اگر از تمام اهالی کره‌ی زمین تست به عمل آید ممکن است به تعداد ناقلین تست مثبت داشته باشیم که بیش از ۹۸ درصد آنها بدون علامت و یا با علائم بسیار کم و خفیف و ناچیز باشند.
کد خبر: ۸۳۲۶۰۱
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۹ 19 March 2020

«تابناک»، حسن عباسی؛ در روزهای اخیر مکرراً شاهد بوده‌ایم که افراد حقیقی و حقوقی در فضای مجازی از مُثبت شدن تست کرونای خود خبر داده‌اند و بعضاً از روی بی‌اطلاعی و کم‌دانی خود را تمام شده و پایان یافته تلقی می‌کنند.
این افراد با مظلوم‌نمایی و بیان مطالبی نظیر اینکه:
دیگر امیدی به زنده ماندن ندارم
یا
امیدوارم دوباره برگردم و در کنار مردمم باشم
یا
حلالم کنید و ...

مُثبت شدن تست کرونا به چه معناست
به گونه‌ای تظاهر می‌کنند که انگار مورد اصابت کاتیوشا قرار گرفته‌اند.
این افراد که اغلب مسئول بوده و در وزارت‌خانه‌ای معاونتی را به عهده داشته ، یا نماینده‌ی مجلس بوده و یا عضو شورای شهر و... هستند با انتشار تصاویر و فیلم‌هایی از خود که هیچ‌گونه علائم بیماری در آن مشاهده نمی‌شود این تصور را در بیننده ایجاد می‌کنند که چرا کرونای مسئولین با مردم متفاوت و مهربانتر است.

مثبت شدن تست کرونا حتی در افراد ناقل بدون علامت و یا با علائم بسیار کم‌نظیر تب بسیار پایین ، گلودرد و خارش گلوی خفیف هم امکان پذیر است.

برای چنین افرادی که تست مثبت دارند و علائم بالینی ندارند و یا علائم بسیار کمی دارند فقط ماندن در خانه و فاصله گرفتن از دیگران برای دو هفته توصیه می‌گردد.
برای این افراد حتی دارو درمانی توصیه نمی‌شود، یعنی در واقع ویروس مولّدِ کرونا در گلوی هر کسی می‌تواند کلونیزه و منجر به مثبت شدن تست کرونا شود.

با این تفاسیر ممکن است بسیاری از شهروندان بدون علامت ما ناقل و تست کرونای آنها مثبت باشد و فلسفه‌ی قرنطینه نیز ممانعت از گسترش بیماری توسط همین ناقلان بدون علامت است وگرنه بیماران با علائم بالینی واضح نظیر تب و سرفه‌ی خُشک و دیسترس تنفسی که تکلیف آنها مشخصه که بستری و تحت درمان میباشند.
سؤال این است که آیا هرکس گلویش خارش داشت و سرفه کرد باید تست کرونا بدهد؟
پُر واضح است که خیر..
در کشورهای دیگر مسئولین و بزرگان آنها به خوبی می‌دانند که تست کرونا در بیماران با علائم بالینی واضح برای اثبات وجود بیماری به کار برده می‌شود.
مثلاً نخست وزیر کانادا که تست همسرش مثبت بود، چون علائم بالینی نداشته ، تست نداده است و فقط دو هفته به قرنطینه رفته ولی متأسفانه در کشور ما به جای نگه داشتن کیت‌های تشخیصی برای افراد با علائم بالینی مثبت از همان ابتدا آقازاده‌ها ، نمایندگان مجلس ، مدیران کل ادارات و اعضای شورای شهر و... گویی مثبت شدن تست کرونا یک آپشن در زندگی آنها باشد یک کیت تشخیصی را حرام خودشان کرده‌اند.

در نهایت می‌توان گفت اگر از تمام اهالی کره‌ی زمین تست به عمل آید ممکن است به تعداد ناقلین تست مثبت داشته باشیم که بیش از ۹۸ درصد آنها بدون علامت و یا با علائم بسیار کم و خفیف و ناچیز باشند.

در پایان به آقازاده‌ها و مسئولین کم‌دان و نارسا از نظر خدمات رسانی به ملّت عرض می‌کنیم که نگران تست کرونای مثبت‌تان نباشید و می‌توانید پس از برگشتن اوضاع به حالت عادی و افتادن آب کرونا از آسیاب سلامتی دوباره به رانت‌بازی و اختلاس و پروژه‌سازی‌های بیت المال بر باد، ده در وزارت خانه ها و شهرداری‌ها و ادارات مشغول شوند.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار