کد خبر: ۸۳۳۰۴۹
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹ 22 March 2020

محمدرضا شانه‌ساز، رییس سازمان غذا و داروی ایران اعلام کرد ماسک و ژل ضدعفونی در داروخانه‌های کشور توزیع شده و کمبودها از میان رفته است.

او روز شنبه، دوم بهمن ماه، در یک نشست خبری در سازمان غذا و دارو اعلام کرد تعرفه واردات گمرکی ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده به صفر رسیده و «زمان ثبت سفارش و ورود این اقلام به کشور گاهی به ۴۸ ساعت می‌رسد».

این در حالی است که در هفته‌های گذشته شهروندان و حتی کادر درمانی در نقاط مختلف ایران با کمبود تجهیزات بهداشتی و پزشکی مواجه بوده‌‌اند و به نایاب شدن و افزایش قیمت آن‌ها اعتراض کرده‌اند.

رییس سازمان غذا و داروی ایران، در این نشست، درباره داروی تامی‌فلو که در روزهای گذشته از کمبود آن برای بیماران مبتلا به کرونا انتقاد می‌شد، گفت که «از آذر تا چند روز گذشته، ۵۳۰ هزار بیمار از این دارو استفاده کردند که در بسیاری از موارد، تجویز این دارو درست نبود؛ به همین علت، از پروتکل درمان کرونا حذف شد.»

غلام‌حسین مهرعلیان، مدیر‌کل نظارت بر دارو و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو نیز با اشاره به «افزایش سه تا پنج برابری» مصرف محلول‌های ضدعفونی در بیمارستان‌ها، اعلام کرد کمبودی در این زمینه در مراکز درمانی وجود ندارد. او افزود که در سال جدید توزیع محلول‌های ضدعفونی در داروخانه‌ها افزایش خواهد داشت.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار