کد خبر: ۸۳۵۵۴۷
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۶ 01 April 2020

یک مطالعه اولیه نشان می‌دهد که بیماران مبتلا به ویروس کورونا COVID-19 اغلب به سایر ویروس‌های تنفسی نیز به‌صورت همزمان مبتلا می‌شوند.

یک تحلیل اولیه از تیم Ian Brown، استاد طب اورژانس دانشگاه استنفورد نشان می‌دهد که حدود ۱ نفر از هر ۵ نفر مبتلا به COVID-19 به سایر ویروس‌های تنفسی نیز آلوده شده است.

همچنین حدود ۱ نفر از هر ۱۰ نفر که علائم بیماری تنفسی را نشان می‌دهند و کسانی که با یک ویروس تنفسی شایع تشخیص داده می‌شوند، به ویروس COVID-19 نیز مبتلا هستند.

در حال حاضر مبثت‌شدن آلودگی با سایر ویروس‌ها به‌معنی آلوده‌نبودن به ویروس COVID-19 تلقی می‌شود. یافته‌های این مطالعه نشان می‌دهد که این تصور اشتباه است و باید تست تشخیصی ویروس COVID-19 نیز انجام شود.

http://med.stanford.edu/news/all-news/2020/03/covid-19-can-coexist-with-other-respiratory-viruses.html

 

بیماران کرونایی طی ماه بهمن‌، به علت ابتلای همزمان به آنفلوانزا، منفی اعلام می‌شدند

نتایج این مطالعه بسیار حائز اهمیت است زیرا در بهمن‌ماه ۱۳۹۸، کلیه موارد معرفی شده توسط پزشکان به عنوان کرونا، ابتدا از نظر آنفلوانزای A و B مورد بررسی قرار گرفته و در صورت مثبت شدن آنفلوانزا، تشخیص کرونا در آنها رد می‌گردید!

اسامی این بیماران (که اکثر آنها فوت کرده بودند) توسط پزشکان معالج به وزارت بهداشت ارائه شده بود، اما براساس اطلاعات موثق، حدود ۲۴۰ بیمار کرونایی با تست انفلوانزای مثبت، بدون انجام تست‌های تکمیلی، از نظر کرونا ویروس جدید منفی اعلام شدند.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار