموزش شیردهی آغاز می‌شود.

فروردین‌ماه ۵۳۰ زایمان در آتیه

وی با اشاره به اینکه ماما‌ها کمک می‌کنند تا مادران در اولین فرصت به فرزندان خود شیر دهند افزود: فروردین ماه امسال ۳۰۰ مورد زایمان طبیعی و ۲۳۰ مورد سزارین در بیمارستان آتیه انجام شده است.

مسوول زایشگاه بیمارستان تامین اجتماعی همدان با بیان اینکه تشویق مادران به زایمان طبیعی جزو برنامه است و در این موقعیت هم فرقی نکرده است افزود: برای مادران مبتلا و مشکوک به کرونا هیچ زایمان طبیعی منعی ندارد و در اولویت است.

وی با اشاره به اینکه زایمان طبیعی را خداوند مقرر کرده تا نوزاد به صورت طبیعی به دنیا بیاید گفت: زایمان طبیعی یکی از طبیعی‌ترین فرایند‌های جاری در زمین است.

نظری در ادامه از فعالیت ۳۵ ماما در بلوک زایمانی بیمارستان آتیه خبر داد و با بیان اینکه دو ماما نیز در بلوک بعد از زایمان فعال هستند خاطرنشان کرد: ماما و پرستار بخشِ پس از زایمان را کنترل می‌کنند و در بخش زایمان نیز ۳۵ ماما با ۹ متخصص زنان و زایمان همکاری لازم را دارند.

وی با بیان اینکه متاسفانه طی سال‌های اخیر جایگاه ماما در جامعه کمرنگ شده و سازمان‌های بیمه‌گر نیز در خصوص ویزیت‌های مامایی کم‌لطفی می‌کنند در حالی که ماما خط اول درمان مادران است گفت: در بخش درمان و زایشگاه متاسفانه حقوق کسری کار که به پرستاران تعلق می‌گیرد به ماما تعلق نگرفته است و حمایتی از آن‌ها نمی‌شود.

مسوول زایشگاه بیمارستان تامین اجتماعی همدان خاطرنشان کرد: در صورتی که ماما‌های شاغل در بیمارستان همان اقدامات پرستاران را انجام می‌دهند که شامل شب‌کاری، عصرکاری و شیفت گردش است، اما از برخی مزایا بهره‌مند نیستند.

وی بیان کرد: سختی کار و بازنشستگی با ۲۵ سال سابقه، به ماما‌ها تعلق نگرفته که امیدوارم شامل این قشر نیز بشود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار