معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان با بیان اینکه هرمزگان در زمینه تولید الکل خودکفا شد، گفت: واحد‌های سلامت محور به صورت ویژه حمایت می شوند.
کد خبر: ۸۳۹۷۹۳
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۲ 05 April 2020

به گزارش «تابناک هرمزگان»؛ ایرج حیدری در آئین افتتاح و بهره برداری کارخانه تولید الکل شهرستان حاجی آباد با اشاره به اهمیت این طرح، عنوان کرد: این واحد مهم تولیدی با همکاری و تعامل مجموعه فرمانداری، دستگاه های اجرایی، بانک عامل و سرمایه گذار طرح در پی دستور اکید دکتر همتی استاندار استان در کمترین زمان ممکن به سرانجام رسید که جای تقدیر دارد.

وی در همین رابطه تصریح کرد: در کنار مجموعه استانداری و بانک مدیران دستگاه های اجرایی همچون سازمان صمت، شرکت شهرکهای صنعتی استان و اداره کل استاندارد پیگیری های ارزنده ای برای فعال شدن این واحد تولیدی داشتن که قابل تقدیر است.

هرمزگان در زمینه تولید الکل خودکفا شد/ واحد‌های سلامت محور به صورت ویژه حمایت می شوند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان تصریح کرد: راه اندازی مجدد کارخانه تولید الکل حاجی آباد یکی از مطالبات و ماموریت های جناب دکتر همتی استاندار محترم استان به عنوان رئیس ستاد کرونا به معاونت اقتصادی برای فعال سازی واحد های سلامت محور جهت تامین نیازهای بهداشتی و درمانی استان بود.

حیدری در همین رابطه خاطرنشان کرد: در پی دستور و مأموریت استاندار محترم استان برای راه اندازی واحد های سلامت محور با رفع موانع و مشکلات پیش روی آنها، علاوه بر کارخانه تولید الکل حاجی آباد واحد تولید الکل شهرستان میناب و پدرام طب واحد تولید ماسک وارد مدار تولید شدند و به زودی یک واحد تولید دستکش وارد چرخه تولید استان می شود.

وی اظهار داشت: واحد تولید الکل حاجی آباد، که تولید کننده  الکل ۹۶ درصد در این شهرستان است بعد از پنج سال غیرفعال بودن با پیگیری حوزه معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان با همکاری سازمان صمت، شرکت شهرک‌های صنعتی، دانشگاه علوم پزشکی و بانک سپه در پی دستور اکید استاندار استان به چرخه تولید استان بازگشت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان گفت: در کارخانه تولید الکل حاجی آباد روزانه ۶ هزار لیتر الکل تولید می شود که شامل ۴۸۰۰ لیتر الکل طبی ۹۶درصد و ۱۲۰۰ لیتر اکل صنعتی است.

وی در همین رابطه تصریح کرد:بخش مهمی از الکل مورد نیاز شبکه بهداشت و درمان و مردم استان از محل تولیدات این واحد تامین می گردد و حتی نیاز سایر استان ها را از محل تولیدات این واحد تامین کرد.

حیدری گفت:با فعال شدن این واحد تولیدی  برای ۱۵ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: برای فعال شدن این واحد تولیدی غیرفعال استان مبلغ ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش از محل اعتبارات تبصره ۱۸  پرداخت شده است و با رفع موانع و مشکلات پیش روی این واحد مهم تولیدی زمینه فعال شدن آن در کمتر از یک ماه  در سال جهش تولید مهیا شده است.

حیدری با اشاره به نام گذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال رونق تولید، افزود: تحقق منویات مقام معظم رهبری در حوزه رونق تولید با جدیت از سوی حوزه معاونت اقتصادی استانداری هرمزگان دنبال خواهد شد و ویروس کرونا نمی تواند در این مسیر خللی ایجاد کند.

وی گفت: واحد های بزرگ و کوچک تولیدی استان هرمزگان با رعایت الزامات بهداشتی به فعالیت خود ادامه خواهند داد و پروتکل های بهداشتی مورد نظر از سوی سازمان صمت به این واحدها ابلاغ شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: با برنامه و هدفمند تحقق جهش تولید در هرمزگان با رعایت الزامات بهداشتی دنبال خواهد شد و هرمزگان به این هدف خواهد رسید.

وی در همین رابطه گفت: با توجه به اهمیت مقابله با ویروس کرونا اجرای دستورالعمل های مرتبط با پیشگیری از ابتلا به این ویروس در واحد تولیدی و صنعتی با حساسیت دنبال می گردد.

حیدری خاطر نشان کرد: با نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال جهش تولید برنامه های عملیاتی کلیه دستگاههای اقتصادی استان در این رابطه احصا شده است و تحقق این برنامه ها از سوی دستگاه‌های اجرایی ذیربط با حساسیت دنبال می گردد.

وی با تقدیر از همکاری کلیه دستگاه های امنیتی در حوزه تولید و اشتغال، تصریح کرد: در کنار دستگاه های اجرایی ذیربط دستگاه های امنیتی نظیر اداره کل اطلاعات با حساسیت موضوع تولید و اشتغال استان را دنبال و با ارائه به موقع نکته نظرات مناسب زمینه ساز پیشبرد بسیاری از امور و حل مشکلات در حوزه اقتصادی می شوند که قابل تقدیر است.

وی خاطرنشان کرد: واحد تولید الکل حاجی آباد که تولید کننده بزرگ الکل طبعی و صنعتی استان است برنامه ریزی برای فروش محصولات تولیدی آن از اهمیت بسزایی برخوردار است و ضروری است دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان برنامه های عملیاتی خود در حمایت از این واحد ارائه نماید.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار