معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان گفت: با توجه به اهمیت دشت جگین در افزایش تولید و ایجاد اشتغال، تولید محصولات کشاورزی در اراضی دشت جگین توسعه و افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۸۳۹۷۰۲
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۱ 15 February 2020

به گزارش «تابناک هرمزگان»؛ ایرج حیدری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان در سفر به شهرستان جاسک با حضور در دشت جگین این شهرستان از اراضی پایین سد جگین که به کشت انواع محصولات کشاورزی اختصاص یافته است به صورت میدانی بازدید و از نزدیک در جریان مشکلات پیش روی سرمایه گذاران فعال در این دشت قرار گرفت.

حیدری در جریان این بازدید خاطرنشان کرد: ساماندهی اراضی پایین دست سد، تامین به موقع منابع آب مورد نیاز بخش کشاورزی و مدیریت توزیع آب در دستور کار دستگاه‌های اجرایی ذیربط قرار گیرد.

وی تصریح کرد: مهیا ساختن شرایط کشت انواع محصولات کشاورزی در دشت جگین علاوه بر تولید محصولات صیفی مورد نیاز کشور زمینه اشتغال پایدار و تولید محصولات صادرات محور را فراهم می کند.

تولید محصولات کشاورزی در اراضی دشت جگین توسعه و افزایش می‌یابد/لزوم مدیریت توزیع آب و ساماندهی اراضی پایین دست سد جگین

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان در ادامه سفر به شهرستان جاسک برای بررسی مسائل و مشکلات بخش کشاورزی این شهرستان پس از بازدید از اراضی کشاورزی پایین دست سد جگین از شبکه و تاسیسات انتقال آب از سد جگین به اراضی پایین دست به صورت میدانی بازدید کرد.

حیدری در جریان این بازدید خاطرنشان کرد: تغییر شبکه انتقال آب از کانال به خط لوله از سد جگین به اراضی پایین دست موضوع مهمی است که باید در دستور کار دستگاه‌های اجرایی ذیربط قرار گیرد.

معاون اقتصادی استاندار هرمزگان در همین رابطه تصریح کرد: انتقال آب از سد جگین به اراضی پایین دست به وسیله خطوط لوله، زمینه ساز مدیریت منابع آب، توزیع عادلانه، جلوگیری از هدر رفت منابع آب، رونق بخش کشاورزی و ایجاد اشتغال پایدار با تامین به موقع منابع آبی مورد نیاز فعالان بخش کشاورزی خواهد شد.

وی افزود: لایروبی کانال های انتقال تا زمان احداث خط لوله برای تسریع در شبکه انتقال آب در دستور کار قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان پس از بازدید میدانی از اراضی دو هزار هکتاری دشت جگین و تاسیسات انتقال آب سد، در جلسه کارگروه اقتصادی و سرمایه گذاری استان با محوریت بررسی مسائل و مشکلات بخش کشاورزی شهرستان جاسک حضور یافت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان در کارگروه اقتصادی و سرمایه گذاری استان با محوریت بررسی مسائل شهرستان جاسک، با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای احیا دشت جگین، عنوان کرد: با تلاش ها و اقدامات صورت پذیرفته شده در یک سال اخیر دشت جگین در حال احیای کامل است و فضای تولید و اشتغال در این دشت حاکم است.

وی افزود: حفظ زیرساخت ها و بهره گیری بهینه از امکانات مستقر در دشت جگین برای  تولید و اشتغال مصداق بارز صیانت از بیت المال است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: افزایش سطح زیر کشت محصولات صیفی و باغی در دشت جگین شهرستان جاسک برای افزایش تولید جهت صادرات و ایجاد فرصت های جدید شغلی در دستور کار قرار گیرد.

حیدری تصریح کرد: اراضی همجوار تاسیسات انتقال آب به سمت دشت جگین توسط دستگاه های اجرایی ذیربط ساماندهی گردد تا هرگونه برداشت آب و کشت در چهارچوب فرآیند قانونی صورت پذیرد.

وی در همین رابطه گفت: تلاش می گردد با تامین منابع مورد نیاز با همکاری بهره برداران کانال های آبرسانی حذف و بجای آن خطوط انتقال نصب گردد تا از هدر رفت منابع آب جلوگیری شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان افزود: دستگاه‌های اجرایی ذیربط برای توسعه دشت جگین برنامه عملیاتی ارائه نمایند تا زمینه جذب سرمایه گذاری در این دشت سرعت گیرد.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار